skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 241 tot 260 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    01-02-2012:
    Na de opvering vanaf diverse steunpunten afgelopen Maandag, zette de koers vandaag een extra spurt in.
    In de weekendupdate vermeldde ik al dat nog een extra pootje omhoog goed mogelijk was.
    De koers is nu eindelijk in mijn doelgebied aangekomen, dus we moeten alert zijn op een wat grotere koersomkeer.
    Ik hoop dat deze omkeer duidelijkheid gaat verschaffen voor het iets langere plaatje, tot nu toe heb ik nog teveel mogelijke scenario’s.
    Grafiek 1:

    *Voor een grotere grafiek klikt u even op het plaatje*

    In grafiek 1 ziet u dat de koers eindelijk in het doelgebied is aangekomen.
    *
    Ik weet dat er een Elliott wave telling mogelijk is, die verwacht dat de koers nog veel verder gaat stijgen, dat is het 1-2/1-2 scenario waar ik al eerder over praatte, wat ik het stotterende motor scenario noem, ik vindt dat minder waarschijnlijk.
    Ik vermoed dat we heel snel een top in de grafiek zien verschijnen deze week, want mijn voorkeur gaat momenteel uit naar het volgende Elliott wave scenario.
    Grafiek 2:

    *Voor een grotere grafiek klikt u even op het plaatje*

    U ziet dat de telling in grafiek 2 nagenoeg compleet is, de E is bijna geplaatst.
    Wat betreft tijd en koersdoel van deze E, hij staat er al, maar misschien komt er nog iets bij, u weet: beleggers overdrijven graag 😉
    *
    Plaats ik nog snel even een grafiekje met de RSI(14) eronder.
    Grafiek 3:

    *Voor een grotere grafiek klikt u even op het plaatje*

    In grafiek 3 ziet u de slotkoers grafiek van de AEX, de RSI en de composite-index zijn immers afgeleid van slotkoersen.
    U ziet dat de Compoosite-index al langere tijd divergeert met de koers, maar de RSI(14) begint nu ook meer op te spelen.
    Divergenties kunnen langere tijd aanhouden, maar uiteindelijk … 😉
    *
    Wees voorzichtig de komende dagen, de uitbraak omhoog lijkt mooi, maar is wellicht vals!
    .
    Ik verwacht nu snel omlaag met de koers, waarbij de interne structuur ons hopelijk verraadt of de daling nog onderdeel is van de correctie op de daling vanaf Februari-2011 tot September-2011, of dat de verdere daling nu al is gestart!
    .
    U weet: volg de grafiek en niet mijn idee!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    04-02-2012:
    Slotstand van de AEX index op vrijdag 03-Februari-2012 is 326,33 en dat is nog altijd 53,59% onder de top van September-2000.
    Ruim 11 jaar na de top ligt de koers er nog altijd ruim 53% onder.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 1 ziet u het 60 jaar overzicht van het koersverloop van de AEX index weergegeven in een logaritmische grafiek.
    We zien een mooi koersverloop tussen de paarse kanaallijnen tot ruwweg midden jaren negentig vorige eeuw.
    Middenjaren negentig sprong de koers boven de kanaallijn uit waarna een top werd gevormd in September 2000 op een koerswaarde van 703,18.
    Deze overdrijving werd stevig afgestraft en binnen een paar jaar zat de koers weer tussen de paarse kanaallijnen en in Maart 2003 werd een bodempje geplaatst op 217,80.
    De koers begon weer te stijgen en probeerde weer boven de bovenste paarse kanaallijn uit te komen, maar op bijna 564 bleef de teller steken, een lagere top werd geplaatst waarna de koers helemaal daalde tot de onderste kanaallijn op een koerswaarde van 194,99.
    De stijging na deze bodem is in procenten wel groot maar heeft (tot nu toe) slechts geresulteerd in weer een lagere top.
    Na het jaar 2000 ziet u dan ook een dalend trendkanaaltje ingetekend (lagere bodems en lagere toppen).
    Bekeken over de afgelopen 60 jaar is de trend stijgend, bekeken over de laatste tien jaar is de trend dalend, en op weer kortere termijn ziet het er natuurlijk altijd weer wat anders uit, afhankelijk van de termijn die je bekijkt.
    *
    Kijkt u eens hoe fel de daling verlopen *die tussen September-2000 en Maart-2003* en daarna die tussen Juli-2007 en Maart-2009.
    De stijging tussen Maart-2003 en Juli-2007 verliep veel minder snel terwijl de stijging na Maart-2009 er een beetje droevig uitziet in grafiek 1 😉
    *
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 2 de bekende Ichi Moku Kinko Hyo grafiek.
    De koers zit duidelijk boven de wolk, wat positief is.
    De daling van afgelopen Maandag vond steun op de blauwe Kijun_Sen lijn waarna de koers weer sterk opveerde, door de rode Tenkan_Sen lijn heen brak en de afgelopen dagen daarvan steun ondervond.
    *
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 3 de Point&Figure grafiek van de AEX, u ziet het mooie koopsignaal waarna de X-jes weer de stijging aangaven.
    ..
    Grafiek 4:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 4 de daggrafiek van de AEX.
    U ziet dat de koers van de AEX in een opgaand trendkanaal zit weergegeven door de blauwe lijnen.
    De koers van afgelopen woensdag vond in deze grafiek steun op lijntje a.
    De koers sloot afgelopen Vrijdag op het hoogste punt sinds het dal op 23-September-2011.
    De koers zit alweer bijna drie weken boven het ma200.
    De koerscandle van afgelopen Donderdag was een klein dalende candle wat een kleine reactie op de flinke stijging van de woensdag ervoor.
    De koerscandle van afgelopen Vrijdag was een outside-bar en tevens een bullish reversal bar.
    *
    Grafiek 5:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 5 de AEX met in de grafiek de Demand and Suplly lines ingetekend volgens Thomas DeMark.
    De koers brak op afgelopen woensdag door de gele supply line, vond op Donderdag steun op deze lijn.
    *
    Waar stopte de koers afgelopen Vrijdag?
    *
    Grafiek 6:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 6 de True TrendLines van Jenkins.
    We zien dat de koers de afgelopen weken al diverse malen is afgeketst vanaf de bovenste groene TTL lijn.
    Rondom dit weekend liggen twee kruisingen van de TTL lijnen, ik heb er even twee blauwe pijltjes bijgeplaatst.
    Dit geeft soms ‘a change of trend’, dus opletten geblazen!
    *
    Grafiek 7:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 7 ziet u de Seasonaldates ingetekend volgens één van de methoden van Gann.
    De blauwe verticale banden zijn de zogenaamde deathzônes.
    De brede band is 49 weken na de top 18-Februari-2010.
    We zien een korte change of trend waarna de koers weer gewoon verder stijgt.
    De smalle blauwe band is 49 kalender dagen na het bodempje op 25 November-2010, we zien daar een mooie ommekeer van de koersrichting.
    In plaats van 49 kalender dagen kunnen we ook kiezen voor 49 koersbars.
    Dat heb ik even weergegeven in onderstaande grafiek, waarbij ik tevens de brede blauwe band ( 18-02-2010) heb weggelaten.
    Grafiek 8:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet dat bij 49 koersbars de blauwe band net voor het weekend komt te liggen.
    Ook ziet u in het weekend ingetekend een stippellijn op de datum 4-Februari.
    Dit is een mid-seasonal-date.
    Op deze datum in 2011 was dat een ‘non-event’, maar op deze datum in 2010 gaf dat een mooie koersomkeer te zien; dus wees alert!
    *
    Iets waar ik een aantal dagen geleden ook al op wees is de 61,8% in tijd, wat op Zaterdag 04-Februari valt.
    Grafiek 9:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 9 is de daling vanaf 18-Februari-2011 tot en met 23_september-2011 uitgezet door middel van de paarse lijn.
    De blauwe matrix daarna is een Fibo matrix in prijs en in tijd.
    Rechtsboven in de grafiek ziet u het getalletje 4 wat staat voor 4-Februari, afgelopen Zaterdag, wat in deze grafiek dan Maandag wordt.
    Wanneer de koers nu op dit punt 329,18 is, dan zouden we een 100% match hebben, maar zo mooi zal het in de praktijk zelden zijn.
    *
    Grafiek 10:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 10 de AEX grafiek op basis van 15 minuten met daarin een mogelijke ElliottWave telling.
    U ziet ingetekend een ending-diagonal die met de laatste golf ervan bezig is, de E golf.
    Het nadeel van een E golf is dat we van tevoren niet weten waar deze waarschijnlijk zal gaan eindigen.
    We onderscheiden daarin drie situaties: de eerste is een undershoot (lijn A-C wordt niet meer bereikt); de tweede is het mooi eindigen van de E golf op de lijn A-C en de derde is die waarbij een overshoot plaats vindt (de E eindigt een stukje boven de lijn A-C).
    Wie goed kijkt naar de grafiek zal zien dat de eerste poot van de E golf al staat ( een vijf golfje) waarna een correctie plaats vond en de koers nu bezig is met het derde en laatste pootje van deze E golf.
    Intern wordt deze E dus waarschijnlijk een A-B-C zigzag, en indien C=A dan komt E op 332 te liggen, maar 326,2 voldoet al aan de minimum eis die ik hanteer voor de C:E.
    Het exacte einde van de E golf moeten we dus even aanzien.
    *
    Zoals ik al eerder vermeld heb is er ook een andere telling mogelijk vanaf 23-September, dat is wat ik noem de motor die niet op gang wil komen, je ziet dan in de telling 1-2 , 1-2 ,1-2 … en de drie(het aanslaan) komt nooit 😉
    Voor de volledigheid laat ik die telling hieronder even zien.
    Grafiek 11:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In het scenario van grafiek 11 komt het koersdoel van golf C in de buurt te liggen van 331-370.
    Maar, grafiek 10 heeft mijn voorkeur.
    **
    *
    Zoals u hierboven heeft kunnen zien hebben diverse grafieken een positief vooruitzicht.
    Waarschuwing signalen komen van bijvoorbeeld een RSI(14) en de Composite index ( zie eerdere update) die al wat langere tijd divergeren.
    Ook komen er een paar datums in zicht die wijzen op een mogelijke omkeer.
    Ook mijn favoriete ElliottWave scenario ( ending diagonal) wijst erop dat de E golf van dat patroon bijna staat, waarna de koers weer (even) richting zuid gaat.
    Houdt echter in uw achterhoofd dat de grafiek leidend is, en ooit het(je) idee.
    Straks wordt het zomaar toch grafiek 11 in plaats van grafiek 10 …. om maar wat te noemen.
    Probeer nooit exact de top of bodem te pakken, laat die puntjes aan een ander; ga gewoon voor het middenstukje van de vis en laat kop en staart liggen (voor de soep bijvoorbeeld 😉
    De meeste winst wordt behaald door verlies uit te sluiten of zoveel als mogelijk is te beperken, en daarna pas te focussen op winst.
    Wees dus op komende mogelijke draaidata gewoon extra alert, en draai pas wanneer de grafiek daar aanleiding voor geeft!
    Trek zoveel als mogelijk is je eigen plan, en handel nooit zonder plan !
    **
    *
    Dan heb ik de afgelopen 10-11 jaar duizenden grafieken met wat commentaar geplaatst, en veelal leuk commentaar daarop ontvangen, ik vond het ook leuk om te doen.
    Een uitspraak van Albert Einstein is: “Look deep into nature, and You will understand everything better”.
    Gann zou het hier volgens mij ook geheel mee eens zijn geweest.
    Ik wil dan ook wat meer tijd gaan besteden aan het verder bestuderen van één en ander.
    Verder heb ik deze week nog een project opgestart wat mij veel tijd gaat kosten.
    U voelt hem al wel aankomen …ik moet op een ander vlak daarvoor tijd gaan vrijmaken, want mijn dagelijkse agenda is meer dan vol.
    Ik hem daarom de laatste dagen besloten om de updates “voorlopig” stil te leggen, in elk geval totdat mijn opgestarte project klaar is; uitgestudeerd op de dingen om mij heen kom ik toch nooit.
    Wellicht dat ik af en toe een ‘werkstukje’ plaats omtrent een en ander, maar dat meld ik dan wel op mijn website of her en der op een forum.
    Bedankt voor het trouw lezen van de stukjes, en kijk gewoon af en toe even of er wat nieuws is op http://www.jstas.com
    *
    Ik laat nog twee grafieken zien zonder commentaar, één met de Gunner overlay, en één met de Gann master time factor.
    Grafiek 12:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    **
    *
    Grafiek 13:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    De rode lijn is de Mastertime factor, let niet op de amplitude van de lijn maar op de richting van de lijn.
    .
    Het gaat U goed.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    Keep on the good work JanS. Tot zover veel dank.

    Mitzi

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    JanS succes en vooral veel plezier met je project. Dank voor je postings hier. Goed gaan, Mereoc

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Mitzi en Mereoc, bedankt voor jullie reactie.
    Jammer, dat er ondanks de honderden lezers elke dag van deze rubriek alleen al op deze site, er zo weinig ‘communicatie’ plaats vind.
    Zo ook op mijn eigen website, vorige maand een overschrijding van de afgesproken limiet met de provider van meer dan 29 GigaByte, je begrijpt niet waar de lezers overal vandaan komen, maar interactie …lauw-loenen!
    Ik vraag me af, is iedereen ‘dood-geslagen’ of slikt men maar gewoon wat er voorgeschoteld wordt?
    Is niet alleen op deze site zo, ook andere sites, met honderden lezers per posting … reactie ..0,0!
    Ik begrijp dat ergens niet.
    Eén ding zal ik u nog verklappen —> u zult nooit rijk worden door alle commentaren te lezen die er te lezen zijn …er is maar één goede weg –> en dat is je eigen wel onderbouwde doordachte handelswijze!
    Alleen dat werkt in UW voordeel!.
    Bedankt allemaal…de komende maanden ben ik Offline.
    Het ga u goed, veel succes gewenst, en vooral –> bouw uw eigen strategie op, alleen dat kan/zal winst brengen!
    Off.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Mogge Jan,

    ik heb me ook steeds verbaasd over het kleine aantal reacties op deze werkelijk unieke informatie.
    Succes de komende tijd en ik zal blij zijn als u weer terug bent met uw informatie.

    Groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    23-02-2012:
    Niks meer plaatsen ‘kriebelt’; daarom toch even snel een paar grafieken 😉
    Als eerste even een grafiek van onze Nederlandse trots –> de AEX index.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet dat ten opzichte van de laatst geplaatste grafiek (eerdere update) de Ending Diagonal wat is ‘opgerekt’.
    Dat is een ‘vervelende’ eigenschap van EW, correcties kunnen ‘eindeloos’ aanhouden.
    Het lijkt er nu op … lijkt erop… dat de E van de Ending Diagonal via een kleine overshoot is geplaatst.
    U ziet een korte termijn verkoop signaal, voor een iets langer tijdvak zal de koers onder de bodem bij de blauwe D moeten zakken.
    *
    Is er op het punt van de E van de Ending Diagonal op ander terrein ook een verkoop signaal?
    Moet wel, anders vroeg ik dat niet -:)
    Nemen we even de DAX, die vaak wat betere signalen afgeeft.
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet een grafiek die ik nog niet eerder aan u heb laten zien, maar ik heb zoveel wat ik u nog niet heb laten zien….
    Boven in de grafiek ziet u de slotkoers grafiek op dagbasis van de Duitse Dax, XetraDax.
    De rode lijn is een soort van gemiddelde.
    Daaronder ziet u weergegeven een combinatie, samenstelling, optelling van 25 gemeten cycli in deze daggrafiek.
    Dit wordt een composite van de onderliggende cycli genoemd.
    U ziet dat op het moment dat de koers draaide de laatste dagen, de composite cyclus ook draaide.
    Veelal klopt een draaiing van de composite cyclus ook wel met een draaiing van de koers, maar af en toe zien we toch een koers die tegen de richting van de druk vanuit de cycli ingaat.
    Soms kort, soms wat langer, maar uiteindelijk volgt de koers toch de richting van de cyclus.
    In het blauw daaronder ziet u een ‘soort van’ Trend indicator herleid vanuit de onderliggende cycli, de reden waarom de schaal van deze indicator dan ook graden aangeeft.
    Dit is een extra signaal, waarmee wordt geprobeerd de ‘valse signalen’ van de composite cyclus te ondervangen.
    Een koop of verkoop vanuit de composite cyclus wordt pas opgevolgd wanneer deze indicator door de nul stijgt (koop) of daalt (verkoop).
    In het onderste venster ziet u een variant op de overbought / oversold indicator.
    U ziet in de schaal aanduiding het % teken.
    Wat u in deze onderste indicator ziet, is het verschil tussen de koers en de rode ‘gemiddelde’ in de bovenste gedeelte van de grafiek.
    Des te groter de afwijking, des te groter de kans dat de koers weer terugvalt naar zijn gemiddelde, immers hoe dan ook … de koers gaat altijd terug naar zijn gemiddelde… kan niet anders …logisch … zit vast gebakken in de opzet ervan.
    Het exacte gemiddelde is natuurlijk 0%.
    Hoe verder de koers omhoog afwijkt van dit gemiddelde, des temeer Overbouhgt deze is, en des te meer de koers omlaag afwijkt van dit gemiddelde, des te meer oversold deze is.
    Hoe verder de koers omhoog gaat vanaf de 0, des temeer moet worden uitgekeken naar een mogelijk verkoop signaal.
    Hoe verder de koers omlaag gaat vanaf de 0, des temeer moet worden uitgekeken naar een mogelijk koopsignaal.
    **
    *
    Bovenstaande (grafiek 1 + 2) combinerend, het lijkt erop dat er een koersdaling voor de deur staat, daarom ook even deze korte update.
    **
    Volg de grafiek, en niet het idee van deze boer!
    *
    Dan toch nog even een kleine waarschuwing voor diegenen die zich niet echt verdiept hebben in de werking van cycli.
    Je hebt in een koersgrafiek korte cycli, en lange cycli.
    Amplitude en fase ervan verschillen, ik heb daar al wat stukjes over geschreven destijds voor u.
    De cycli werken elkaar tegen, soms versterken of verzwakken ze elkaar enzovoorts.
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 3 hierboven ziet u bijvoorbeeld in het blauw een cyclus van 698 koersbars en in het groen een cyclus van 516 koersbars.
    Beide een verschillende phase en amplitude.
    De rode is een compositie van beide op dat moment.
    Maar … zo zijn er nog zoveel andere cycli werkzaam in de koersgrafiek.
    Bij tijd, en wanneer ik lang genoeg leef … zal ik er eens een stukje over schrijven, intussen .. kijk uit!
    .
    Veel succes, en tot over een weekje of wat … wanneer de kriebels weer de overhand krijgen .. 🙂
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    De hellingshoek van de rode lijn van de optelling van 25 gemeten cycli suggereert dat minimaal consolidatie danwel terugstijgen voor de deur staan. Leuk dat je er even was Jan. Goed gaan, Mereoc

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Bedankt voor je reactie Mereoc, ik zal eens een diepgaand stukje over cycli schrijven, het is allemaal “zo anders” dan het lijkt te zijn….
    Voorlopig op korte termijn geen tijd, maar bij tijd en gezondheid zal ik er een keer een werkstukje aan wijden, voor beginners zal het een eyeopener zijn.
    Tot die tijd … volg je gezonde verstand, dus mijd analisten die uit zijn op uw ‘abonnement’ om te overleven!
    .

    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Even snel een update van de DAX grafiek uit de posting van 23-02 hierboven

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek weergave*

    Vriendelijke groet,
    jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    11-03-2012
    Niet meer dagelijks of wekelijks een update, maar zo af toe tussendoor… en daarom nu weer efkes ..;)
    *
    Zo tussen de dagelijkse gang van zaken zag mijn -Dwerg Harlekijn Poedel- kans om een stukje software te schrijven in ta-script, wat voor u een Range-Square in de grafiek plaatst zoals Gann vertelde dat te doen.
    De code is gepubliceerd op ta-script in de topic te bereiken onder de volgende link: http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=546&p=6843#p6843
    U zou er ondermeer de volgende grafiek mee kunnen neerzetten op uw scherm:
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 1 ziet u een square wat gebaseerd is op de range tussen de koerslow van 28-April-1952 en de koershigh van 5-September-2000.
    Na 5-September is dan een tweede square gekopieerd aan het eerste square neergezet.
    Kijkt u eens naar de buiten -cirkel om het eerste Square, en hoe de koers daarop reageert na de daling die optrad na 5-09-2000.
    Wat ook pijnlijk zichtbaar is in deze grafiek, is de versnelling na 1971, het jaar waarin de koppeling tussen munt-eenheid en de Goud standaard werd losgelaten.
    Wanneer u eens voor uzelf de lange termijn cycli bekijkt (over de afgelopen eeuwen, pakweg vanaf een jaar 1400) dan zult u de versnelling zien in prijs na loslaten van de Goud koppeling, erg goed zichtbaar in de Commodities, de opmars naar het instorten van ons Financiële systeem, het is vanaf die datum in het systeem ingebakken, zorg dat u er zonder kleerscheuren uit komt!; de klap komt, de vraag is alleen wanneer exact!!
    Er dieper opingaan valt buiten de beschikbare tijd op deze kleine website; ik heb er echt geen tijd voor, ik wil u er alleen wel even op wijzen !
    Maar, moet ik me daar wel voor opwerpen, we hebben daar zoveel knappe koppen voor, dat ik even aan de zijkant moet gaan staan als domme boer 😉
    U kan bij al die knappe koppen dan ook altijd terecht, ze vertellen u achteraf exact wat er mis ging …..
    **
    Denk ZELF nuchter na!!
    **
    Het is natuurlijk ook mogelijk om het eerste square weg te laten
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Nog veel meer is mogelijk en onmogelijk, kijkt u zelf maar even naar die “indicator” op http://www.ta-script.com
    **
    Leuk was om afgelopen week te zien waar de koers van de AEX onder andere steun vond voordat deze opveerde in de 2-golf, de 2:3?
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U herkent natuurlijk de Cloud-grafiek.
    Nadat vorige week de koers steeds weer steun vond op de blauwe Kijun_Sen-lijn, kreeg de koers deze week na doorbraak door die Kijun_Sen lijn steun van de wolk, en veerde op.
    **
    *
    Kijken we naar de daggrafiek weergave via het Square, dan zien we dat de koers ‘gevangen’ zit in een driehoek waar ie zondermeer uit zal breken.
    Grafiek 4:

    http://www.jstas.com/2009/2012-03-11%20AEX%20Sq4.png
    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Er is nog zoveel meer te vertellen over wat er te zien is in dit square, maar dat bewaar ik wel voor een ‘werkstukje’.
    *
    Zo met een paar glaasjes wijn op denk ik … de koers moet uit die driehoek breken… en waar gaat ie dan waarschijnlijk heen? 😉
    Kijken we daarvoor even Elliott.
    Grafiek 5:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet dat zoals ik al eerder meldde, dat de blauwe E van de Ending Diagonal is geplaatst, en daarmee de oranje C en de Paarse Y.
    Wanneer dit inderdaad zo is, dan is nu begonnen aan een grotere beweging omlaag.
    We zien een blauwe 1 omlaag, als correctie daarop een blauwe 2 waarna de blauwe 3 omlaag is gestart.
    De lichtgrijze 2:3 mag niet boven de rode streep uitkomen, en lijkt -op dit moment- geplaatst, waarna dan de grijze 3:3 van start moet gaan.
    ***
    We gaan het meemaken 😉
    **
    Handel altijd op de grafiek en nooit op het idee!!
    **
    Tot ziens, tot over 1-2-3-? weken maar wellicht eerder
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    01-04-2012
    Niet meer elke dag/ elk weekend een update voorlopig.
    Toch plaats ik af en toe wat, gewoon om even “wat anders te doen”, even de gedachten in een andere richting … 😉
    Dit is een Gann topic, maar wie Gann bestudeert weet dat Gann in principe niets anders is dan cyclus analyse, op een licht afwijkende wijze, maar toch.
    Ik kom daar in de loop van dit jaar nog wel op terug.
    Op http://www.ta-script.com is veel vertaald werk te lezen van Dhr. Ehlers, die diverse indicatoren heeft aangereikt voor het bepalen van de juiste cyclus lengte, en dan wel de dominerende -cyclus, ofwel de overheersende cyclus.
    Waarom is kennis van de overheersende cyclus(lengte) belangrijk?
    Wel, wanneer u mijn stukje genaamd http://www.jstas.com/Gemiddelden/middelen_maar.htm gelezen/bekeken heeft weet u dat een verkeerde keuze van de lengte van het gemiddelde het signaal waarop u zit te wachten volledig laat verdwijnen, terwijl het overduidelijk aanwezig is, weet dus waar u mee bezig bent wanneer u gemiddelden toepast in uw analyses, of wanneer u een bepaalde periode voor een indicator kiest/instelt.
    We zien de laatste tijd in de koersgrafiek een flauwe -oplopende -trend.
    Wie zich wel eens bezig heeft gehouden met de opsporing van cycli weet dat een sterke trend de invloed van een cyclus teniet kan doen ( ik zal daar bij tijd en leven eens een stukkie over schrijven).
    Nu we een flauwe trend zien, is de invloed van een aanwezige cyclus al snel sterker aanwezig.
    Voor detrendig en de mate van amplitude meting van een cyclus heeft Ehlers ons de ‘mode-decomposition’ code verschaft.
    We kunnen daarmee zien of een trend te sterk is voor een cyclus, of dat de cyclus kan worden gebruikt voor trading.
    Paul Menzing heeft in het korte verleden voor ons de E-Corona_cycle-period vertaald waarmee keurig de huidige dominante cycluslengte wordt aangegeven.
    En dan heeft Eric Jansen voor ons keurig een sinus generator ontwikkeld in ta-script die we naar ons believen in kunnen stellen wat betreft startdatum, cycluslengte, fase etc.
    *
    Tussen de thee en paar glazen wijn door heb ik daar even de volgende grafiek van gemaakt:
    Grafiek 1:

    *klik op plaatje voor een grotere grafiek*

    In het bovenste gedeelte van de grafiek ziet u de dagelijkse koersbeweging, weergegeven in een mogelijk Gann-square, geplaatst door ene Janus van http://www.JSTAS.com 😉
    In het venster daaronder ziet u de indicator die Paul Menzing zo mooi vertaald heeft, en deze geeft een overheersende cyclus aan sinds eind 2011 van ruwweg gemiddeld 18 perioden.
    Daaronder ziet u de mode-decomposition van Dhr. Ehlers weergegeven, die aangeeft of er sprake is van een trend of dat er met cycli kan worden gewerkt (immers een sterke trend overruled een cyclus).
    Zolang de blauwe lijn binnen de gele banden ligt kan er waarschijnlijk met cycli worden gewerkt.
    Daaronder ziet u met een groene lijn de sinus golf die gegenereerd wordt door de code van Eric Jansen, ingesteld op 18 perioden.
    Deze is iets in fase verschoven zodat deze ruwweg lijnt met het koersverloop, en ik heb de sinus even een periode door laten lopen, zodat, zolang dit golfverloop opgaat, te zien is wanneer er een ommezwaai in de koers te verwachten is.
    Bovenstaande grafiek is gemaakt met het programma WallStreet, met de codes van http://www.ta-script.com .
    Ik plaats de gebruikte ta-script-codes even in de Gann topic op http://www.ta-script.com , wellicht te bereiken via de volgende link: http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=546&p=6893#p6893
    .
    Heb geduld, in de loop van dit (na)jaar kom ik nog met heel mooi ‘spul’ terug … 😉
    En u weet … veel beloven doet een gek in vreugde leven … 😉
    .
    Volg de grafiek en NOOIT het idee!.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    08-04-2012
    We komen zo langzamerhand in een een erg spannend tijdbestek, het is zaak om sterk op te letten!
    Wat ik bedoel is te lezen in één van de stukjes te vinden in het stukje -> http://www.jstas.com/Gann/gann_seasonal.htm#Home en dan wel exact het stukje daarin genaamd “Rich Man’s Panic” te vinden onder de link: –> http://www.jstas.com/Gann/gann_seasonal.htm#15-02-2011:
    Toevallig schreef http://www.beurscyclus.nl/prognoses-lkw.html dit weekend in hun commentaar daarover.
    Wie even de stukjes leest weet waar ik heen wil , u bent gewaarschuwd 😉
    *
    Dan kwam ik afgelopen week een stukje tegen geschreven door DHr. Ehlers, over wat hij noemt Swami-charts.
    Meestal is het zo dat je een bepaalde indicator onder je grafiek hebt staan met slechts één instelling, bijvoorbeeld een RSI-14.
    Dan denk je wel eens: ‘hoe zou de RSI-12 en bijvoorbeeld de RSI-16 erbij staan op dat moment?
    Of nog twintig andere instellingen voor die indicator….
    Je zou 20 sub grafieken onder de hoofdgrafiek kunnen plaatsen .. maar daar wordt je dan ook niet echt vrolijk van.
    Dhr Ehlers bedacht daarop dat je een indicatorwaarde ook kan weergeven door middel van een kleurtje.
    Bijvoorbeeld RSI waarde 100 is de kleur groen, en RSI waarde 0 is de kleur rood, en dan is RSI waarde 50 bijvoorbeeld kleur geel.
    Een RSI waarde verlopend van 0 naar 100 loopt dan vanaf rood via geel naar groen, en de mogelijke tussenliggende mix van deze kleuren.
    Deze kleuren kun je op deze wijze op één horizontale lijn weergeven.
    Elke horizontale lijn vertegenwoordigt dan een bepaalde instelwaarde van de RSI.
    Zo kan je dan bijvoorbeeld de RSI(3) t/m de RSI(48) in één scherm weergeven.
    In onderstaande grafiek 1 heb ik even een 15 minuten grafiek van de AEX afgebeeld, met daaronder weergegeven de RSI voor wat betreft de waarden 3 t/m 30
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek weergave*

    Na enige oefening zie je op deze wijze in één keer hoe het beeld van de diverse instellingen voor wat betreft de RSI er uit ziet.
    Het mooie van het op deze wijze weergeven van een indicator is, dat dit voor elke indicator kan worden toegepast.
    De code voor wat betreft de RSI weergave op deze wijze is te vinden op http://www.ta-script.com in de Gann topic onder de link: http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=546&p=6896#p6896
    Wellicht dat ik ook nog een keer wat code schrijf voor swami-chart weergaven van andere indicatoren.
    .
    Ik sluit af met de volgende grafiek, waarop ik nog wel een keer op terug kom in een werkstukje over Gann squares.
    Grafiek 2:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek weergave*

    Tot de volgende keer..
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    10-04-2012
    Even een kleine update, na de vorige die alweer enige tijd achter ons ligt.
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In het bovenste gedeelte van de grafiek ziet u de AEX index, met daarin geprojecteerd een Gann square waarvan ik u later nog wel uiteen ga zetten hoe ik tot de betreffende waarden gekomen ben, het is geen willekeur, maar toepassing van de gegeven regels door Dhr. Gann.
    De verticale groene lijn is een 50% tijdlijn, en Gann vertelde ons omstreeks dergelijke momenten uit te kijken naar “a change of trend’.
    Wel, de trend lijkt in dat weekend dan ook echt gedraaid, effe opletten was dus geen slecht idee.
    Het lijkt erop, met de nadruk op “lijkt” dat de correctieve golf vanaf 23-09-2011 dan ‘eindelijk’ tot een einde is gekomen.
    Ik vermeldde in eerdere updates al, correctieve golven kunnen ‘eindeloos’ uitbreiden.
    Ik heb de correctieve golf vanaf 23-09-2011 voor het gemak maar even gelabeld met A_B_C.
    Daarna zien we de start van een impulsgolf omlaag, en de derde golf (rood gelabeld) is wellicht al wel of nog niet geplaatst, dat hangt af van die groene 5:3, die net zo onbetrouwbaar is wat koersdoel betreft als mijn Dwerg Harlekijn Poedel wanneer ie een paar whisky’s op heeft 😉
    Na de rode 3 volgt een rode 4 omhoog en dan nog een rode 5 omlaag voordat het eerste pootje staat.
    *
    Onder de daggrafiek heb ik de Swami-chart van de diverse instelbare RSI-waarden weergegeven met daar onder de RSI(14).
    Ik heb in de Swamichart even een streepje geplaatst bij de waarde 14.
    U ziet dat de RSI daar overgaat naar rood, dus de RSI waarde ligt daar erg laag.
    U ziet dat ook onder in de grafiek, de RSI(14) beweegt zich rondom de waarde 30, en u ziet dat dit punt belangrijk was bij de B golf van de correctie vanaf 23-09-2011.
    Duikt de RSI(14) het Bear gebied in, of ?
    We gaan het volgen, voorlopig zitten we short sinds de groene verticale lijn in Maart.
    .
    Dan krijg ik gedurig e-mails omtrent de planeetbewegingen en hoe die te gebruiken in de technische analyse.
    Dat is zeer interessant materiaal, maar ook niet 1-2-3 uit te leggen, er komt iets meer bij kijken dan het toepassen van een indicator in de grafiek.
    Wie de plattegrond op mijn website heeft bekeken ziet daar al wel een link Astro staan met een paar hints ( de eerste basis beginselen) naar één en ander, ik heb het idee opgevat, om daar in de komende tijd een en ander aan toe te gaan voegen, het is verschrikkelijk interessante materie ( Gann maakte daar ook gebruik van en verwijst daar ook gedurig naar) maar ik zal u eerst de basis tot in den treure moeten uitleggen voordat u er ook maar iets nuttigs mee kan 🙁
    Er komt erg veel bij kijken, maar alle crashes in de afgelopen eeuw zijn keurig aangegeven via Astronomie.
    Ik zal de stukjes in de toekomst uitbreiden, kijk maar of u er wat meekan.
    Voor nu … duik ik even de bedstee in…. tot morgen of later deze week!

    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Op [url]http://www.ta-script.com[/url] is een mooie Gann toepassing geplaatst van Jenkins, genaamd ‘The Secret Angle”.
    Dhr. Jenkins stelt dat – the true 50% – moet worden bepaald met een trendlijn die de halve hellingshoek heeft van de trendlijn die door het koersverloop wordt aangegeven.
    Tussen deze twee trendlijnen wordt dan een square aangebracht met de onderverdelingen.
    De lijnen van het square, de tijdlijnen en de prijslijnen, geven vervolgens belangrijke signalen af volgens Jenkins.
    De eerste opzet van deze indicator is al geplaatst, er volgen in de toekomst nog een paar uitbreidingen op.
    Hieronder een intraday en een day grafiek gemaakt met deze indicator van de AEX index.

    Intradaygrafiek op basis van 15-minuten

    *klik op de grafiek voor een groter plaatje*


    Daggrafiek


    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*
    .
    Wie meer wil weten over deze geheime-hoeklijn kijkt even onder de volgende link op ta-script.com –>

    Link naar topic Secret Angle van Jenkins
    [url]http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1145&p=6949#p6949[/url]

    Ik duik de bedstee in 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS;)

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    23-04-2012:
    In de update van 10 April hieronder(sommige fora erboven) zag u hoe mooi de koers draaide op het 50% punt in het square in het weekend van 17-18 Maart.
    In die grafiek stond ook een EW-telling geplaatst, waarvan bij de 5:3 in het groen een vraagteken stond, aangevende dat de rode 3 bijna geplaatst kon zijn.
    Ik heb die telling even weergegeven en verder aangevuld inmiddels in de 15 minuten grafiek hieronder.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek weergave*

    U ziet de rode 1 die geplaatst werd na de draai in het weekend van 17-18 Maart, gevolgd door een korte – eenvoudige correctie door middel van de rode 2, een mooie lange rode golf 3 omlaag waarna een rode golf 4 kwam – die uitgebreider werd omdat de 2 zo eenvoudig was- , waarna de rode 5 omlaag werd gestart.
    Werd vorige week de golfje 1 en 2 neergezet van deze laatste rode 5, deze week begon de beurs direct met golf 3 van deze rode 5 omlaag.
    .
    Ook de Gunner grafiek laat mooi het koersverloop zien.
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek weergave*

    **
    Dan plaatste ik gisteren nog her en der een grafiek van Jenkins wat betreft de ‘Secret Angle Method’.
    De code daar voor in ta-script kunt u vinden onder de link: [url]http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1145&start=15[/url]
    Hieronder plaats ik even een grafiekje met die methode van Jenkins, meer erover vindt u onder vermeldde link.
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek weergave*
    .
    Bij onduidelijke grafieken kijkt u even onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Veel succes,
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    28-04-2012:
    Eind van de maand April alweer, wat gaat de tijd toch snel.
    We weten nooit wat de dag van morgen ons brengt, we kunnen hooguit aan de hand van opgedane kennis uit het verleden proberen in te schatten hoe de dag van morgen verloopt.
    Zo gaat het ook met het koersverloop van de indices, aandelen en zo verder.
    Zo kun je de ‘persoonlijkheid’ van een index of aandeel proberen te kennen door te zien hoe een en ander in het verleden is gegaan, en dat te projecteren op de toekomst.
    Op deze website doe ik dat meestal voor de AEX index, maar u moet dat zeker niet nalaten voor andere indices en aandelen, want er zijn soms betere resultaten te halen op andere indices dan de AEX index.
    Laten we dit weekend eens kijken hoe een paar universele eenvoudige regels die ons door leermeesters uit de vorige eeuw zijn aangereikt werken op onze trots – ..–> de Nederlandse AEX index.
    Ik start even met een weekgrafiek met daarin een Elliott wave telling zoals ik die enkele maanden geleden voor u plaatste.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    De grafiek zit een klein beetje in elkaar gedrukt, zodat bijna 12 jaar koersverloop kan worden weergegeven.
    Het is één van de mogelijke scenario’s zoals ik destijds al vertelde.
    Vanaf de top in September 2000 leidde een driegolf (W-X-Y) de koers naar een dieptepunt in Maart-2003.
    Op dat punt startte een zigzag welke de koers leidde naar een top in Juli-2007 waarna een impuls onlaag startte welke de koers bracht naar een laagste punt op 194,99 in Maart-2009.
    Maart-2003 …. Maart-2009 , zes jaar allebei Maart.
    Na de low in Maart-2009 startte er weer een zigzag die leidde naar een top in Februari-2011.
    Na deze top in Februari-2011 startte weer een impuls golf omlaag welke leidde tot het dieptepuntje in September-2011 rond de koerswaarde 256.
    Na September-2011 startte dan een correctieve golfbeweging op de daling vanaf Februari-2011..althans volgens dit scenario ….
    .
    Laten we onder deze week grafiek eens een RSI(14) plaatsen.
    Ik heb daarna de grafiek iets uitgezoomd.
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Ziet u dat de lagere koers bij de golfjes 5 in Maart-2009 en in September-2011 niet werden bevestigd door de RSI(14) (divergentie tussen koers en indicator) waarna er een ‘Change of trend’ optrad.
    Dit gaat op voor elk tijdframe, niet alleen de weekgrafiek maar ook in bijvoorbeeld de daggrafiek zoals u hieronder kan zien.
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    ***
    **
    *
    Gann vertelde ons om lijnen te trekken, die 1-prijseenheid per 1-tijdeenheid stijgen of dalen.
    Gann deed dit altijd op papier met dezelfde verhoudingen, waardoor zijn grafieken ‘vierkant’ waren.
    Het worden alleen enorme lappen papier, ik heb hier de DJIA en de S&P500 uitgetekend liggen, wat mooi is voor het langere termijnwerk, maar op kortere termijn werkt het ook.
    Wie bijvoorbeeld eens de moeite genomen heeft om het werkstukje: http://www.jstas.com/WUSK/WUSK.htm wat ik vijf jaar geleden schreef door te nemen ziet gelijk in de eerste grafieken daar al hoe mooi bijvoorbeeld een tijdeenheid van 1 punt per week werkte in de grafiek van 1992-1994.
    Maar zoiets werkt ook vandaag de dag nog gewoon net zo mooi als vroeger.
    Laten we dit bijvoorbeeld eens uitzetten voor de weekgrafiek van het laatste decennium.
    Mijn Poedel heeft er een stukje programma voor geschreven warbij ik alleen de datum hoef aan te geven waarna de rest vanzelf wordt ingetekend.
    Grafiek 4:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 4 hierboven ziet u van de top in Juli-2007 drie rode prijs-tijd-lijnen omlaag weergegeven.
    De rode daalt met 1 punt per week, de blauwe lijn erboven met een halve punt per week en de blauwe lijn eronder met twee punten per week.
    Op dezelfde datum is vanuit de koerswaarde 0 ook een setlijnen getekend, omhoog, met voor de rode lijn een stijging van 1-punt per week.
    Waar lijnen elkaar kruisen vindt vaak ‘Squaren’ plaats van prijs en tijd, plaatsen waar moet worden opgelet voor tekenen van ‘a change of trend’.
    Let u er bijvoorbeeld eens op hoe mooi de dalende rode 1X1 lijn samen met de stijgende blauwe 2X1 lijn keurig het gebied aangeven waar in Februari-2011 de zigzag-golf vanaf 2003 eindigde en er ‘a change of trend’ optrad.
    Dit punt (februari-2011) wordt ook mooi aangegeven door de stijgende 1X1 lijn vanuit de koerswaarde 0 samen met de dalende blauwe 1X2 lijn.
    In feite vormen de rode 1X1 lijnen de diagonaallijnen van een groot square wat in 2018 eindigt, alleen staan in de Gann-squares vaak wat meer lijntjes getekend.
    *
    Laten we hetzelfde eens doen bij de bodem in Maart-2009.
    Grafiek 5:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet de kruising van de blauwe Gann lijnen in September-2011, wat steun gaf en ‘a change of trend’.
    Laten we vanuit de bodem in Maart 2009 ook een set lijnen omlaag tekenen.
    Grafiek 6:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Volgt u de kruisingen die daardoor extra ontstaan maar eens ….
    We kunnen ook harmonischen invoeren, maar dat bewaar ik wel een keer voor een stukje daarover.
    Ik geef nog een laatste grafiek, en dan stop ik even met dit onderwerp, en in deze grafiek plaats ik de set lijnen van grafiek 6 en die van grafiek 4.
    Grafiek 7:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Kijkt u er eens goed naar, een andere keer meer over dit onderwerp.
    **
    Een andere wijze om met prijs-tijd-lijnen te werken is die welke Dhr. Jenkins toepast.
    We trekken een lijn tussen een bodem en een top in de koersgrafiek, berekenen de hoek en zetten vervolgens een tweede lijn uit met een hoek gelijk aan de helft van de eerste hoek.
    Jenkins noemt dit zijn secret-angle-method, en volgens hem is het snijpunt van een loodlijn met de tweede lijn het ware 50% punt in de koers, en dit zou dan steun of weerstand moeten bieden.
    We zetten even een grafiek uit.
    Grafiek 8:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet dat dit 50% punt in September-2011 (in het rode retracement raster weergegeven met 100%) op een haar na werd gehaald waarna de koers weer van richting veranderde.
    *
    Ik sluit af met een grafiek met daarin afgebeeld de Seasonal-date indicator.
    Grafiek 9:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet dat net voor komend weekend (einde komende week) de DeathZone ligt van 49 dagen vanaf de top in Maart dit jaar (weergegeven door de blauwe streep).
    En op Zondag in dat weekend ligt op 6-Mei de mid-seasonal-date.
    .
    Wat ’t wordt … we weten het niet,volg de grafiek en kijk uit voor signalen.
    .
    U kunt dit verhaaltje ook lezen onder de link: –> [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    06-05-2012:
    Een echte feest-week achter de rug, eerst Koninginnedag en later in de week Bevrijdingsdag.
    De AEX grafiek kon er echter niet vrolijk van worden.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 1 ziet u de AEX index weergegeven.
    De koers brak afgelopen vrijdag weer door de groene MA200 die nog altijd dalende is en waar de koers de laatste tijd maar omheen blijft zwabberen.
    Ook zien we dat de koers uit het driehoekje brak wat werd gevormd door de groene supplyline en de rode demandline van Thomas DeMark.
    Steun werd afgelopen vrijdag gevonden op witte stippellijn die lag rond de bodems van 21-December-2011 en 23/24-April-2012.
    Mocht de koers hier doorheen willen dalen dan ligt net onder deze lijn de stijgende steunlijn welke loopt door de lows van 23-09-2011 en 25-11-2011.
    Houdt deze lijn niet, dan mogen we een daling verwachten naar de steun rond 291,35 (bodem 19-12-2011) wat tevens doel is in de EW wanneer golf 5 de lengte aanneemt van 161,8% van golf 1(misschien later in de week een grafiekje daarover).
    De laatste weken verliepen in principe zijwaarts binnen een range van pakweg 12 punten ( u ziet ook dat de gele Laguerre in deze periode zijwaarts loopt)
    .
    Ik sluit af met een grafiek welke ik al eerder heb besproken (kijk een stuk terug wanneer u het even niet meer weet).
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    De rode lijn in het tweede venster van bovenaf geteld, is een vorm van samengestelde cycli, en deze verwacht wellicht nog even omlaag en dan toch weer omhoog met de koers.
    Dat zou de correctie omhoog op de eerste golf omlaag in de EW kunnen zijn.
    .
    Wees voorzichtig, volg niet het idee, maar de grafiek!
    .
    Bij onduidelijke grafieken kijkt u even op [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    07-05-2012:
    Even snel een grafiekje voor het slapen gaan …
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 1 van de update van gisteren zagen we afgelopen Vrijdag steun rond de bodems van 21-12-2011 en 23/24-April-2012.
    In bovenstaand RangeSquare ( Feb.-2011/Sept.-2011) ziet u dat dat de 3/8 lijn in het Square is.
    De koers opende vandaag met een gap omlaag, en vond keurig steun op de rode 1/3 lijn van het Square.
    Daarna veerde de koers weer op en werd de schade van afgelopen Vrijdag ook nagenoeg weer weggewerkt.
    En dan nu –> bedtime!
    U vindt dit stukje ook onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

20 berichten aan het bekijken - 241 tot 260 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN