skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 5 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 481 tot 492 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Beregoed
    Bijdrager

    Bedankt Daily, zeer interessant.
    Snap alleen niet waarom jij de top van 9/5/2017 neemt.

    Bedankt voor de informatie.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daily1966
    Bijdrager

    @ Beregoed
    Het topje 9/5/2017 laat zich aanzien als een top van een 3-golf in EW…golfjes 5 zijn onbetrouwbaar en manifesteren zich vaak in fractionele overstijgingen van een golf-3 of een failure daarop…wel…7nov2017 zagen we 557,43 als nieuwe high wat ook meteen een key reversal candle was…en inmiddels zijn we onder die voorgaande top van 537,84 van 9/5 dit jaar geweest (534,62 so far) en geldt als penetratie…
    In mijn optiek (maar opinies doen er niet toe alleen de grafiek vertelt de waarheid) zijn er nu 3 a 4 dingen waar je op moet letten:

    1) de daling 557+ naar <535 doet nog geen +20% van de grootste stijging vanuit maart bodem 2009, dus nog geen absolute bevestiging van een top die staat (Gann-regel)

    2)Voorgaande top 534,87 is wel gepenetreerd, maar de markt doet haar best dit tot steun niveau te maken…zij het met een MINIMUM aan volume….

    3) de ECM (Armstrong) topt op 24/25 november a.s. en het zalniet voor het eerst zijn dat Marty Armstrong + Computer er weer eens spot-on zitten (way in advance) en voeg daarbij eens de gedachte dat 557+ naar 535- een golfje 1:1 in EW geweest kan zijn…dan kon er wel eens een rappe 2:1 volgen en kan er na 24 nov een 3:1 starten en weet je natuurlijk dat een derde golf altijd de felste en profijtelijkste is…

    4) kijk eens naar okt 1997 – okt 1998 en naar okt 2014 – feb 2016… tel voor wat betreft 97/98 eens door tot de sept 2000 top en extrapoleer dat eens naar nu….en houdt dan de gann-regel ‘ the ninth year in gedachte waar gann zegt dat een 9e jaar topt in sept tot november…

    Niemand die het weet, maar buiten deze 4 dingetjes zijn er nog heel veel meer zaken die een verdere rally niet ondersteunen en zou ik, zei de gek, de komende maanden zeker index-gerelateerde posities omlaag richten….

    zoals hiervoor al gemeld…ik denk dat een opleving (welke we de afgelopen 2 dagen zagen) tussen 545 en 549 strandt en dan een forse klap omlaag volgt…

    stay tuned…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daily1966
    Bijdrager

    bibbercoin…cfd worthy…:

    er wordt al over 40K+ gesproken…auch…3 weken intensief data onderzoek naar toppers sinds 1974…geen enkel fonds heeft deze ticks laten zien…hallo…10%+ per maand in 14 maanden?….

    https://www.cnbc.com/2017/11/29/nasdaq-to-launch-bitcoin-futures-in-the-second-half-of-the-year-officials-say.html?__source=yahoo%7Cfinance%7Cheadline%7Cheadline%7Cstory&par=yahoo&doc=104866982&yptr=yahoo

    ik ben maar een leek wellicht…maar van 768$ naar 11.000$ ….dat garant geen mrket cap…dat is money flee (whitewash)…vanuit China/|India en Rusland zou ik denken…
    who’s up to a btc/usd short?
    ik wel…als ik het nu zou kunnen…

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Iedereen een voorspoedig 2018 gewenst via onderstaande link:
    Voorspoedig 2018

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Beregoed
    Bijdrager

    Hoe denk je er nu over Daily ?

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ja, na lange tijd ben ik er weer, deze keer met een korte analyse over de Bitcoin, het overige ga ik de komende tijd weer oppakken.
    Deze laatste analyse mag u bekijken via de volgende link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Weinig tijd beschikbaar, kijkt u op de samenvatting op:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    Succes,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik had een borrel op,
    en dan schrijf je wel eens rare dingen …. 😀
    u kan het lezen onder de link:
    http://www.jstas.com/Octaafleer/Het%20Octaaf.htm
    ’t is geen idee van mezelf, het komt allemaal vanaf ’t internet, maar wanneer dit u aanspreekt … reageer dan effe ..
    .
    Groet,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik kreeg de afgelopen dagen toestemming om plaatjes vanuit het boek -The Universal One- te gebruiken in mijn werkstukjes.
    Ik ben nog een paar weken op vakantie, maar wilde u dit niet onthouden.
    .
    Wanneer u wilt weten hoe en wat …. kijk dan in het laatste stukje van
    http://www.jstas.com/Octaafleer/Het%20Octaaf.htm
    .
    Succes …
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    ’t bloed kruipt waar ’t niet gaan kan … en daarom vanavond toch weer een stukje toegevoegd aan het werkstukje.
    Ik besefte dat ik voor het volgende stukje toch even beknopt uit moest leggen hoe ik dualiteit zie, een andere kijk op oscillatie en een beknopte uitleg over de opbouw van een atoom.
    We weten dat allemaal wel, maar een kleine opfrisbeurt kan nooit kwaad 😉
    .
    U vindt de laatste toevoeging aan het einde van het stukje.
    http://www.jstas.com/Octaafleer/Het%20Octaaf.htm
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Wie vanaf augustus het FTI september contract had gevolgd de laatste weken was het al wel opgevallen, de acht zit/zat in grafiek 😉

    Kijkt u maar naar onderstaande grafiek.

    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Ik heb in de grafiek even verticale rode lijntjes geplaatst op High en Low.
    We zien telkens na 8 of 7 candles een ommezwaai in de grafiek.
    Maar dan na de low op vrijdag 6 september kiest de koers geen duidelijke richting maar gaat zijwaarts.
    Zo’n zijwaartse richting wordt altijd afgebroken, hetzij omhoog het zij omlaag.
    .
    Onder de grafiek ziet u de RSI(14) en de Wcumveloc afgebeeld.
    Goed te zien is dat ze beide na de low op 6 september omhoog gaan.
    Bij de gele stippellijn (14-september) zien we dat de Wcumveloc door de dalende paarse weerstand lijn heen omhoog uitbreekt, een voorzichtig koopsignaal; zie ook de RSI (afhankelijk welke methode je aanhoudt).
    We moeten nu nog zoeken naar een mooi instap moment, en dat doen we door te kijken naar een korter tijdframe.
    Ik pak voor dit verhaaltje even de 15 minuten grafiek.

    Grafiek 2:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet dat op woensdag 19-september rond 15:00 – 16:00 uur zich een prachtig koopmoment aandiende, onder andere op basis van de TAC-DMI (op een ander tijdframe en hier niet weergegeven) en op basis van de tunnels met de gemiddeldes.
    De bovenste blauwe stippellijn op dat moment was het niveau om in te stappen met als stoploss de onderste blauwe stippellijn.
    De opgaande koers werd volledig gedragen door de gemiddelden en een eventueel verkoop signaal (afscheid moment van de positie) diende zich afgelopen vrijdag middag aan bij de blauwe stippellijn.
    Al met al 6 index punten in twee dagen, het kan slechter … 😉
    .
    ..
    Dit is korte termijn handel.
    Je handelt in de ruis, en dat kan zeer lucratief zijn.
    .
    Mijn octaven –handel– werkt op een groter tijdframe.
    Het vereist echter een –aanwezige kennis– van de eigenschappen van een octaaf.
    Ik ga met de uitleg daarvan nog even door de komende tijd, maar ik denk dat ik het af ga breken, en gewoon voor –ons clubje– ga houden.
    Toen ik daar vermeldde dat ik ging proberen een en ander over te brengen; werd me al medegedeeld dit niet te doen, –men– zou me waarschijnlijk voor –gek– gaan verklaren.
    It be so 😉
    .
    Ergens verbaas ik me, dat –niemand– geïnteresseerd schijnt te zijn in de onderliggende -zaken/technieken-.
    Russell, Tesla, … en wie weet nog meer … vertelden al; berg het maar 1000 jaar op; de mensen zijn er niet klaar voor, ze willen het gewoon weg niet weten.
    Vreemd.
    .

12 berichten aan het bekijken - 481 tot 492 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN