skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Jan, prima artikel, bedankt! We zien inderdaad dat het vandaag rond de 50% blijft hangen.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Sterk spul zo’n volume -gewogen -steun -weerstand -lijn van Dr. Levine 😉
    .

    .
    Klik op de grafiek voor een grotere weergave.
    Succes voor morgen.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik heb voor ta-script gebruikers een ‘nieuwe’ indicator geprogrammeerd: de overextended indicator van Dhr. Mikula, welke gebruikt maakt van de rekenmethode van het SQ9.
    De code en een klein stukje uitleg vindt u op het ta-script forum onder de link:
    uitleg en code op ta-script forum

    Grafiekje erbij 😉

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    In de grafiek ziet u de overextended indicator van Mikula weergegeven.

    Ik heb even wat paarse cirkeltjes getrokken, er zijn er meer aan te wijzen in deze grafiek, waar deze indicator goed zijn werk doet.

    Let bijvoorbeeld ook eens op dat bodempje eind november / begin december.

    De A-RSI gaf geen divergentie, maar bevestigde de daling.

    De overextended indicator echter gaf aan dat er een cross-punt in het SQ9 werd genaderd dus dat we alert moesten zijn.

    Tevens was er op dat punt ook een horizontale weerstand vanuit September.

    Grafiekje erbij 😉

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    Voor de gehele update zie:
    Korte update

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    08-01-2011:
    Het koersverloop van de Index de laatste tijd is min of meer zijwaarts binnen bepaalde grenzen.
    Toch is er wel wat ‘leuks’ te ontdekken in het koersverloop 😉
    Kijkt u eens naar onderstaand wel bekend plaatje.

    Grafiek 1:

    Let u eens op de lichtblauwe volume gewogen steun/weerstand lijn.
    In April vorig jaar wist de koers niet boven deze lijn uit te komen, na een langdurig ‘gevecht’ met deze lijn droop de koers met de staart tussen de benen af en ging weer dalen.
    In afgelopen December ziet u dat de koers na enkele pogingen wel boven de blauwe volume lijn wist te komen en dat er inmiddels al meerdere testen van deze lijn hebben plaats gevonden.
    Het lijkt er nu op dat het een steunlijn is geworden na de maandenlange periode van weerstand lijn.
    .
    Waar de index de laatste tijd niet noemenswaardig van zijn plek komt op eod. basis bekeken; kan dit voor de onderliggende fondsen natuurlijk totaal anders zijn; de index is immers het gemiddelde van een aantal fondsen.
    Pakken we bijvoorbeeld Aegon.

    Grafiek 2:

    In de laatste maanden van het afgelopen jaar ontstond er een omgekeerde kopschouder in de Aegon grafiek.
    Ik heb de neklijn even met een paarse kleur weergegeven.
    U ziet de uitbraak boven de neklijn, ondersteund door toenemend volume.
    Een eenvoudig en duidelijk koopsignaal met een te bepalen koersdoel, wat wel of niet gehaald wordt.
    Ik heb er tevens even een simpele indicator in geplaatst, de Rainbow indicator samen met de Rainbow oscillator.
    U ziet dat het moment van uitbraak boven de neklijn tevens een koopmoment in deze indicator te zien gaf.
    *
    Weet u wat ook erg mooi werkt in de grafiek van Aegon ? , dat is de Center Of Gravity indicator zoals PaulM deze geschreven heeft voor TA-script.

    Grafiek 3:

    De middelste lijn is het Center … Of Gravity … de andere lijnen zijn de standaard deviaties .
    U ziet ook de mooie instap mogelijkheid begin December vorig jaar.
    Toch heeft deze indicator ‘iets’, en ik wil het geen ‘instinker’ noemen; meer een soort ‘alert’ waar u op moet letten wanneer u deze indicator bekijkt.
    Heeft u ‘m al gevonden, die ‘instinker’?
    Verdiep u altijd in de indicatoren welke u gebruikt !
    .
    Ik stop hier; wellicht pas over een paar dagen weer een update, en dat maakt niets uit, u denkt immers zelfstandig na, u heeft mij niet nodig.
    .
    Succes !
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    Ik ben heel benieuwd wat de “ïnstinker” is JanS want ik zie m niet.
    met dank
    Lau

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik vermoed dat je niet zomaar er van uit mag gaan dat de koers ONMIDDELIJK terug naar de middelste lijn zal gaan. De koers kan evengoed een tijd tegen de onderste of bovenste lijnen blijven hangen. Dat in tegenstelling tot de slinger van een klok.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Zo te zien kan je wel het verkoopsignaal van de rainbow-oscilator negeren als de koers tegen de onderste lijn van gravity-indicator aan hinkt.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    .
    Excuses voor de geringe input hier vanaf mijn kant, maar mijn dokter heeft me verteld dat ik keuzes moet maken wil ik nog gaan genieten van de door mij verdiende centjes.
    Een tekort aan nachtrust heeft uiteindelijk nadelige gevolgen voor je fysieke gesteldheid en er zijn er hier meer op dit forum die daar rekening mee moeten gaan houden !!
    Ik heb het afgelopen decennia al zoveel input gegeven, dat ik eigenlijk zou moeten stoppen, wie het nu nog niet weet … die weet het over een jaar nog niet.!
    Als eerst even een antwoord op de vraag afgelopen week in deze topic, en dat betreft die ‘instinker’.
    Wel, die instinker lag niet in de getoonde grafiek, maar in het hanteren van de ta-script code voor die grafiek.
    De code geeft de standaard deviatie-1 en de standaard deviatie-2 weer volgens de bekende regels.
    Bij het toepassen van die indicator moet u er voor zorgen dat er voldoende koersen in het scherm voorhanden zijn, anders wordt een verkeerde weergave voorgeschoteld, dat is de instinker; kijk altijd goed naar wat een indicator doet en verwacht.
    .
    Oké …
    .
    Dit weekend:

    Een korte update geplaatst onder de link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    16-01-2011:
    De AEX Index komt maar moeizaam van zijn plaats, mooie stijging op Dinsdag en Woensdag, gevolgd door een Bearish harami op Donderdag, en Vrijdag was weer positief, maar de koers kwam in de AEX index niet boven de koersen van Woensdag en Donderdag uit.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 de inmiddels wel bekende grafiek, ik ga er dan ook niet te diep op in.
    We zien de bevestiging van het vermoeden wat we al hadden, namelijk dat de blauwe volume gewogen weerstand/steun lijn volgens het idee van Dr. Levine wel eens voor steun kon gaan zorgen na de doorbraak ervan.
    We zien de uitbraak deze week uit het driehoekje gevormd door de ‘Thomas DeMark Suplly and Demand lines’, we zien de verslechterende signaal/ruis verhouding waardoor ik de verwachtte richting vanuit de cyclus analyse achterwege heb gelaten, en we zien het toegenomen volume na de Kerst/Oud-nieuw dip, deze ligt nu weer in de ‘normale’ range.
    De ‘uitbraak’ uit het bovengenoemde driehoekje wordt niet ondersteund door toegenomen volume, de ‘uitbraak’ moet dus met argwaan worden bekeken.
    *
    Lukte het de AEX index afgelopen vrijdag niet om boven de koers van de dagen ervoor uit te komen, de FTI (future van de AEX) van de maand Januari deed dit wel.
    Grafiek 2:

    U ziet in deze 30 minuten grafiek de Market Profile weergegeven, rekening houdende met de omzet, het volume.
    Goed is te zien dat de stijging van Woensdag verloren ging op Donderdag.
    De daling van Donderdag zette even door op Vrijdag, maar in de loop van de dag werd een mooie sprint ingezet.
    U ziet het al aan de Market Profile weergave, de stijging van de laatste uurtjes wordt niet ondersteund door het volume, de handel is dan namelijk erg dun.
    Ook in een weekend kan er erg veel gebeuren op het wereld toneel, wat invloed kan hebben op de Maandagmorgen opening.
    .
    Mijn tijd is helaas op, ik duik tenminste zo meteen de bedstee in.
    Ik heb mijn tijd een beetje gebruikt vandaag om de COG oscillator van Dhr. Ehlers om te bouwen ( op verzoek daartoe) zodat deze ook ingesteld kan worden op de keuze: Automatisch, waarbij deze dan de vensterwaarde haalt uit de gemeten dominante -cyclus -waarde.
    Een en ander bevindt zich nog in het eerste stadium, maar het begin is er.
    Wie belangstelling daarin heeft kan verder lezen op: http://ta-script.com/forum/viewtopic.php?p=5474#5474
    Grafiekje d’rbij 😉
    Grafiek 3:

    Stay tuned, er volgt meer … maar niet vandaag 🙂
    .
    Vriendelijke groet,JanS

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Een dag van niks, de VS was met vakantie.
    Daarom wat anders deze keer …
    Klik op de link:–>
    Een andere update deze keer …klik op deze link
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    21-01-2011:
    Twee grafiekjes slechts en één figuurtje voor u, mijn tijd dit weekend besteed aan de viering van een verjaardag en de viering van een trouwdag, wellicht komende week meer.
    .
    De AEX sloot afgelopen vrijdag op 361, en wie net als ik vroeger nog op school de tafels ingestampt heeft gekregen schiet onmiddellijk de tafel van 19 in gedachten, 19×19 –> 361
    Dit bracht me weer bij de volgende grafiek, ik meen hem al wel eens vaker getoond te hebben.
    Grafiek 1:

    De dikke roze kleurige lijnen zijn de kwadraten van gehele getallen, zoals ik bijvoorbeeld hierboven al het kwadraat van 19 vermeldde.
    De blauwe lijnen er tussen in liggen telkens op de helft van de volgende waarde.
    19-kwadraat ligt op 361
    20-kwadraat ligt op 400
    De blauwe lijn er tussenin op (400-361):2 +361 –> 380,5
    Erop handelen kunt u natuurlijk niet, maar het lijkt alsof de lijnen een aantrekkende kracht hebben.
    En nu hoor ik u al denken…. euh … maarja natuurlijk 😉 het Square of Nine, de reken machine van Gann.
    Daar komen we ook die kwadraten tegen op de ‘corners’.
    Figuur 1:

    Ziet u die 361 links onder in ?
    Wie meer wil weten over het Square of Nine kijkt even onder de link: http://www.jstas.com/plattegrond_van_de_website.htm
    Kijk bij die link onder Gann.
    .
    Ik heb op ta-script.com ook een indicator neergezet die de lijnen van dit Square of Nine voor u in de grafiek plaatst.
    Grafiek met daarin de lijnen van het SQ9 over de laatste weken:

    Grafiek 2:

    Bij onduidelijke grafieken, kijk even op:
    Dagelijkse updates

    Hopelijk de volgende keer wat meer tijd voor u beschikbaar.
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update:
    *
    **
    29-01-2011:
    We zien een interessante koersontwikkeling in de langere termijn grafiek.
    Grafiek 1:
    We zien dat zich een mooi patroon ontwikkelt, iets wat Dhr. Nikken ook al aanhaalde op de Traders Club avond.
    In 2003 zien we de koersopmars naar de 50% Squarelijn.
    Idem zien we in 2009.
    In 2004 zien we het rondlummelen van de koers rondom deze 50% Squarelijn.
    Idem zien we in 2010.
    In 2005 zien we dat de koers zich weet los te maken van deze 50% Squarelijn.
    Gaan we hetzelfde meemaken in 2011 ?
    .
    Ik zal dit jaar wat meer werken met de squares zodat u ook de kracht ervan zal gaan ontdekken.

    Een ander paradepaardje van mij is het artikeltje WUSK wat te vinden is onder de link: http://www.jstas.com/WUSK/WUSK.htm

    Meer en andere artikeltjes vindt op de plattegrond van mijn website onder de link: http://www.jstas.com/plattegrond_van_de_website.htm

    Ik zal deze plattegrond een keer bijwerken, de helft staat er nog niet op zie ik.
    Het stukje wusk is vaak onderwerp van diverse e-mail die ik daarover ontvang, zo ook afgelopen week.
    Het stukje is om u de kracht van de eerste impulsgolf beweging van het koersverloop te laten inzien.
    In deze eerste impuls beweging zit het verloop voor de korte toekomst besloten, bij bijvoorbeeld een daggrafiek.
    In deze eerste impuls ligt besloten, het verloop van de toekomstige impulsgolven zolang de trend geldig blijft, de tijdcycli, de toe te passen squares ( ook vanuit de getalwaarde) alsmede het verloop van de Gann lijnen 1X1 1×2 etc. waar de steun niveaus liggen etc. etc.

    In die eerste impuls zit alles verwerkt, de wisselkoers Euro/Dollar, de olie prijs, noem maar op.
    Alle energie die opgebouwd is in deze eerste impuls is immers tot stand gekomen door hoe de economie was op dat moment, hoe de olieprijs was op dat moment, hoe de wisselkoers euro/dollar was op dat moment etc.
    Fles wijn is alweer halverwege 😉
    Het slimste is dan ook om gewoon de gegevens uit die eerste impuls te halen, en die te gebruiken zolang die trend geldig is.
    Niet luisteren naar al die Wildwest guru’s, volg gewoon de grafiek.
    Ik heb destijds toen ik wusk schreef al heel veel laten zien en ik laat u nu weer even een stukje grafiek met een gedeelte van de mogelijkheden zien.
    Omdat wusk ook zo zijn eigen ‘gebruiksaanwijzing’ heeft, laat ik bewust even een stukje historie zien, geen verwachting voor de toekomst, die krijgt u pas wanneer u ‘weet’ hoe wusk werkt, dit om ongelukjes te voorkomen 😉
    De gebruiksaanwijzing van wusk komt in de loop van dit jaar.
    Grafiek 2:
    De lijnen zijn niet gecorrigeerd/aangepast aan het koersverloop, maar berekend uit de eerste 8 candles van de koersgrafiek.
    De gebogen lijnen zijn wusk lijnen, en de schuine lijnen zijn Gann lijnen 1X1 1X2 etc. , alle berkeend vanuit de eerste impuls.
    U ziet hierboven de daggrafiek, maar intraday werkt dit exact hetzelfde.
    Ik kom er dit jaar op terug, ‘so stay tuned’.
    .
    Dan plaatste ik eerder deze week de volgende Point & Figure grafiek op het forum van de TradersClub.

    Grafiek 3:
    U ziet dat het koersdoel van de groene klap-flap koersdoel bepaling is bereikt in deze grafiek ,de 365.
    Let op, deze grafiek is bijgewerkt tot en met 24-01-2011.
    Het volgende koersdoel ligt in deze grafiek op 380, maar er ligt nog een koersdoel tussen in, ik heb deze niet ingetekend, maar u ziet hem wel in de volgende grafiek.

    Grafiek 4:

    De u inmiddels al wel bekende grafiek met daarin de Thomas DeMark demand and supply lines, de volume gewogen steun/weerstand -lijnen alsmede de cyclus verwachting wanneer de signaal ruisverhouding voldoende groot is, en dat laatste is niet het geval, dus de cyclus verwachting is even weggelaten.
    We zien de koers die op onderdag uitbrak boven de gele supply lijn, maar er op vrijdag helaas weer onderdook.
    Mislukte / valse uitbraak op Donderdag ?
    We moeten dit korte stukje koersverloop scherp bewaken, 27-01 staat niet voor niets in diverse methoden omschreven als een mogelijke koers-draai-dag !
    *
    Ik laat u hier achter met uw eigen koersgrafieken, methoden en wat meer zij, met als raadgeving dat u uw eigen huiswerk moet doen, en naar niemand moet luisteren, daarin ligt uw winst.
    .
    Volgende keer weer een stukje met de RSI(14).
    .
    Wie de Cloud grafiek in zijn schermen heeft staan, zal niet zijn ontgaan dat de daling in de S&P500 vrijdag exact stopte op de blauwe Kiju–Sen lijn, ruim boven de wolk.
    Maar …. !!
    De daling vrijdag was wel fors, de winst van de weken ervoor werd van tafel geveegd.
    Dit in combinatie met de mogelijke draaidatum van 27-01 moet u alert maken !
    .
    Zelfstudie !
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update:
    *
    **
    29-01-2011:
    We zien een interessante koersontwikkeling in de langere termijn grafiek.
    Grafiek 1:

    We zien dat zich een mooi patroon ontwikkelt, iets wat Dhr. Nikken ook al aanhaalde op de Traders Club avond.
    In 2003 zien we de koersopmars naar de 50% Squarelijn.
    Idem zien we in 2009.
    In 2004 zien we het rondlummelen van de koers rondom deze 50% Squarelijn.
    Idem zien we in 2010.
    In 2005 zien we dat de koers zich weet los te maken van deze 50% Squarelijn.
    Gaan we hetzelfde meemaken in 2011 ?
    .
    Ik zal dit jaar wat meer werken met de squares zodat u ook de kracht ervan zal gaan ontdekken.

    Een ander paradepaardje van mij is het artikeltje WUSK wat te vinden is onder de link: http://www.jstas.com/WUSK/WUSK.htm

    Meer en andere artikeltjes vindt op de plattegrond van mijn website onder de link: http://www.jstas.com/plattegrond_van_de_website.htm

    Ik zal deze plattegrond een keer bijwerken, de helft staat er nog niet op zie ik.
    Het stukje wusk is vaak onderwerp van diverse e-mail die ik daarover ontvang, zo ook afgelopen week.
    Het stukje is om u de kracht van de eerste impulsgolf beweging van het koersverloop te laten inzien.
    In deze eerste impuls beweging zit het verloop voor de korte toekomst besloten, bij bijvoorbeeld een daggrafiek.
    In deze eerste impuls ligt besloten, het verloop van de toekomstige impulsgolven zolang de trend geldig blijft, de tijdcycli, de toe te passen squares ( ook vanuit de getalwaarde) alsmede het verloop van de Gann lijnen 1X1 1×2 etc. waar de steun niveaus liggen etc. etc.

    In die eerste impuls zit alles verwerkt, de wisselkoers Euro/Dollar, de olie prijs, noem maar op.
    Alle energie die opgebouwd is in deze eerste impuls is immers tot stand gekomen door hoe de economie was op dat moment, hoe de olieprijs was op dat moment, hoe de wisselkoers euro/dollar was op dat moment etc.
    Fles wijn is alweer halverwege 😉
    Het slimste is dan ook om gewoon de gegevens uit die eerste impuls te halen, en die te gebruiken zolang die trend geldig is.
    Niet luisteren naar al die Wildwest guru’s, volg gewoon de grafiek.
    Ik heb destijds toen ik wusk schreef al heel veel laten zien en ik laat u nu weer even een stukje grafiek met een gedeelte van de mogelijkheden zien.
    Omdat wusk ook zo zijn eigen ‘gebruiksaanwijzing’ heeft, laat ik bewust even een stukje historie zien, geen verwachting voor de toekomst, die krijgt u pas wanneer u ‘weet’ hoe wusk werkt, dit om ongelukjes te voorkomen 😉
    De gebruiksaanwijzing van wusk komt in de loop van dit jaar.
    Grafiek 2:

    De lijnen zijn niet gecorrigeerd/aangepast aan het koersverloop, maar berekend uit de eerste 8 candles van de koersgrafiek.
    De gebogen lijnen zijn wusk lijnen, en de schuine lijnen zijn Gann lijnen 1X1 1X2 etc. , alle berkeend vanuit de eerste impuls.
    U ziet hierboven de daggrafiek, maar intraday werkt dit exact hetzelfde.
    Ik kom er dit jaar op terug, ‘so stay tuned’.
    .
    Dan plaatste ik eerder deze week de volgende Point & Figure grafiek op het forum van de TradersClub.

    Grafiek 3:

    U ziet dat het koersdoel van de groene klap-flap koersdoel bepaling is bereikt in deze grafiek ,de 365.
    Let op, deze grafiek is bijgewerkt tot en met 24-01-2011.
    Het volgende koersdoel ligt in deze grafiek op 380, maar er ligt nog een koersdoel tussen in, ik heb deze niet ingetekend, maar u ziet hem wel in de volgende grafiek.

    Grafiek 4:

    De u inmiddels al wel bekende grafiek met daarin de Thomas DeMark demand and supply lines, de volume gewogen steun/weerstand -lijnen alsmede de cyclus verwachting wanneer de signaal ruisverhouding voldoende groot is, en dat laatste is niet het geval, dus de cyclus verwachting is even weggelaten.
    We zien de koers die op onderdag uitbrak boven de gele supply lijn, maar er op vrijdag helaas weer onderdook.
    Mislukte / valse uitbraak op Donderdag ?
    We moeten dit korte stukje koersverloop scherp bewaken, 27-01 staat niet voor niets in diverse methoden omschreven als een mogelijke koers-draai-dag !
    *
    Ik laat u hier achter met uw eigen koersgrafieken, methoden en wat meer zij, met als raadgeving dat u uw eigen huiswerk moet doen, en naar niemand moet luisteren, daarin ligt uw winst.
    .
    Volgende keer weer een stukje met de RSI(14).
    .
    Wie de Cloud grafiek in zijn schermen heeft staan, zal niet zijn ontgaan dat de daling in de S&P500 vrijdag exact stopte op de blauwe Kiju–Sen lijn, ruim boven de wolk.
    Maar …. !!
    De daling vrijdag was wel fors, de winst van de weken ervoor werd van tafel geveegd.
    Dit in combinatie met de mogelijke draaidatum van 27-01 moet u alert maken !
    .
    Zelfstudie !
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Bij een onduidelijke grafiek weergave: –> klik in de grafiek voor een vergroting.

    05-02-2011:
    .
    Grafiek 1:

    Grafiek 1 hierboven is een maand grafiek, en we zien dat de maand Februari, tot nu toe, alweer positiever is dan de maand Januari.
    Een mooie opwaartse trend sinds maart-2009.
    Een winst tot en met afgelopen vrijdag van 170,5 punten ofwel 87,45% in nog geen twee jaar tijd, en dan zijn er nog steeds beleggers die lopen te klagen, begrijpt u dat nou ? 😉
    Natuurlijk zal er best een keer een correctie komen, maar daar kun je niet op speculeren, gewoon de grafiek volgen, daar ligt de winst.
    Verder wijs ik nog even op het ‘nagenoeg zelfde’ koersverloop wat betreft de jaren 2009-2010-2011? in vergelijking tot 2003-2004-2005, wat ik in de update van 29-01 hieronder vermeldde.
    *
    Grafiek 2:

    In de weekgrafiek van figuur 2 ziet een mooie opgaande trend.
    De lichtblauw gekleurde lijnen zijn volume gewogen steunlijnen.
    De laatste week -candle is een bullish opslokpatroon.
    De RSI(14) en de Composite index ondersteunen de uptrend.
    De RSI(14) loopt tegen een mogelijke weerstand aan.
    .
    Grafiek 3:

    De bekende daggrafiek met daarin de Thomas DeMark supply and demand lines.
    We zien dat vlak boven de koers weerstand opdoemt in de vorm van de rode volume gewogen weerstandlijn.
    Deze ligt momenteel op het niveau rond de 372.
    Er liggen meerdere weerstanden in het niveau 372-380 die te samen een cluster vormen en daardoor invloed op het koersverloop kunnen uitoefenen, simpelweg vanwege het feit dat er door diverse beleggers rond deze niveaus zal worden gereageerd.
    .
    Dan barst het op de beursvloer van ‘beurswijsheden’ en gezegden.
    Een heel bekende is bijvoorbeeld: Sell in May and go away, but remember to come back in September.
    Nog ééntje is bijvoorbeeld: As goes January, So Goes the Year.
    Weer een ander zegt dat de eerste vijf handelsdagen in Januari van belang zijn.
    Je kan dat natuurlijk allemaal heel mooi in een Excel tabel zetten maar ik heb er even een ta-sript indicator voor gemaakt die dit visueel weergeeft, gewoon rechtstreeks in de grafiek.
    Ik heb vier mogelijke instellingen voor geprogrammeerd.
    1) slot-31/12 t/m 5-e handelsdag in Januari.
    2) opening 1-e handelsdag Januari t/m slot 5-e handelsdag in Januari.
    3) slot 31-12 t/m slot laatste handelsdag in Januari.
    4) opening 1-e handelsdag in Januari t/m slot laatste handelsdag in Januari.

    Grafiek 4:

    Het idee is eenvoudig, na de eerste 5 handelsdagen in bovenstaand geval wordt gekeken hoe de conditie is.
    Wordt er een negatief jaar geplaatst, dan tekent de indicator een dikke korte lijn in de kleur rood, en wordt er vervolgens voor het hele jaar tot en met 31-12 een rode streep geplaatst onder in de grafiek.
    Wordt er een positief jaar verwacht , dan tekent de indicator een dikke korte lijn in de kleur groen, en wordt er vervolgens voor het hele jaar tot en met 31-12 een groene streep geplaatst onder in de grafiek.
    Blijkt aan het einde van het jaar dat de verwachting niet juist was, dan wordt er met terugwerkende kracht een grijze streep door de verwachting geplaatst.
    Het positieve of negatieve jaar rendement wordt in procenten onder in de grafiek weergegeven.
    In grafiek 4 hierboven is dit even weergegeven voor de jaren vanaf 2000 t/m heden waarbij is uitgegaan van het slot van het voorgaande jaar en het slot op de vijfde handelsdag van Januari.
    U ziet dat in de afgebeelde 11 jaar de verwachting slechts 1 X foutief uitpakte, dat was in 2007 toen de indicator een dalend jaar verwachtte en er 4,1 procent winst geboekt werd.
    Zoom ik de grafiek verder uit, dan krijgen we koersen vanaf 1987 in beeld.

    Grafiek 5:

    U ziet slechts twee grijze strepen in de afgebeelde 24 jaren.
    U ziet dus dat dergelijke ‘beurswijsheden’ niet zonder reden blijven terugkomen.
    Kunt u nu zondermeer op zo’n ‘signaal’ handelen?
    Dat kan ik u niet aanraden, de drawdown kan enorm zijn en aan het einde van het jaar kan zelfs een grijze streep geplaatst worden.
    Het is leuk, meer niet, hou het in het achterhoofd, 2011 zou volgens deze beurswijsheid positief kunnen eindigen.
    Misschien wel net zo positief als figuur 1 verwacht?
    We gaan het beleven ..
    .
    De ta-script code vindt u onder de link: http://ta-script.com/forum/viewtopic.php?p=5564#5564

    Bovenstaand verhaaltje en de voorgaande verhaaltjes kan u lezen onder de vaste link: http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    We zitten nog steeds in die mooie opgaande trend sinds Maart 2009, iets wat in de update van 05-02-2011 hieronder al werd verwacht vanuit de bullishe opslok patroon in de weekgrafiek.

    Zoals u in onderstaande weekgrafie kan zien beweegt de koers zich nu ook alweer voor de tweede week boven de 50% lijn in het square.

    Bij een onduidelijke grafiek weergave: –> klik in de grafiek voor een vergroting.

    Grafiek 1:

    Zou het net gaan als in 2005 ?, de overeenkomst waar ik in de update van 29-01 over sprak, een kleine terugtest en daarna verder omhoog?

    Laten we even naar de daggrafiek kijken.

    Grafiek 2:

    De koers begon de week goed waarna weerstand werd ondervonden van de rode dalende volume gewogen weerstand lijn.

    In de verdere loop van de week wist de koers niet genoeg kracht op te bouwen om door deze lijn heen te breken.

    We zien een oplopende rode Thomas DeMark ‘demandline’, de koersdruk is dus omhoog de laatste dagen.

    De cyclus verwachting is achterwege gelaten omdat de signaal/ruis verhouding te slecht is zoals u kan aflezen aan de rode lijn onder in de grafiek.

    Wat regelmatig voorkomt is dat wanneer de signaal-ruis verhouding een dieptepunt bereikt, en de koers tegen een volume gewogen weerstandlijn aanloopt, de trend zich wijzigt, zie bijvoorbeeld half juni in 2010 in de grafiek hierboven, maar bedenk dat dit geen wet is.

    *

    Wie de MurreyMath grafiek in zijn schermen heeft staan zag dat de koers deze week afketste op de MiniMurreyMath lijn welke ligt tussen de 7/8 en de 8/8 MurreyMathLijn in het frame.

    Grafiek 3:

    Hou uw hoofd koel, volg de grafiek.

    Verder heb ik een begin gemaakt met ‘Gann en tijd’; het begint allemaal erg basic, en u mag het bekijken onder de link:

    http://www.jstas.com/Gann/gann_seasonal.htm

    Ik duik de bedstee in, tot later !
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    20-02-2011:

    De trend is up.
    Zoals u kunt zien in grafiek 2 van de update dd. 12-02-2011 heeft de koers wekenlang tegen de rode volume -gewogen weerstand lijn aan zitten beuken.
    Op afgelopen donderdag en vrijdag lukte het dan eindelijk om door deze lijn heen te breken en erboven te sluiten.
    Volgende ritje omhoog?
    Ik wil alleen even meegeven om extra alert te zijn!
    De candle van vrijdag in de AEX grafiek is een ‘Hanging man’.
    Dit kan een belangrijk topomkeer -formatie patroon worden …
    Een hanging man die in/na een uptrend tevoorschijn komt geeft aan dat de markt kwetsbaar is geworden.
    U weet dat het patroon pas compleet is wanneer dit komende week wordt opgevolgd door lagere koers candles.
    .
    Verder geen grafieken dit weekend, ik heb mijn tijd besteed aan de update van enkele oudere artikelen.
    Ik heb onder andere het artikel van een patroon in de Dow Jones wat ik schreef in November 2006 bijgewerkt.
    U vindt dit artikel onder de link –> http://www.jstas.com/Dow/dow_jones.htm

    Grafiekje uit dit artikel:

    Tekst en uitleg in de genoemde link.

    *

    Ook het stukje Gann-cycli verder uitgebreid, met een artikeltje over ‘Rich Man’s Panic’, en een stukje over ‘The Death Zone’ van Dhr. Gann.

    U vindt dit stukje onder de link –> http://www.jstas.com/Gann/gann_seasonal.htm

    Grafiekje uit dit stukje:

    .
    Op http://www.ta-script.com vindt u de ta-script code waarmee u deze grafieken zelf kan maken in de topic Gann op het forum aldaar.
    Veel leesplezier, volg de grafiek !
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    26-02-2011:
    *
    –> Gann zou gezegd hebben dat op vrijdag 18-Februari prijs en tijd samen komen, en moet worden uitgekeken naar een mogelijke reactie van de koers. <–
    *
    Dit weekend begin ik met een stukje waarin ik u het belang laat zien om te letten op punten in de grafiek waar meerdere dingen samen komen.
    *
    Wie mijn stukje WUSK heeft gelezen weet dat je een bepaalde beweging in de koers kan bekijken aan de hand van de erin opgebouwde energie.
    Wie deze techniek er in een hoekje van zijn scherm bijhoudt zag deze week iets heel moois tevoorschijn komen.
    Laten we dit weekend de grafiek van de Dow Jones er eens bij pakken.
    Een belangrijke bodem werd geplaatst in Maart-2009 waarna werd begonnen aan een mooie koersbeweging omhoog.
    Laten we die beweging eens nader bekijken in onderstaande grafiek.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u de koersbeweging omhoog vanaf Maart-2009 t/m heden.
    Ik heb de golf onderverdeelt in 3 impulsgolven omhoog waarbij ik er gelijk even bij vertel dat dit geen EW telling is, die verloopt anders.
    De drie lijnen zijn energievectoren volgens het principe WUSK.
    0-1 heeft een opgebouwde energie van 2408,75
    2-3 heeft een opgebouwde energie van 3207,75
    4-5 heeft een opgebouwde energie van 2761,66
    In de eerste energie golf zit zoals u uit mijn verhaaltjes wel weet erg veel informatie over het verdere koersverloop in de beweging die dezelfde richting aanhoudt, ik kom daar in mijn stukje over Gann cycli in de toekomst nog op terug.
    We houden het even erg eenvoudig nu.
    Vanuit de Elliot-wave techniek weet u dat de tweede impulsgolf en de derde impulsgolf altijd worden bekeken ten opzichte van de eerste impulsgolf.
    We zien dat golf 2-3 ten opzichte van golf 0-1 een hoeveelheid energie heeft van 133,2% ( 3207,75/24,0875) .
    Dat is een toename van de belangrijke Gann 1/3 ofwel 100% + 33,3%
    De derde impulsgolf , 4-5 kwam afgelopen week op het niveau (2761,66/24,0875) –> 114,6%
    Het getal 14,6% kent u wel vanuit mijn Fibonacci stukjes en Fibonacci indicatoren op ta-script.
    Dat niveau van 114,6% werd bereikt op vrijdag 18-02-2011, en was dus belangrijk voor de start deze week.
    Op zichzelf niet zo bijzonder, er worden wel vaker Fibonacci punten gepasseerd, hooguit een puntje om alert te zijn, het eerste puntje 😉
    In grafiek 1 hierboven ziet u ook dat punt -0 en punt -2 en punt -4 belangrijke punten zijn, op deze punten start immers de volgende impulsgolf.
    Wanneer we nu dagen willen tellen dan zouden we dus voor de impulsgolf 4-5 moeten gaan tellen op punt 4.
    Dat ziet u dan weergegeven in onderstaande grafiek.
    Grafiek 2:

    In grafiek 2 ziet u een telling in kalender dagen uitgezet vanaf 1-Juli, de bodem bij punt 4 in grafiek 1, volgens de Fibonacci getallen.
    U ziet dat 13 – 21 en 34 dagen een wijziging in de trendrichting teweeg brachten, 55, 89 en 144 dagen bevonden zich in een zijwaartse trend, en 233 dagen zien we samen vallen met het punt in grafiek -1 waar de golf 4-5 een energie had opgebouwd van 114,6% van golf 0-1.
    We mogen deze 233 dagen dan wel alert puntje 2 noemen.
    Deze Dow-Jones grafiek lijkt zich mooi aan de Fibonacci getallen te houden, laten we even verder kijken, bij 3 punten ben ik om, driemaal is scheepsrecht 😉
    *
    Laten we eens wat retracement getallen uitzetten vanaf de top in 2007 naar de bodem in 2009 en kijken hoe de koers hiermee rekening houdt.
    Welke getallen nemen we?
    0,618 en zijn reciproque 0,382 natuurlijk.
    0,5 van Gann mag niet ontbreken.
    0,236 en zijn reciproque 0,764
    U ziet wel dat deze Fibonacci afgeleiden erg dicht tegen de achtsten van Gann aanliggen.
    Immers 0,236 ~2/7 en 0,382 ~3/8 en 0,618 ~5/8 en 0,764 ~6/8
    Genoeg geleuterd, de grafiek –>
    Grafiek 3:

    De percentages in grafiek 3 zijn ingetekend als retracement van de koersdaling welke is weergegeven door de paarse lijn.
    Kijkt u eens naar de waarde van die 38,2% en die 61,8% lijn.
    In de MurreyMath grafieken vindt u die terug als 3/8 en 5/8 lijnen.
    De 50% lijn, MurreyMath 4/8 , kijkt u eens hoe lang de koers zich in dat gebied bevindt, tussen de 3/8 en 5/8 lijn, de trading range volgens Murrey, waar de koers het meest van de tijd ronddobbert volgens Murrey.
    De horizontale gestreepte lijntjes zijn de ‘mini-MurreyMath tradingline’ lijntjes.
    En dan zagen we de koers de laatste dagen afketsen op de 6/8 lijn, Fbonacci 76,4% lijn.
    Die 6/8 lijn, of Fibonacci 76,4% lijn was dan alert puntje drie.
    Drie alerts, ik ben om, en de koers was dat ook afgelopen week.
    Gann zou gezegd hebben dat op vrijdag 18-Februari prijs en tijd samen komen, en moet worden uitgekeken naar een mogelijke reactie van de koers.
    *
    Ik sluit af met de volgende grafiek, mijn tijd is op, wellicht volgende keer meer.
    Grafiek 4:

    Wees voorzichtig, volg de grafiek!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    Dank voor de update JanS

    Lau

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Dank je Laurah_R
    .
    Dit weekend weer een korte update geplaats, met daarin de link naar de update van Gann-cycli onder de link: http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    Vriendelijke groet,
    Bedenk:–! uw winst ligt daar waar u uw huiswerk doet.!
    .
    Jan 😉

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN