skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 341 tot 360 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    20-10-2013:
    Alweer een maand terug zie ik, dat ik wat van mij heb laten horen; excuses daarvoor.
    ELKE dag staat hier zowat helemaal vol gepland, en dan schiet u er helaas bij in.
    MAAR …. ik heb u nu inmiddels al meer dan tien jaar verteld dat u zelf uw weg moet banen dus ik ga er vanuit dat u mij niet gemist hebt 😉
    Ik draag regelmatig methodes aan, pak daaruit wat bij uw manier van handelen past .. succes daarbij.
    Over een aantal weken, misschien eerder maak ik even een update van dat wat ik u vertelde op 25-Augustus-2007, datgene staat weer voor de deur de komende maanden, en die periode is meestal ‘beweeglijk’ te noemen; en maakt u mij nu niet verdrietig door te vertellen dat u datgene wat ik toen vertelde al niet diverse malen hebt toegepast … laat staan bent vergeten .. 😉
    .
    Ik plaats even een grafiek met datgene wat u inmiddels al wellicht heeft gezien, een signaal vanuit de RSI(14), de indicator van Mev. Brown.
    De RSI is natuurlijk van Wilders, maar de gemiddelden er in zijn van Mev. Brown, alsmede ook het vele onderwijs in het gebruik van die indicator.
    Hoewel het gebruik van het korte gemiddelde in die indicator i.s.m. andere ta -indicatoren sowieso al erg lucratief is (wellicht een andere keer daarover meer) wil ik deze keer even wijzen op datgene wat ik in mijn stukjes over de RSI meer dan overduidelijk naar voren heb gebracht als HET belangrijkste signaal vanuit deze indicator.
    En dat is convergentie en divergentie.
    Ik plaats eerst even een grafiek en dan leuter ik wat verder.
    Grafiek 1:

    -Klik op plaatje voor grotere grafiek –

    In de koersgrafiek heb ik even enkele lijnen voor u getrokken door de slotkoersen, immers de RSI werkt met slotkoersen.
    U ziet in principe vanaf Mei negatieve divergentie tussen koers en indicator, de koers maakt steeds hogere toppen en de RSI steeds lagere toppen.
    De koers stijgt wel, maar het momentum is steeds minder; de stijging is dus een ‘zwak verhaal’.
    Van belang voor de korte termijn zijn de rode lijntjes (hoewel ik nu zie dat ik het stukje over de RSI snel moet updaten voor wat betreft RSI-kanalen …volgt een keer).
    U ziet dat de koers een hogere bodem maakt in Oktober dan die van eind Augustus, terwijl de RSI in Oktober een lagere waarde neerzet.
    Vanuit mijn stukjes over de RSI weet u dat dit een positive reversal kan zijn, ofwel we verwachten een koers van de AEX die hoger gaat dan de top van eind September.
    Een berekende waarde kan zijn: 367 + (385.9 – 362.9) –> 390 (een beetje afgerond).
    Vanuit de mogelijke EW scenario’s hoeft dit niet het einde te zijn van de stijging die na de bodem van begin Oktober te verwachten is.
    Daarover een andere keer meer.
    .
    Ik zal komende weken even een update plaatsen van mijn posting van 25-08-2007, waaruit zal blijken welke interessante periode we tegemoet gaan.
    Hoewel u dat wellicht al wel voor u zelf zal hebben uitgewerkt, u wacht toch immers niet totdat alles voor u wordt voor gekauwd … .. 😉
    Want dan bent u wellicht steeds net te laat met uw actie …
    .
    Maandag -avond weer een gezellig etentje met twee ‘Keien’ op het gebied van TA en FA, ik zie er nu alweer naar uit.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Klein stukje tekst erover op mijn website onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    28-10-2013:
    Ik had natuurlijk allang op bed moeten liggen, maar ik wilde u de volgende grafiek niet onthouden.
    Bijna iedereen zit op ‘de afstort’ te wachten; maar wanneer het korte verleden zich nu eens herhaalt dan …
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Bij de ingetekende verticale streep gemerkt A1 ziet u dat de TAC_DMI bijna een top meldt … bijna … in het onderste scherm (ADX) ziet u dat de gele en rode lijn geen knik geven!
    De top wordt pas gemeld bij B1, daar geven de lijnen van de DMI- en de ADX alle gelijkertijd een knik waardoor de top werd bevestigd door deze indicator.
    Bij C1 zien we een gelijksoortige situatie.
    Niet alle lijnen geven een knik omhoog of omlaag.
    Ook zien we na C1 een min of meer zijwaarts koersverloop, wat erop wijst dat het huidig koersverloop waarschijnlijk een correctieve fase is, en dat er nog een topje gaat volgen, waarna dan pas een serieuze daling.
    Ook EW wijst in deze richting; misschien later deze week een grafiek daarvan.
    .
    Ik duik nu de bedstee in, en bedenk dat de TAC_DMI weleens vergeet een top of bodem te melden …;)
    D1 staat wat verwachting betreft niet op tijd ingetekend ….trek zelf uw plan!
    Let ook op de RSI(14)!
    Succes gewenst.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedemorgen Jan,
    het is dat ik iedere keer zo´n komplexe kode moet invoeren maar anders zou ik al veel vaker gereageerd hebben.
    Mensen zoals u houden het beleggen in ieder geval spannend! Steeds weer boeiend om te lezen en bovendien leerzaam.

    Bedankt voor de interssante inzendingen.
    Groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    02-11-2013:
    Een rustig koersverloop de afgelopen week in de AEX index.
    Toch was er wel wat leuks te zien.
    Op 30-05-2011 plaatste ik op het ta-script forum een indicator die het volume en de prijs verwerkt tot steun-weerstand-lijn in de koersgrafiek.
    In die indicator kan u kiezen voor de VWAP uitvoering of voor de MIDAS uitvoering van Dr. Levine; met de mogelijkheid om een greedchannel te plaatsen.
    Het verschil in de VWAP of de MIDAS is de verwerking van de eerste koersdagen.
    Ik heb deze indicator even voor u weergegeven in onderstaande grafiek.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grote grafiek*

    De onderste blauwe lijn is de VWAP steunlijn en u ziet hoe deze al twee maal keurig steun heeft gegeven aan het koersverloop.
    De bovenste blauwe lijn is de lijn van het Greed-channel zoals Dr. Levine dat in zijn werk vermeld.
    We zien hoe mooi de koers bij de derde top weerstand ondervond.
    Is dat toeval, of zien we dat vaker bij deze indicator?
    Laten we even terug kijken naar het korte verleden.
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grote grafiek*

    En dan zien we dat wanneer er een kanaal uitgezet wordt vanuit Juni-2012 dat er ook een soortgelijke situatie ontstaat.
    Zeker een indicator die u er naast de andere bij ‘mag houden’.
    Zoomen we even in op het laatste stuk van de AEX grafiek.
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grote grafiek*

    We zien aan de hand van de korte gele weerstandlijn dat de koers de afgelopen week steeds iets hogere topjes neerzette, terwijl we in het venster onder de koersgrafiek zien dat de RSI(14) licht daalde en daarmee aangaf dat de kracht uit de koersstijging liep, iets wat al zichtbaar is aan het min of meer zijwaarts bewegen van de koersgrafiek de afgelopen week; zwakke divergentie dus.
    Bij de rode streep gemerkt D1zien we met behulp van de DMI en de ADX in de onderste vensters een belletje afgaan voor een mogelijke top/topje.
    Jammer dat dit plaats vindt bij een lagere waarde in de ADX grafiek.
    We gaan komende week zien of het belletje ‘terecht’ was.
    *
    Dan plaatste ik in de afgelopen week een mogelijke golftelling op mijn website.
    Grafiek 4:

    *Klik op het plaatje voor een grote grafiek*

    Het blauwe vlak is het doelgebied van deze telling.
    Wanneer de koers boven het blauwe vlak uitkomt is de telling ongeldig.
    Te zien is dat de koers inmiddels in het blauwe vlak is aan gekomen en de vraag is nu of bij het eerste topje in dit vlak een 1:5 of een a:5 geplaatst moet worden of dat daar de rode 5 gereed is.
    Komende week gaan we het zien en achteraf weten we het allemaal ;).
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update onder de link:

    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Iedereen hier op dit forum een voorspoedig 2014 gewenst.
    Allereerst wat betreft de gezondheid, en daarna wat betreft de financiën, want de melkboer moet ook betaald worden.
    *
    De laatste tijd weinig gepost, druk geweest met studie.
    Interessante ontwikkelingen.
    Komend jaar ga ik wat educatieve stukjes schrijven, inzicht in het hoe en het waarom van menselijk denken en handelen helpt enorm bij het aangaan van lucratieve beslissingen.
    De aanpak van deze stukjes zal u verbazen 😉
    Heb wat geduld, maar met weekje of wat … en dat te samen met wat indicatoren ..
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedemorgen Jan,

    allereerst alvast de beste wensen voor 2014 toegewenst.
    Bedankt voor de verhelderende informatie van afgelopen jaar en ik kijk alweer uit naar de beloofde educatieve stukjes.

    Zelf heb ik dit jaar helemaal niet belegd omdat ik het, en nu trouwens nog , een soort beleggings-drijfzand vind. De institutionele beleggers schijnen al van het toneel te zijn verdwenen en toch gaan de aandelen als een tierelier.
    Totdat de illusie van een herstellende economie uiteenspat. Het gepredikt herstel van de economie in de VS geef ik dan nog het voordeel van de twijfel maar dat van de EU kan gewoon voor Nederland en België niet waar zijn. Als alleen al de Vlamingen en de Walen mekaar niet kunnen luchten of zien weet je dat een EU eenzelfde lot beschoren zal zijn en wellicht erger. Hierbij kijk ik uiteraard ook naar de ontwikkelingen in Frankrijk. De werkeloosheid neemt daar alleen maar toe en de rijken worden gewoon bestolen.

    Maar ja zoals jij altijd al zegt volg de grafiek en niet het rumoer er omheen.

    Groet Mar

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Jan succes en veel plezier dit jaar ! Mereoc

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    12-01-2014:
    Een nieuw jaar … nieuwe kansen!
    Zoals mijn vrouw al direct vertelde op 1-Januari … dit jaar wordt een spetterend jaar!
    .
    Ik heb u educatieve stukjes beloofd, en die gaan ook komen, maar de introductie van die stukjes wil ik beginnen met een quote van een gedeelte uit een bepaald boek, en die toestemming om dat over te nemen is nog steeds niet binnen.
    Ik wacht nog enige tijd, en wanneer die toestemming niet komt, dan brei ik er gewoon om heen; maar een quote van dat gedeelte is gemakkelijker en wellicht veel duidelijker.
    Om intussen toch wat van me te laten horen plaats ik hierbij een grafiek, met daarin lijnen op basis van 72 dagen of 72 koersbars tov. vorige toppen / dalen.
    Vaak vind bij een bundeling van meerdere lijnen een omslag plaats, de ene keer groter en de andere keer kleiner wat betreft koersbereik.
    In de stukjes die gaan komen dit jaar, zult u na afloop zelf kunnen beredeneren of het een grote of slechts een kleine omslag wordt.
    Het licht allemaal al van te voren ‘vast’.
    De ‘crash’ in 1987, de bubbel en de crash in de Nikkei, het volgt allemaal ‘het patroon’.
    Het patroon wat Dhr. Gann, Dhr. Gurdjieff en anderen ons wel wilde delen; maar niet zomaar wilden prijs geven.
    Bij de door journalisten destijds gevolgde transacties maakte Gann gebruik van zijn patroon, vandaar zijn goede resultaten in die tijd.
    Om echter een en ander goed te kunnen begrijpen en ermee te kunnen werken ga ik die stukjes niet beginnen met dat patroon, maar met uitleg omtrent de basis die leidt tot het begrip van het ontstaan en waarom van ‘het patroon’.
    Daarna kunt u er ‘begrijpend’ mee werken.
    Heb nog wat geduld.
    Tot die tijd .. hieronder even een grafiek van de AEX met de bovengenoemde 72- lijnen.
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een grote grafiek*

    .
    Laat u niet gek maken …. heb nog wat geduld …. dit wordt een spetterend jaar … 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    14-01-2014:
    Mooi volatiel vandaag,
    De daling bij opening werd opgevangen waarna er een spurt omhoog ontstond.
    Ik plaats even een grafiek waarin mooi de weerstand-wordt-steun rol van het greedchannel van Dr. Levine zichtbaar is.
    Ook de RSI schakelde vandaag over van bear-range naar bull range.
    Wees echter voorzichtig, heb het nodige wantrouwen 😉
    .
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update,
    Kijk onder de link:

    korte update

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Weerstand op de rode 2/8 lijn in het MurreyMath frame


    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Let ook op de wijziging in de trend richting rond de rode 2/8 tijdlijn.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Update onder de link –>
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Leuk overzicht wat is gemaakt door Lammert Doddema –>

    [url]http://www.tips2trade.com/archief/2014/02/aex-eind-van-het-jaar-op-verlies.html[/url]

    Kijk ook nog even op
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Ik duik nu tussen de lakens.

    veel leesplezier gewenst,
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Vandaag een mooie avond ster in de FTI grafiek van de AEX

    Let ook eens op hoe mooi de lijnen van het zwevende MurreyMath frame dienst doen als steun en/of weerstand

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    24-02-2014:
    En nog steeds zijwaarts in de trading range in het 64 – dagen MurreyMath frame.
    Murrey zegt dat handelen in de trading range ‘gevaarlijk’ is, kleine uitslagen (vaak niet meer dan 1/8 of 2/8) en kans op ‘Whip-Lash’.
    De koers zit een groot gedeelte van zijn tijd in de trading range volgens Murrey.
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een grotere weergave*

    Succes, en laat je niet gek maken.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Martens
    Martens
    Bijdrager

    alleen hier wordt ie nog toegelaten, verder zie je hem helaas nergens meer.

    hi Henk

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Hallo Martens,
    je let niet goed op!
    Ik ben ook nog op veel andere fora actief (waarvan diversen achter een wachtwoord om mensen met ‘verkeerde’ bedoelingen te weren); waarbij ik wel altijd mijn naam vermeld, ik hoef me niet te verschuilen achter een nickname, ik heb niets te verbergen en kom openlijk uit voor dat waar ik voor sta.
    Ik treedt iedereen met open vizier tegemoet, ik heb niets te verbergen!
    Ik heb altijd het vermoeden dat mensen die alleen een nickname opgeven het nodige te verbergen hebben, in elk geval hun ware bedoelingen.
    Het is net als met e-mail adressen van Hotmail etc.
    Ik heb geleerd, door de vele frustraties van de afgelopen jaren, niet meer te reageren op mails die een Hotmail account etc. hebben.
    ’t is 9 van de 10 keer vuilnis wat berichten stuurt met een dergelijk account.
    Ik blijf het vreemd vinden, dat mensen alleen iets durven te posten wanneer ze hun naam er niet bij hoeven te vermelden.
    Vaak (jij natuurlijk niet) zijn het onrust stokers.
    Ik wou dit even uitbreiden, maar ik doe het maar niet (is meestal olie op het vuur gooien).
    Slaap zacht.

20 berichten aan het bekijken - 341 tot 360 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN