skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Een listig jaar ?

Dit onderwerp bevat 77 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 4 maanden geleden.

18 berichten aan het bekijken - 61 tot 78 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    En nog een interessant filmpje erbij.

    Meltup update.
    http://www.youtube.com/watch?v=E4ez21OItqQ&feature=player_embedded

    Voor degene die Meltup nog niet hebben gezien:

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Nieuwe recessie in de VS: leidende indicatoren van ECRI wijzen op een nieuwe periode van stagnatie van de Amerikaanse economie.

    De 13 wekelijkse geannualiseerde WLI staat nu op -23,46%, iets wat alleen voorkomt in of op de vooravond van recessies.

    Bron: http://pragcap.com/the-13-week-ecri-wli-says-recession-is-on-the-horizon


    Attachments:
    ECRI_wekelijkse_leading_indicator.jpg
    ECRI_wekelijkse_leading_indicator_tabel.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Amerika gaat failliet

    Een schokkend bericht: de Verenigde Staten staat aan de vooravond van een deflationaire spiraal die zal eindigen in het faillissement van Amerika. Dat schrijft obligatiedeskundige en eigenaar van DoubleLine Capital.

    Het is niet de bedoeling van mij om negatieve of sombere berichten naar buiten te brengen, maar  ik vond zijn redenering redelijk plausibel. Hierbij de link naar de volledige presentatie.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beursgoeroe Robert Prechter: zoek dekking!

    Particuliere beleggers moeten nu helemaal uit de markt gaan en jaren hun vermogen in kas of gelijk aan kasgeld (zoals korte termijn staatsobligaties) aanhouden.

    The Dow, which now stands at 9,686.48, is likely to fall well below 1,000 over perhaps five or six years as a grand market cycle comes to an end, he said. That unraveling, combined with a depression and deflation, will make anyone holding cash “extremely grateful for their prudence.”

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Satilmis,

    Ook ik ben bezorgd over de economische toekomst. Aandelen en overheidsschuldpapier mijd ik als de pest voor het ogenblik.

    Dat wil niet zeggen, dat de dag komt dat ik met groot plezier deze financiële producten zal kopen. Alleen is die dag nog niet aangebroken.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik plaats deze reactie namens @tradewind:

    Ter info nog mijn laatste marktanalyse over rente, risico en markt en mijn bodemdoelberekening in november 2008.

    PS goud ligt momenteel op steunlijn…. er op of eronder.. de ratio indu/$-goud moet echter naar 0,25 tot 1 op termijn.



    Attachments:
    20100715_rente_risico_en_marktontwikkelingen.jpg
    20070731_aex-maand_vermaak(t).jpg
    20081120_doelberekeningen_218-199.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Stay Short World Markets, It’s Coming

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Aankomende weken wordt het spannend. We naderen een zeer bijzondere astrologische stand die niet veel goeds voorspeld. Mogelijk het beste short moment tot nu toe.

    Ben voorzichtig, want indien we een bevestiging van de daling krijgen dan kan het hard gaan. Bodem richting 30 juli – 6 augustus. Daarna ziet het er weer enkele weken beter uit, met een grote kans op een fors herstel tot 17 / 19 aug.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Klapt de beurs in elkaar? De Hindenburg Omen

    Vrijdag was er een discussie over de Hindenburg Omen: een technische beursindicator die stelt dat de beurs in elkaar klapt als aan vijf specifieke indicatoren is voldaan. De Hindenburg Omen, die al eerder op 7 juli 2008 correct aangaf dat het mis zou gaan, zou nu voor aankomende september een crash voorzien. bron: http://sargasso.nl/archief/2010/08/15/weekendquote-hindenburg-omen/

    Een zeer goede studie van de Hindenburg Omen met backtests kun je hier vinden: http://chartsgonewild.com/2010/08/14/the-hindenburg-omen-analysis-of-hos-from-the-chart-addict-24-charts/

    I wouldn’t exactly redefined my entire strategy simply based on the “HO”, but I would be mindful of the statistical significance of these “HO’s”. They work more often than not, regardless of how idiotic it may seem. I will let the charts do the talking and you guys can make up your own opinions, assumptions, and theories.

    Wat denken jullie er van?

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    De Hindenburg Omen nader bekeken:
    Is het een geniale indicator die een stevige daling kan voorspellen of is het gewoon massa-angst creëren?

    Vooropgesteld: Ik ben bearish op aandelen nu, vooral na doorbreken 321.
    Hier een verklaring door een goede vriend van mij uit de VS, die ik al 15 jaar ken en heb dus al veel discussies hieromtrent de revue zien passeren. Ook de new highs/new lows indicator, die ten grondslag ligt aan deze indicator.

    Kort gezegd: Het is niet waar, deze indicator heeft de laatste jaren aan betrouwbaarheid fors ingeboet. Ik zal zijn tekst hieronder plaatsen en overtuig uzelf.

    Hindenburg Omen—Cousin of the Death Cross?
    Remember the ominous “Death Cross” all the pundits were pushing a few weeks ago? That was supposed to herald a crash, of course. It was preceded by the “Head and Shoulders” top that was supposed to herald a crash before it. Now, they’re trotting out the Hindenburg Omen.

    If you are not familiar with the indicator, the link to the Wikipedia page should be used to familiarize yourself with it. You will notice that the description of the indicator shows it is based upon the NYSE New High/New Low statistic, but does not recognize the fact that the NH/NL indicator has changed radically over the years, thus missing the point that “things are different now”. According to that indicator, the market is dangerously unbalanced and about to crash. Well, maybe so, but this indicator is dangerously unbalanced because it relies on the New High/New Low indicator. You just can’t trust a supposed stock market indicator in which most of the new highs are simply bonds doing what they do best: making new highs day after day, month after month. Now, if you had a lot of historical data to back it up, maybe so—maybe the HO will be right this time, but we do know that bonds have been moving opposite stocks for the past 12 years and it’s hard to say that just because there are a lot of bonds hitting new highs that somehow the whole market is about to burn down. Without more historical data, who can say with assurance?

    And, if you see anyone using HO indicator data before about 1998 and claiming it applies to today, ignore them because the indicator has been a different beast since then and that old data is not comparable. Things really are different now.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Behalve dat wat Cees schrijft …
    De Hindeburg Omen indicator zit in 77% van de gevallen juist, zoals bijv. in 2008.
    Ofwel — 3 van de 4 keer.
    De andere 1 van de 4 keer zit deze indicator dus verkeerd … !!
    Dat …kan… deze keer zijn …kan .. !!
    Wees dus alert op een mogelijk komende daling..zelfs Goldman-Sachs is negatief… en wellicht uw hond ook … maar aan al die meningen heeft u niets.. volg dus gewoon de grafiek.
    Neem altijd uw posities in met daarbij rekening houdend met het gegeven dat u volledig verkeerd kan zitten ( door wat voor oorzaak dan ook) en stel voor het innemen van uw positie vast waar u afscheid neemt van uw positie, in positieve en/of negatieve zin !
    Wanneer u liever kiest voor de verliesgevende variant van traden mag u het gerust anders doen !
    Geeft u liever de beslissingen uit handen, dus in ervaren handen, neem dan eens contact op met Cees de Vries, de schrijver van bovenstaande topic.
    Mijn korte verhaal dit weekend is te lezen via de volgende link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    Succes gewenst,
    JanS 😉
    .

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Toen ik hoorde dat de indicator met de moeilijke naam een signaal had gegeven, ben ik terug eens op zoek gegaan naar informatie over het onderwerp.

    Als slechts één keer het signaal wordt geactiveerd, zou het signaal maar juist zijn in 1 op de 7 gevallen. Om drie vierden accuraat te zijn, moet het signaal minstens twee maal binnen de 36 dagen afgaan. Dan zou de kans groot zijn dat er een beurscrash komt binnen de 40 dagen volgend op het laatste signaal.

    Voor zover ik weet is het signaal tot nu toe maar één keer afgegaan. De commotie rond een eenmalig signaal zou voorbehouden moeten worden voor minstens twee signalen binnen de 40 dagen.

    Dit is een schitterend informatief artikel over deze indicator. Kan gewoon niet beter uitgewerkt worden, denk ik. De schrijver van dit artikel is iemand die bijna doorlopend “bear” is. Dat kan het artikel misschien ietwat “kleuren”. Bij sommigen op dit forum kan hij op maar weinig sympathie genieten. Ik geef de link enkel omwille van de informatie en niet omwille van de man en vooral niet om de mensen op dit forum voor het hoofd te stoten.

    http://www.usmarkets.nl/marktanalyse/149155-hindenburg-omen-signaal-is-voltreffer.html

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Wel crash of niet crash … tja, wie weet het .. vooraf … met zekerheid .. ?
    Wel heeft de koers grafiek van de AEX op dit moment even steun …en de grafieken die dit laten zien ziet u in onderstaand stukje …
    **
    *
    16-08-2010:
    Een dagje van twee keer weinig vandaag ..
    De koers heeft duidelijk moeite om verder te dalen op dit moment, opveren lukt ook niet.
    Sommige zullen dit zien als noodzakelijk om diverse indicatoren even op adem te laten komen, ik zie het meer als een kwestie van steun vanuit diverse grafieken.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u een inzoom op de Cloud grafiek.

    De koers worstelt en vindt steun in de wolk, en wel op de onderzijde ervan.

    De paarse lagging line zit momenteel ook in de Cloud.

    ..

    Grafiek 2:

    In grafiek 2 ziet u de volume gewogen steunlijnen naar het idee van Dr. levine.

    De blauwe lijn, die al eerder als prima steun niveau dienst deed, lijkt momenteel weer zijn werk te doen.

    Bij doorbraak let u op de paarse en daarna op de lichtgrijze lijnen eronder.

    ..

    Grafiek 3:

    In grafiek 3 het MurreyMath frame met twee verschillende tijdframes.

    Steun de laatste dagen op de 1/8 lijn in het 128 daags frame.

    **

    U ziet in bovenstaande grafieken waarom de koers (even?) niet verder daalt, er ligt op zeer veel fronten steun in dit gebied, hierboven ziet er een paar.

    Samen met onder andere de Point&Figure grafieken uit de weekend- update hieronder ziet u al wel dat we momenteel rondom een belangrijk ‘beslissingsniveau’ zitten … doe ie ’t of doet ie ’t niet … 😉

    **

    Bedenk echter … een steun is niet heilig … wanneer je maar lang genoeg op een deur bonkt …. gaat ie een keer open.

    Houdt daarom rekening met het gegeven dat de koers er doorheen kan dalen.

    De koers kan vanaf dit niveau ook even opveren.

    Een verstandig handelaar gaat uit van de mogelijke varianten.

    Leg daarom voor inname van uw positie vast waar u afscheid neemt van uw positie indien de richting anders wordt dan u dacht.

    Beperken van uw risico kan door combinatie orders, en ik weet, daarbij haalt u niet het onderste uit de kan.. maar beperken van risico’s is belangrijker dan gaan voor de ‘grote winst’.

    Zo, genoeg gepredikt … succes voor morgen en/of de komende dagen …

    .

    .
    Vriendelijke groet,
    janS 😉

    Bij onduidelijke grafieken, of interesse in eerdere updates –> kijk op de link: –> http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    17-08-2010:
    Eindelijk weer wat beweging vandaag onder toenemend volume.
    Volume is erg belangrijk, en omdat de gemiddelde belegger zoals u en ik dat belang steeds beter doorhebben heeft de professionele handel het voor elkaar weten te krijgen dat het volume van bijvoorbeeld de AEX niet meer wordt doorgegeven hoewel het wel in hun systemen aanwezig is …maar niet voor ons dus …
    Gelukkig kunnen we het volume nog halen uit de optelsom via de individuele fondsen die deelnemen aan de AEX, totdat ons dat ook wordt ontnomen … beleggers slikken nu eenmaal alles als zoete koek .. 🙁
    Men betaald gewoon voor data waarbij het belangrijkste gegeven — het volume — wordt achtergehouden !
    En wanneer dan niemand protesteert… is de professionele handel u zeer dankbaar .. 🙂
    .
    Elke dag wordt hier bij mij het volume van bijvoorbeeld de AEX berekend vanuit een spreadsheet, en ingevuld in mijn koersdata.
    Onderstaande grafiek werkt op basis van koers en volume.
    Kijkt u eens hoe mooi de koers rekening schijnt te houden met deze vanuit de koers en het volume berekende lijnen, u ziet nu waarom ‘men’ ons het volume wil onthouden, en dit is pas één voorbeeld, in de toekomst presenteer ik er nog wel enkele.
    Grafiek 1:

    U herkent die grafiek vast wel als een inzoom op een grafiek van de update van gisteren.
    De ‘horizontale’ lijnen zijn de volume gewogen lijnen volgens het idee van Dr. Levine.
    Tja…. ik vind het prachtig 🙂 … prima om handelsbeslissingen op te nemen.
    ..
    .
    De koers leveranciers ontnemen ons het volume .. geen hond die protesteert .. dus dat gaat goed … zelfde tarieven — minder service , dat is kennelijk wat de gemiddelde belegger wil .. en dat krijgt ie dan ook.
    De professionele handel profiteert gewoon van het competatieve element van de beleggers onderling.
    ..
    Hoe het ook is .. was u zonder volume gegevens totaal verloren ?
    Nee natuurlijk, de grafiek laat alles zien dus ook het volume zit er ergens in verborgen.

    Bekijk nog eens goed de MurreyMath grafiek welke ik u gisteren liet zien, dan weet u gelijk waarom vandaag de koers halt hield rondom het huidige slotniveau, hoe simpel kan het wezen, hoe eenvoudig kan het zijn 😉
    ..
    Ook de Cloud grafiek laat mooi zien waar een en ander omdraait …
    Grafiek 2:

    Ziet u hoe mooi de wolk steun heeft gegeven aan de koers … de koers is alweer uitgebroken uit de wolk, alleen die paarse lagging line moeten we nog even in de gaten houden….
    ..
    En zo zijn er nog veel meer waarschuwing signalen … maar ik wil in mijn bedstee die inmiddels al is opgewarmd door Zonnetje…ik hou het kort … bekijk de uitbraak omhoog vanuit de wolk met argwaan … maar zolang de koers omhoog gaat –> gewoon meegaan 🙂


    Vriendelijke groet,
    JanS 😉


    Attachments:
    2010-08-17_AEX_vgsw.PNG
    2010-08-16_AEX_cloud.png

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    grafiek 2 hierboven is de oude grafiek, hieronder de juiste grafiek.
    stukje ook te lezen op:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    Attachments:
    2010-08-17_AEX_cloud.png

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dump aandelen voor het te laat is!

    Get Out Of Stocks Now, Before it’s Too Late! – Do Something.

    Volgens de Elliot Wave staan we aan de vooravond van een krach.

    Kijk maar naar deze video:

    http://www.youtube.com/watch?v=BoQ7LcYuwIg

    Ik geloof er niets van. Wat vinden jullie?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Portugese minister sluit vertrek uit eurozone niet uit. http://read.bi/aVtclu

18 berichten aan het bekijken - 61 tot 78 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN