skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Groot probleem

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door nousch nousch 12 jaren, 10 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    belegtu
    Bijdrager

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik ben een frequent speeder trader van Citigroup tot Commerzbank. Ik was in het bezit van een hefboomproduct: speeder. Deze speeder wilde ik verkopen voor sluiting (17.30). Aangezien er de laatste secondes van de handelsdag nogal wat fluctuatie kan optreden wachtte ik zo lang mogelijk met verkopen. De vorige dag had ik een order geplaatst via mijn broker om 17.29.59 en gewoon geplaatst, uitgevoerd en verkocht. Dus nu dacht ik voor de zekerheid toch maar 1 seconden eerder. 17.29.58, en wat denk je hij wordt niet uitgevoerd!

Een transactiewaarde van 3000,-! Je raadt het al volgende dag openen boven knock-out!! Weg 3000,- vanwege inconsistente orderplaatsing! Wat blijkt, voor de Commerzbank (laatste order) is er een zogenaamde Request for Execution delay van 3 seconden. Eerste order was bij Citibank geplaatst.

Deze informatie over RFE delay is nergens te vinden! Niet via de brochures van Commerzbank en niet bij mijn broker, alleen ergens verstopt op de Euronext website.

Ik heb alle 3 de partijen gemaild over waarom mijn order niet is uitgevoerd, euronext geeft het antwoord over refreshment period, RFE. Mijn broker verzint een feitelijk onjuist antwoord over dat de handel zou hebben stilgelegen, ongelofelijk.

Ik ben van mening dat een van deze 3 stakeholders aansprakelijk is voor het niet duidelijk weergeven van deze belangrijke informatie! Ik wil eigenlijk mijn geld terug aangezien ik mijn order 1 seconde eerder plaats dan de dag ervoor, maar hij dus niet uitgevoerd is. Als ik geïnformeerd was over de RFE via de website van mijnbroker, de brochure van de speeders, PRIMA, maar dit is niet gebeurd. Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken???! 3000,-!

Voor jullie denk aan de RFE bij handelen bij sommige instellingen: https://europeanequities.nyx.com/en/regulation/organization-of-trading

#link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

beste,

Ik zou zeggen, welkom in de financiële wereld. Maar zo sarcasties is het niet bedoeld. Het is de naakte waarheid, en dit soort situaties overkomt vele traders. U moet bedenken dat al die instrumenten die zijn gemaakt om te kunnen traden, er zijn gemaakt om er aan te verdienen alleen niet door U. Wilt U wat verdienen wordt het zweten, weten en een goed plan hebben.

Voordat U ook maar één trade kan maken heeft U al getekend voor de leveringsvoorwaarden. En U heeft al te maken met 3 partijen. Die zullen elkaar de schuld gaan geven, en dan zijn er nog de verbindingen zoals internet, zoals stroom, etc. Beide kunnen onderbroken worden, of storingen hebben. Maar ook eventuele fouten door of in Uw eigen computer, en/of het zelf geven van verkeerde opdrachten. “Zij” weten dat, hebben daar al over nagedacht.

Ook kan het zijn dat Uw prijs niet is gehaald, door andere partijen waardoor Uw order, wel geplaatst, maar niet aan de beurt kwam. U heeft al bij voorbaat weinig tot geen kans op succes bij bezwaar maken. En op coulance rekenen zou ik niet doen.

Ik vind het oprecht wel spijtig voor U.

-Mitzi-

#link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

Ja, altijd weer ‘zuur’ om dit soort dingen te lezen, dit wens je niemand toe.
    Maar .. aan de andere kant … bedenk!
    Dat tegenover elke verkoper altijd een koper moet staan wil de transactie tot stand komen, iets waar Mitzi al naar verwijst!
    Wanneer je dan in de laatste 1 of 2 seconden gaat handelen, moet je maar het het ‘geluk’ hebben dat er een ‘vraag’ openstaat naar die transactie die je aanbiedt
    Dat geluk was er de eerste keer, beginnersgeluk zeg maar.
    Dat kan je niet afdwingen voor die keren erna!
    Verdiep je in een product!
    **
    Verder … bedenk welk ENORM risico je aangaat door in de laatste seconden te handelen …
    De techniek is immers niet onfeilbaar, elke wat ik noem: “kromme volt” op de leiding kan zomaar een korte vertraging tot gevolg hebben.
    *
    Ikzelf zou nooit het risico willen nemen door in de laatste seconden te willen handelen!
    Immers wanneer er in die laatste seconden net geen match plaats vindt met mijn aanbod, of mijn aanbod komt door internet vertraging net een seconde te laat aan, dan vindt de deal geen plaats.
    En loop je dus ongewild enorm te speculeren op dat moment!
    *
    Ik zeg altijd, laat dat laatste puntje nu gewoon liggen voor de marketmaker, en je zal zien dat je geen enkel probleem ondervindt.
    *
    Verhaal, voor zover überhaupt mogelijk, zal heel erg moeilijk worden; zo niet onmogelijk.
    Probeer nu gewoon niet het onderste uit de kan te halen, en dan zal je ook die hond die niet tegenkomen … 🙂
    *
    Moraal van het verhaal :–> handel iets ruimer, gun een ander ook wat, sluit op tijd je posities, zodat de tegenpartij ook nog even tijd heeft om te adem te halen (ik bedoel te reageren;) en probeer niet het onderste uit de kan te halen door net in de laatste seconde je winst te pakken.
    *
    Ikzelf heb meegemaakt dat mijn programma’s vastliepen rondom sluitingstijd, oorzaak?, maar doordat ik ‘op tijd’ afscheid neem van een positie had ik nog genoeg tijd om even ‘te bellen’.
    .
    Trouwens, schiet me net te binnen, heb je gelijk na sluiting van de beurs je commentaar ingediend (klacht), of heb je eerst vanmorgen de opening afgewacht?
    En wanneer dat laatste, en wanneer dat in je voordeel was uitgevallen, had je dan ook gereclameerd!
    Niet negatief bedoelt, dat laatste, maar wel erg belangrijk wanneer je alsnog gaat proberen je ‘recht’ te halen!
    .
    Leerpuntje uit deze misère:
    Mensen … gun elkaar wat… ga niet voor de laatse fractie van een punt ..( je ziet wat dat voor ellende met zich meebrengt) wees tevreden met wat je relaxed binnen kan harken … 🙂
    .
    Succes.
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

#link naar dit bericht
    nousch
    nousch
    Bijdrager

mooi wat je daar post Jan , ik moet in de toekomst ook uitkijken naar sluitingstijd , heb ook de gewoonte om nog rap iets te verkopen enkele min voor sluiting , als dan de pc vastloopt zit je in de problemen thx voor de hint

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN