skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Misstanden Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Misstanden Een Van Lanschot in de roos?

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Allard Allard 14 jaren, 3 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Allard Gunnink
    Allard Gunnink
    Bijdrager

    Vorige week maakte Van Lanschot bekend, de zogenoemde kick back op beleggingsfondsen voortaan te zullen teruggeven aan haar vermogensbeheercliënten. Hoe blij moeten we zijn met deze geste van het bankiershuis uit Den Bosch?

    Een Van Lanschot in de roos?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Allard, Een slimme publicitaire zet van Van Lanschot! Voor adviesklanten blijft Van Lanschot echter een peperdure bank en beheerklanten betalen niet veel minder, alleen weten zij nu beter uit welke componenten de totale kosten bestaan. We moeten de ontwikkelingen heel kritisch blijven volgen en hopen dat men op een dag helemaal gaat stoppen met het fenomeen ‘verborgen kosten’. Generaties na ons zullen weigeren te geloven dan banken vroeger op zo’n slinkse wijze aan klanten geld hebben verdiend. De tijd voor echte veranderingen is aangebroken. Het ’speelkwartier’ voor banken is voorbij. Wij kunnen slechts hopen dat banken op tijd tot inkeer komen en de bakens gaan verzetten. Peter van der Slikke

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Allard, Goed dat je de hele zaak eens in perpectief zet en de halve waarheid van Van Lanschot aan het licht brengt. Een goedkope publicitaire stunt dus! Het is dus niet voor niets dat de resulaten bij het vermogensbeheer bij deze bank zo beneden peil zijn. Gelukkig zijn er betere alternatieven voorhanden! Ook ik zal me blijven inzetten voor een transparante manier werken en strijden tegen verborgen kosten. Het is schandalig dat je als klant zo om de tuin wordt geleid. Het is tijd voor verandering.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    BrunoB
    Bijdrager

    Beste Allard,

    Beroepshalve verkeer ik nog al eens in bestuurskamers van financiële instellingen en ik verzeker je dat sinds de val van Bear Stearns en Lehman Brothers er helemaal niets veranderd is. Integendeel.
    Dit rookgordijn wat van Lanschot produceert zou dan ook afrekenbaar moeten zijn, maar dat is het niet. Derhalve kan men dezelfde koers blijven varen als voorheen, fraude en malversatie leiden immers vaak meer tot hogere (vertrek)bonussen dan tot aansprakelijkheid. De financials bezien particulieren sowieso als INleggers….daar HAAL je vermogen.

    Het bestuur van Van Lanschot vormt hierop geen uitzondering, ook zij worden NIET afgerekend op resultaat en telt enkel hoe groter het ego…hoe sneller de carriere, hoe groter het eigen gewin en hoe sneller de hogere zetel in zicht komt.
    Zeemeeuwen gedrag: veel lawaai maken, de boel vervuilen en dan met een volle maag onder lawaai ineens vertrokken zijn.
    Niemand protesteert.

    Ik herinner graag even aan het volgende met de vraag: “Welke van de heren in het volgende filmpje is aangesproken op zijn gedrag en gedwongen mee te delen in het leed”?

    Zie het gelach….het interesseert ze geen klap….de massa maakt toch geen vuist.

    http://zembla.vara.nl/index.php?id=1975&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=12908#

    Bij Pensioenfondsen is het niet anders, die kennen zelfs grootboek posten “Branche Consolidation”….wat een potje is om te eten, te drinken, feest te vieren, kunst en andere hobby’s er op na te houden en niet in de laatste plaats de eigen onverdiende zetel te consolideren.

    Ik parkeer liever een half miljoen bij Cees zonder dat hij mij de komende 5 jaar enig verslag doet dan dat ik een halve ton bij welke bank dan ook parkeer. Zeker weten dat ik beter af ben. Vertrouwen komt door integriteit, niet door gehypte Naam.

    Het is maar een idee.

    #link naar dit bericht
    Allard
    Allard
    Bijdrager

    Beste Peter, Machiel en BrunoB,

    bedankt voor jullie reacties! Wat mij o.m. stoorde aan de berichtgeving rond de kick-back actie van Van Lanschot, waren de mooie koppen die de media boven hun artikelen zetten, á la “Van Lanschot geeft kick back door aan klant”. Zo’n kop bevat, op zijn zachtst gezegd, een halve waarheid. Feitelijk betreft het een waarheidspercentage van 16% (de vermogensbeheerklanten van V. Lanschot), zoals ik in mijn artikel heb geprobeerd duidelijk te maken. Zoals jullie al aangaven: het is een slimme publiciteitsstunt van Van Lanschot…

    Vriendelijke groet,

    Allard

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN