skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Groene scheuten of verlepte blaadjes?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Nescio 14 jaren, 8 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Sinds enige tijd nemen we in de economie ‘groene scheuten’ waar. We zien ontluikende stengels met de eerste nieuwe blaadjes. We hebben het ergste gehad en laten de crisis achter ons. Fictie of werkelijkheid?

    Groene scheuten of verlepte blaadjes?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Elmer, hebben we de 3e beweging niet al gehad? Zo ja, dan kan de optimist volhouden dat we in golf 1 van een opgaande trend zitten. De Elliotist zegt waarschijnlijk dat we nu in golf 4 zitten.

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    Nescio, twee dingen goed uit elkaar houden. Jij zegt golf 4. Dat is dan golf 4 van A. Er zijn sommige partijen die zeggen dat golf A nog niet af is. Ik schrijf daarom ook dat we ‘hooguit’ 2 golven hebben gehad. Ik denk dat we sinds 6/9 maart met golf B bezig zijn. Dus óf dit is nog golf A óf dit is golf B. Dan hebben golf C hoe dan ook nog voor de boeg. Ik denk dat golf C eind 2010 gaat bodemen. De derde beweging komt er dus hoe dan ook nog aan.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hi Elmer,

    Zojuist een artikel gelezen van Robert Prechter (EWI) in de Outlook Profit 7 august 2009. In het artikel staat op pagina 40 een grafiek van de DOW en daar geeft EWI aan dat wave (5) reeds achter de rug is (leuk voor de discussie bij het artikel van Jan/Cees van een paar dagen geleden)en dat(A) en (B) reeds zijn gevormd, kortom is (C) gezien de daling van vandaag gevormd? Overigens is (5) een primary 1.
    Zal (c) dan primary 2 worden? Indien dit waarheid wordt kunnen we ons met ze alle schrap zetten voor veel gelepte blaadjes!

    Mocht je het artikel niet in bezit hebben, laat het even weten dan stuur ik het je door!

    Groet,
    Sander

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    Dag Sander, het is denkbaar dat golf C nu begonnen is. Het is ook mogelijk dat golf B tot later dit najaar aanhoudt. Als golf B golf 2 blijkt te zijn, wordt het nog veel dramatischer. Maar de derde golf moet hoe dan ook nog beginnen, of het nu C of 3 is. NB: Robert Prechter is een uitstekende analist, alleen zo subjectief als het maar zijn kan. Tenslotte roept hij al sinds 1987 dat de economie gaat instorten; hij zet alles dus steeds wat scherper neer.

    Als je nog verder wilt discussiëren stel ik voor dat we naar het forum gaan. Gr Elmer

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Dag Elmer,
    Ik zal de zaken uit elkaar proberen te houden. Ik begin me net te verdiepen in de Elliot Wave en meende er nu al iets zinnigs over te melden te hebben 🙂
    Wat betreft je commentaar op Prechter. Je hebt kritiek op zijn eeuwige voorspelling van een crash. Vind je zijn kortere termijn voorspelling ook subjectief? Voor zover ik het volgen kan zijn jullie het voor de komende daling op korte termijn (september/oktober?) wel eens.
    Hij spreekt trouwens van het sterke bull-sentiment van handelaren. Bestaat er een index, of meetinstrument?
    Dank je wel!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN