skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Een listig jaar ?

Dit onderwerp bevat 77 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    50% is toch 390?

    Heb je met software he nooit te vertrouwen doet het altijd anders dan het moet.

    [attachment=1269,237]

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Mooi werk, goed bezig!

    De markt lijkt mij te positief voor een omkeer. Indien we kijken naar de Gann fan, dan moeten we eerst onder de 330 komen, voordat we daadwerkelijk kunnen spreken van een omkeer. Op basis daarvan is er nog ruimte omhoog.

    zwarte lijnen -> bodem 9 mrt 2009
    blauwe lijnen -> bodem 13 juli 2009

    [attachment=1245,228]

    Indien we kijken naar de trend en MA’s, dan lijkt erop dat we eerst de bovenkant op gaan zoeken. Zolang we niet onder de 340 komen, dan is er nog opwaartse ruimte. De MA 9 en 20 moeten eerst neerwaarts kruisen voordat we negatief mogen zijn. De MA 20 komt nu uit op 335 en we raken uit de trend onder de 324.

    Kijken we naar de Square of 144, dan staan we nu op een weerstand. Komen we daarboven dan is de ruimte open voor hogere koersen. Een omkeer zie ik er nog niet in.

    [attachment=1245,229]

    Daarna de Square of 90. Ook daar zie ik nog opwaartse ruimte.

    [attachment=1245,230]

    Dus voor een daadwerkelijke omkeer, wil ik eerst een bevestiging zien voordat ik negatief wordt. Bovenstaande geeft aan dat er nog opwaartse ruimte is, tot mogelijk 362, waarbij 358 als eerst volgende weerstand dient.

    Pas onder de 335 kunnen we spreken van een draai. Maar ik denk dat de omkeer dichtbij is, maar houdt rekening met de opwaartse ruimte die er nog is. We zijn nog niet helemaal overbought.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Indien we kijken naar de indicators, zoals MACD, Stochastic RSI en RSI, dan wijzen die omhoog en zijn nog niet helemaal overbought.

    MACD
    [attachment=1246,231]

    Stochastic RSI
    [attachment=1246,232]

    RSI
    [attachment=1246,233]

    Dus ben voorzichtig, want de index en indicators wijzen omhoog. Ik denk richting 362 en daar pas keren. Voor short, wacht ik liever een bevestiging af en voor long vind ik het te riskant. Maar ik ben wel opzoek naar een moment om short te gaan, maar vermoedelijk is dat ergens volgende week. We blijven hogere toppen zetten. De trend is your friend!

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Springt gewoon over de majors heen alsof er kievitseieren liggen aan de andere kant.
    Nu even terug naar 341 en dan weer omhoog naar 354

    Toch wel leuk al die verschillende interpretaties mis nog de waterstanden van Elmer.


    Attachments:
    A1.jpg
    A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik dacht precies hetzelfde. Maar het is ook zo dat een mens nooit een beslissing neemt op basis van de waarheid, maar altijd op basis van een interpretatie over de waarheid.

    Jammer dat mijn grafieken er net buiten vallen.

    Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @geert het is inmiddels opgelost. Upload je grafieken het liefst.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Kijk dit is ook een leuk als je weekgrafiek gebruikt. Gann hechte grote waarde aan de slotkoersen van de week. Een Square getrokken van de bodems levert precies de slotkoers van vandaag op.

    Blijft toch wonderlijk die Gann en wat je er allemaal achteraf mee kan natuurlijk.

    Square beetje naar links gezet natuurlijk anders kan je het niet goed zien. De functie AutoSnap heb ik even uitgezet. Duurde bij mij 3 maanden voor ik door had dat die AutoSnap er in zat.


    Attachments:
    A1.jpg
    A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    @ Satilmis.

    Perfect! Hartelijk dank, dat ziet er al een stuk beter uit.

    @ Noach

    Inderdaad de weekgrafiek is belangrijk en laat een mooi beeld zien. Eigenlijk is het helemaal niet vreemd dat de index zo mooi beweegt. Al die lijnen staan in verhouding tot elkaar. Het zijn de natuurlijke lijnen die het ritme beschrijven. Indien dat ritme in het begin in de maat loopt, dan klopt de rest ook tot het tegendeel is bewezen.

    Zelf heb ik onderzoek gedaan na de bewegingen. Ook data verwerkt en onderzocht. Dan zie je al die berekeningen terug komen die nu in de So90, Gann fan, fibo retracement staan. Dus inderdaad is alles altijd achteraf mooi te verklaren, maar indien je weet wat het verleden heeft gedaan dan zou je in de toekomst kunnen kijken zolang het ritme in de maat loopt.

    Stel de index kan maar maximaal 10% stijgen vanaf punt A. Punt A is 100 punten. 10% erbij = 110. Die koers vergelijk je met je grafieken of het mogelijk is en daar kan je dan short gaan. Voor mij heeft het in ieder geval veel duidelijkheid gegeven.

    Dus wanneer je de grafieken combineert met data onderzoek, dan is het makkelijker om vooruit te kijken. Ik ben nu ongeveer 6 maanden bezig met het onderzoek, dus het zal mij nog veel tijd kosten. Maar het werkt en ik heb al veel geleerd. Dus echt een aanrader voor iederen. Download de data in Excel, verwerk dat en beschrijf je bevindingen op papier.

    Je leert dan ook welke maanden beter of slechter zijn en tot waar we kunnen stijgen. Ook krijg je de indruk waar toppen en bodems vallen.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Weet je het blijft met Gann met achteraf praten over. We nemen nog een keer het Nat Gaz onder de loep vandaag + 7%
    Murrey blijft een wonderlijke methode welke op de dag precies en uitzonderlijk nauwkeurig kanteldagen prognostiseert

    [attachment=1270,238]

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nat Gaz en Gann dan maar

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Even wat anders, ik volg de Turkse beurs (XU-100 index). Hebben jullie daar een grafiek over?

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Goede manier om de Turkse beurs te volgen is de “Titans” te volgen. Maar wil je een grafiek, link , Gann ding of iets anders?

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    [attachment=1271,239]

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Vraag me wel eens af als we nu eens de grieken hadden uitgesloten en de turken hadden toegelaten was europa dan niet een stukje verder gekomen. Of minder ver weg natuurlijk
    Hoogste koers Titans maar komt door de lira natuurlijk laten wel eerlijk blijven.

    [attachment=1272,240]

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Mede door uitgestelde deelname of de belofte aan deelname lopen ze op. Heb paar artikelen in het verleden geschreven. Oh ja ik heb ook een kleine site daarvoor opgericht: http://www.turksebeurs.nl/

    Graag een Gann-ding. XU-100 niet mogelijk? http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=XU100:IND

    Euro/lira staat op 2.0602

    Recente opmars van de euro: http://finance.yahoo.com/q/bc?s=EURTRY=X&t=5d&l=on&z=m&q=l&c=

    Turkey’s lira weakened for a third day and bonds fell after a surprise interest-rate increase in India fanned concern the global recovery will stall as economic stimulus programs are wound back.

    Maar over het jaar gezien is dat slechts een blipje. Ik denk dat de lira terug stijgt. Heeft met renteverhogingen te maken.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Ok ik bekijk dingen als een belegger kan dingen bekijken als een toeschouwer maar wil er wat aan verdienen. Investeren op de turkse beurs is dus risico en risico betekent hier beleggen in valuta. Ik wil dus beleggen met Quanto dat betekent dat ik risico van de valuta uitsluit. Daarom neem ik de Titans. Als je balanceert met twee ballen wordt het moeilijker dan met een.
    De Euro Lira ligt op een belangrijke steun veel zou je niet kunnen verwachten. De Euro wordt sterker t.o.v. de Lira.

    [attachment=1273,241]

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Ok de Titans liggen tegen weerstand er kan een “OverShoot” plaatsvinden maar logisch is dat niet.
    De Mesa geeft nog geen signaal maar goed deze is altijd te laat. De volumes zijn laag.

    [attachment=1274,242]

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Ok tussen nu en 4 weken gaan Titans dalen tot 530 eind april.
    De trend is positief en ieder dip is een koopmoment.

    [attachment=1275,243]

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    EWP
    13 april heeft een uitzonderlijke waarde van 7
    7 april heeft een waarde van 5
    De correctie moet dus plaats vinden voor 7 april

    [attachment=1276,244]

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN