skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    De vorige link werd een beetje lang ( opvallende grafiek) en daarom even een nieuw draadje opgestart.
    De term ‘dagelijks’ is wellicht wat misleidend, ik heb helaas niet elke dag tijd over om e.e.a. te plaatsen, maar kijk regelmatig, tussen een en ander door wordt er wel wat geplaatst.
    *
    02-10-2010:
    Toch nog wat tijd gevonden voor een kleine weekend update.
    Ik heb dit weekend even het werkstukje Market Profile afgerond.

    Ik zal in de toekomst ook wat grafieken opnemen met deze grafiek weergave, dus wellicht een goed idee om wanneer u wat minder bekend bent met deze vorm van technische analyse het bovengenoemde stukje
    een keertje door te lezen.
    .
    **
    Niet zoveel erg veel gewijzigd ten opzichte van de update van afgelopen donderdag. Daarom even een wat andere benadering deze keer.
    .
    Een cyclus, een regelmatig terugkerende gebeurtenis. We zien in het elke dag in allerlei dingen om ons heen, alles is opgebouwd uit een compositie van diverse cycli. Een paar werkstukjes over cycli welke ik in het
    verleden geschreven hebt kunt u vinden onder de links:
    Cyclus
    — Cycli
    .
    De Dow Jones grafiek.
    Laten we vandaag even starten met de grafiek van de Dow Jones.
    Zoals u weet is de grafiek welke u ziet, van een koers of index of wat dan ook, een compositie van diverse cycli welke werkzaam zijn en invloed hebben op het koersverloop, de onderliggende cycli hebben elk een verschillende amplitude (invloed) en verschillende fase ( het
    punt waarop de betreffende cyclus is gestart) en vormen samen een compositie die we de dominante cyclus noemen.

    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u de daggrafiek van de Dow Jones met daaronder diverse cycli welke gemeten kunnen worden in deze grafiek. Het zijn allemaal cycli met een zeer lage Bartels waarde, en zoals u uit bovengenoemde stukjes omtrent cycli weet is de betrouwbaarheid dan hoog.
    Laten we die cycli onderin de grafiek eens optellen en er een compositie van maken.

    Grafiek 2:

    U ziet nu onderin de grafiek een lijn ontstaan welke is gevormd door de onderliggende cycli zoals die te zien waren in grafiek 1.
    Laten we nu deze samengestelde cyclus, de compositie van diverse cycli, eens even in de koersgrafiek zelf zetten.

    Grafiek 3:

    U ziet dan wat duidelijker welke kracht deze samengestelde cyclus lijkt uit te oefenen op het koersverloop. De kracht uitgeoefend door de
    samengestelde cyclus lijkt de koers omlaag te willen duwen de komende tijd. Maar u weet wat ik altijd zeg: handel op de koersgrafiek en niet op dat wat we verwachten!
    .
    Grafiek 4:

    In grafiek 4, de AEX -index is te zien dat de koersdaling afgelopen vrijdag afketste op de 5/8 lijn, de bovenzijde van het trading gebied.
    .
    In de Ichimoku Kinko Hyo daggrafiek (grafiek 5 hieronder) zien we dat de koers sterk opveerde vanaf de wolk op
    Donderdag 23-09-2010.
    Sindsdien zit deze daggrafiek nog steeds boven de wolk, maar er is nu wel een grote afstand ontstaan tussen de wolk en de koers, met steun rond de 329-330 vanuit de Tenkan_Sen lijn en de Kijun-Sen lijn.
    Voor uitleg rondom deze lijnen en de grafiek zie mijn werkstukje over De Wolk .

    Grafiek 5:

    .
    In grafiek 6 hieronder ziet u de daggrafiek van de AEX met daarin de volume gewogen steun-weerstand-lijnen volgens het idee van Dr. Levine en de Thomas DeMark lijnen. De koers is de afgelopen twee dagen
    door de Thomas DeMark Demand line  gedaald ( rode stippellijn) en
    verwachting vauit de cyclus in deze grafiek is ook nog even omlaag ( gele
    vlammetje).

    Grafiek 6:

    .
    Ik sluit af met de AEX uurgrafiek met daarin de Center Of Gravity indicatoren.

    Grafiek 7:

    U ziet het afketsen in de uurgrafiek
    afgelopen vrijdag op de eerste standaarddeviatie lijnen, en u ziet ook hoe
    mooi de COG indicator van Ehlers elke keer keurig op tijd meedraait.
    De code voor deze indicatoren vindt u
    op http://www.ta-script.com
    .
    Ik stop hier de weekend update,
    excuses voor de weinige tekst, maar ik heb teveel van mijn weinig
    beschikbare tijd van vandaag besteed aan het afronden van het werkstukje
    omtrent de Market Profile prijs -tijd weergave van de grafiek..
    Komende week/weken meer, onder
    andere een gewijzigde versie van Fisher Transform, en een aanvulling op de
    Bell-trend indicator, zodat duidelijker wordt wanneer wel en wanneer ‘effe
    niet’ deze indicator lijn te volgen 😉
    .
    Tot later deze week.
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    Attachments:
    2010-10-02_AEX_ThDM.PNG

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    opmerking bij grafiek 4 De koers is doorheen de “circle of conflict gegaan. Dat past perfect bij het plaatje waarbij zowat iedereen het even niet meer weet welke richting de koers zal uit gaan.

    opmerking bij link “wolk”. Werkt niet.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik zie het, er is wat fout gegaan bij het plaatsen met de links.

    Link cyclus –> http://www.jstas.com/cycles/cyclus.htm

    Link cycli –> http://www.jstas.com/cycles/cycli.htm

    Link De wolk –> http://www.jstas.com/2010/cloud.htm

    Succes,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Straks een update voor 04-10-2010.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    04-10-2010:

    Wie mijn weekend update heeft bekeken wist al wel welke richting ik dacht dat de koers zou gaan vandaag, en gelukkig ging dat die kant op, maar u weet: het kan ook zomaar anders.

    Laten we vandaag even het Market Profile op basis van 30 minuten erbij pakken, gewoon om even te kijken hoe het theoretische stukje wat ik heb geschreven omtrent dat onderwerp in de praktijk uitpakt.

    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u een grote Initial Balance, IB (rood)

    Dit duidt vaak aan dat de koers de rest van de dag binnen het bereik van deze IB blijft, volgens de theorie.

    We zien een koersverloop wat de rest van de dag een min of meer zijwaartse beweging maakt, volgens de Market Profile is dat een ‘koers die in balans is’, en vaak wordt dan keurig de Bell curve zichtbaar.

    Tja, kijkt u zelf even, een pracht curve toch .. ?

    De paarse lijn geeft het Point OF Control weer, het punt waaromheen alles draaide vandaag.

    De low van vandaag zien we terug als de onderzijde van het Value Area gebied van 23-09

    *

    Hmm… waar vonden we dat gebied ook alweer vermeld gisteren ..?

    Juist ja, in de IchiMoku Kinko Hyo grafiek.

    Grafiek 2:

    U ziet in grafiek 2 hoe mooi de Koers-low van vandaag steun vond in het gebied 329-330 wat ik gisteren al vermeldde.

    Ik had alleen gisteren een kleine ‘spraakverwarring’, 330 is de Senkou_Span_B natuurlijk.

    Bedankt voor de mails daaromtrent 😉

    *

    En op intraday gebied, hoe zag een en ander er vandaag uit op dat tijdtermijn ?

    Tja, hoe kort wil je op de koers zitten …

    Laten we de Bell-trend eens nemen in de uur grafiek, kun je tenminste nog fatsoenlijk tussendoor koffie gaan pakken 😉

    Grafiek 3:

    U ziet dat deze Trend indicator afgelopen vrijdag al in de ochtend op verkoop ging.

    Het opvolgen hiervan had uw etentje voor vandaag betaald 😉

    Aan het einde van vandaag ziet u een groen streepje ontstaan, dit is geen koop signaal, in de latere uitvoering van deze indicator die ik bij tijd en leven nog zal gaan plaatsen, zult u zien waarom u hier niet moet kopen.

    .

    Ja zegt u , een uur grafiek, in een uur kan de Wereld vergaan !

    Ja, zou kunnen … gaan we wat ‘korter op de bal spelen’.

    .

    Grafiek 4:

    Ook in de 15-minuten grafiek van de IchiMoku Kinko Hyo grafiek ziet u hoe vorige week vrijdag de koers onder de wolk dook, hoe een hertest van de wolk werd afgewezen, en sindsdien is de koersbeweging omlaag.

    .

    U ziet, alle signalen komen eenvoudigweg uit de grafiek tevoorschijn, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben .

    Daarom:

    Volg de grafiek en loop binnen 🙂

    .

    Vriendelijke groet,

    JanS 😉

    ***********************************************************

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Onzekerheid troef op de beurs; wie de daggrafiek via de candlestick weergave bekijkt ziet de laatste maanden niets anders dan lange candles omlaag en lange candles omhoog.

    Grafiek 1:

    Een grote grafiek vindt u op: http://www.jstas.com/2009/2010-10-05_AEX_MM32.png

    Onzekerheid troef op de beurs; wie de daggrafiek via de candlestick weergave bekijkt ziet de laatste maanden niets anders dan lange candles omlaag en lange candles omhoog.

    De daling stopte vandaag net boven de 4/8 lijn in het MurreyMath frame, een lijn waarvan sterk steun of weerstand mag worden verwacht.

    De stijging deed de daling van de voorgaande dagen teniet, en de 6/8 lijn werd bereikt.

    De handel in de avond uren wist niet echt hoger te sluiten, de overnight grafiek staat op dit moment van schrijven op 336.

    *

    **

    Grafiek 2:

    Een grote grafiek vindt u op: http://www.jstas.com/2009/2010-10-05_AEX_cog.PNG

    In grafiek 2 de uur grafiek van de AEX index met de COG indicatoren alsmede de RSI(14).

    In het bovenste gedeelte heb ik even een paar lijntjes getrokken die het schuine verloop van de slotkoers op uurbasis hebben, dit omdat de RSI op slotkoersbasis werkt.

    Daarna heb ik even voor u twee lijntjes in de RSI indicator getrokken.

    U ziet dat er in de loop van maandag-dinsdag lagere slotkoersen in de koersgrafiek ontstonden (dalende lijntje) maar dat de bodems van de RSI(14) omhoog kropen, divergentie wat kan wijzen op koersomslag, in dit geval een zwakke ‘positive reversal’.

    Zie voor uitleg mijn stukjes over de RSI onder de weblink:

    http://www.jstas.com/AEXoed/rsi.htm

    Zo ziet u ook dat de RSI(14) in verhouding tot de koers te snel stijgt.

    Dit zou een ‘negative reversal’ tot gevolg kunnen hebben, maar dat is nog afhankelijk van komend koersverloop, er is immers nog geen enkele ‘zekerheid’ dat er in de uurgrafiek nu een topje zou staan.

    .

    Helaas is de beschikbare tijd voor de update nu om.

    Morgen, Woensdag geen update, misschien Donderdag, en zoniet kijk dan komend weekend weer even.

    Lees intussen het bovenvermeldde stukje over de RSI nog eens door, bij tijd en leven zal ik nog een keer een eind aan dat stukje breien.

    Succes voor morgen !

    Vriendelijke groet,

    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    07-10-2010:
    “De markt” kan maar niet beslissen …
    ’t zou fijn zijn wanneer ze eindelijk wel eens een besluit nam …
    Tot die tijd moeten we afwachten wat ’t wordt , en wanneer we wat willen verdienen eenvoudig weg de grafiek volgen .
    Ik heb geen tijd voor een uitgebreide update maar wilde toch nog even onderstaande grafiek plaatsen, vanwege diverse redenen.
    Bij leven en gezondheid in het weekend wat meer …
    Grafiek 1:

    .
    Klik op de grafiek voor een vergroting.
    .
    In grafiek 1 ziet u de cash grafiek van de AEX -index, welke 24 uur per dag doorloopt, en waar u dan ook bijna 24 uur per dag op kan handelen.
    U kunt zelf de hefboom instellen waarmee u wilt handelen, 1-Euro per punt, of 10-Euro of 100-Euro of 1000-Euro per punt, u zegt het maar, zolang uw saldo maar toereikend is voor het benodigde onderpand … 😉
    U begrijpt het al, hierop kunt u handelen met CFD’s, een mooi alternatief voor opties of voor Futures.
    .
    Waarom plaats ik nu deze grafiek?
    Wel, vanwege de setup die een bijna blinde nog kan zien 😉
    Kijk eens hoe mooi de koers een dubbele bodem vormde bij de paarse horizontale streep, en kijk eens hoe mooi de RSI(14) divergeerde door op dat moment een lagere bodem te plaatsen.
    U ziet hier het schoolvoorbeeld van een ‘Positive Reversal’ uit mijn stukje omtrent de RSI(14)
    Dit is niet het sterkste “Positive Reversal” zoals u weet vanuit mijn stukje, maar u kunt met een zeer laag risico handelen op dergelijke signalen.
    In de avondsessie had u, wanneer u niet overnight wilt, nagenoeg twee punten kunnen binnenharken, keer uw gekozen vermenigvuldigingsfactor op de CFD, en u had uw kostje voor morgen al binnen.
    Wat had u kunnen weerhouden om in te stappen vanavond voor “a short ride”… jawel, al die negatieve verhalen die op zeer veel websites de ronde doen.
    Niet doen, niet lezen die bende !
    Ik zeg het nog één keer voor het slapen gaan: –> volg de grafiek en loop binnen !
    .
    Tot komend weekend !
    Slaap zacht .
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Let u ook even op de -mogelijke- range-shift in het gekozen tijdvlak ( 15-minuten)
    .
    Succes voor morgen, ik duik nu de bedstee in 😉
    .

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Jan, kan je iets meer vertellen over die CFD’s? Ik ben volledige leek, maar ben nieuwsgierig.

    U kunt zelf de hefboom instellen waarmee u wilt handelen, 1-Euro per punt, of 10-Euro of 100-Euro of 1000-Euro per punt, u zegt het maar, zolang uw saldo maar toereikend is voor het benodigde onderpand … 😉
    U begrijpt het al, hierop kunt u handelen met CFD’s, een mooi alternatief voor opties of voor Futures.

    Lijkt mij wel wat om meer over te weten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Beste Luc,

    Bijgaande een rapport over CFD (Contracts for Difference).

    http://marketindex.rbs.com/media/pdf/marketindexBrochure-NL.pdf

    Het is zeer handig, want je kunt ook makkelijk in valuta en grondstoffen beleggen. Zeker met het oog op de toekomst.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Geert, dank. Ik heb het opgeslagen en zal het binnenkort lezen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    10-10-2010
    Onderstaand komt op chronologische volgorde steeds een update van een aantal grafieken te zien.

    Deze updates heben alleen als functie te laten zien hoe er met sommige indicatoren naar de koersgrafiek kan worden gekeken.

    Onderstaande grafieken zijn enkel bedoeld voor een globaal overzicht en absoluut op geen enkele wijze bedoeld voor een trading-advies.

    Voor het traden op dagbasis moet u gebruik maken van intraday grafieken.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 de week grafiek van de AEX index vanaf voorjaar 2009.
    De laatste vier candles, bij elkaar een maand, ziet u dat er eigenlijk niets gebeurd is.
    Vier kleine candles die allemaal tegen het weerstand niveau van 242 – 243 aan schurken.
    Aan de onderzijde zien we dat er wel een licht omhoog lopende lijn onder de bodems getrokken kan worden als licht oplopende steunlijn.
    Dit zou kunnen wijzen op oplopende koersdruk omhoog, maar erg overtuigend is het allemaal niet.
    Behalve de oplopende steunlijn zien we een horizontaal steunlijntje rondom de 303 waar ook de volume gewogen steunlijn in deze grafiek ligt.
    Onderin de grafiek ziet u nog de RSI(14) die in de Bull -range blijft en tot rust lijkt te komen de afgelopen tijd rond de waarde 50,-  de skater onderin de buis – ;-))
    .
    Grafiek 2:

    In grafiek 2 een dertig minuten grafiek van de AEX -index met de Market Profile erin weergegeven.
    De Market Profile bundelt de candlesticks mooi per dag .
    Ten opzichte van de week ervoor is de AEX -index slechts met  2,75 punten gestegen.
    Dinsdag was een duidelijke trend dag, maar de overige dagen waren balans -dagen, wat mooi aan de vorm van Bell-curve te zien is.
    .
    Grafiek 3:

    In grafiek 3 de Point&Figure grafiek van de AEX.
    De steun en weerstandlijnen spreken voor zich, daaromhoud ik mijn mond maar ….
    Grafiek 4:

    Grafiek 4 is een bekende grafiek voor u.
    We zien de Thomas DeMark lijnen demand and supply lines ( gestippeld)  en de volume gewogen steun -weerstand -lijnen, en u ziet een verwachting vanuit de onderliggende cycli ( goudgele vlammetje) .
    U ziet dat de cyclus verwachting omhoog is, maar dat daarvoor de Thomas Demark supply line doorbroken moet worden alsmede de paarse volume gewogen steun – weerstand -lijn.
    Al met al weinig interessants te vermelden omtrent de AEX -index.
    Je kan natuurlijk gaan speculeren wat de koers gaat doen, scenario’s opzetten ( vind ik vaak leuk :-), je kan de sterren raadplegen, wichelroede gaan lopen, je helemaal blauw lezen aan alle prachtige artikelen op het internet en wat er zoal meer is ….
    Je kan ook even een eeuw terug gaan in de tijd en zien hoe je eenvoudig alleen maar de koers hoeft te volgen om winst te maken.
    ****************************
    Hieronder even een eerste aanzetje omtrent een werkstukje wat ik daarover ga schrijven.
    ***************************
    ……
    Nu er dan toch niet zoveel  ‘spectaculairs’ te melden is over de AEX index, hebben we even tijd voor wat anders.
    U weet dat ik regelmatig de Point&Figure grafiek erbij haal omdat deze in alle rust zonder voorbehoud keurig de steun en weerstand punten te zien geeft.
    Zo’n Point&Figure grafiek weergave werkt als een soort ‘filter’ op de koersgrafiek zoals die bijvoorbeeld wordt weergegeven met koersbars.
    Er wordt met zo’n Point&Figure grafiek ‘ruis’ weggewerkt en bepaalde patronen worden zichtbaar die je anders niet zo snel of zelfs helemaal niet ziet.
    Er is nog zo’n pracht grafiek weergave, en ik verbaas me er telkens weer over dat ik die bijna nergens tegenkom op de diverse websites.
    Terwijl Gann er een grote waarde aan hechte.
    Ik vermoed eigenlijk dat dit komt doordat men die grafiek als saai en onbelangrijk wegzet.
    Ik laat hem eigenlijk ook nooit zien, zoals zoveel andere grafieken die ik gebruik, ergens vind ik nog steeds dat u uw eigen huiswerk moet doen.
    Maar bij deze even een uitzondering … voor deze keer dan .. 🙂
    .
    Ik heb al maanden in mijn hoofd om er eens een stukje over te schrijven, maar de tijd ontbreekt me simpelweg.
    Nu er toch weinig te melden is omtrent het koersverloop van afgelopen week, een mini -klein beginnetje, zodat u wellicht de waarde er WEL van inziet.
    Ja joh … hou eens op met dat geleuter en kom terzake … kan dat ? …  ;-))
    Oké …ik heb het over de “Gann overlay chart”.
    U weet wel, dat saaie ding wat toppen en bodems verbindt door middel van een lijntje.
    Gaap .. bent u er nog ?
    Ik zal u een geheimpje vertellen mits u het niet doorverteld ….
    Die saaie grafiek ….
    … die is zo saai nog niet !
    Mits u hem ‘weet te lezen’.
    Ik zal er een keer een compleet werkstukje overschrijven,  maar hieronder alvast een héél klein voorbeeldje:
    .
    We pakken de koersgrafiek voor de Euro-Dollar verhouding er even bij.
    Ik zet hem hieronder neer, en dan over de periode Juli -Augustus van dit jaar.
    Grafiek 5:

    Ja, u weet het vervolg op deze grafiek, maar doet u nu eens net alsof u dat niet weet.
    U ziet begin Augustus een top, een snelle beweging omlaag gevolgd door een zijwaartse beweging.
    De EW -er zal u zeggen dat dit een golf 1of A omlaag is, gevolgd door de zijwaartse beweging die golf 2 of B is, waarna u zich met ‘zekerheid’  mag opmaken voor minimaal de C golf omlaag of zelfs daarna nog de 4 en de 5.
    Tja … ‘goed luisteren naar die jongens”…  NIET dus in de ogen van Gann.
    Ik zal u laten zien waarom !!
    De “Gann Overlay Chart” trekt eenvoudig lijntjes van top naar bodem naar top naar bodem enzovoorts.
    Laten we dat even doen in bovenstaande grafiek.
    Grafiek  6:

    Hierboven ziet u de Gann 1-daags – Overlay Chart van de Dollar Euro grafiek.
    Ik zal er in mijn stukje over deze grafiek nog op terug komen hoe u deze grafiek tekent en welke ‘voorwaarden’ erbij horen om deze te tekenen.
    Een groene bar is een stijgende koersbar, een rode bar is een dalende koersbar , en een blauwe bar is een inside of een outside day.
    Deze grafiek kan ook op de volgende manier worden weergegeven, waarbij de schuine lijnen vervangen zijn door rechte hoeken.
    Grafiek 7:

    Deze grafiek weergave ligt mij visueel gewoon beter.
    We zien nu weer duidelijk de top begin Augustus, waarna half Augustus de bodem gezet wordt.
    Daarna zien we een trappetje ontstaan wat steeds een hogere top en een hogere bodem neerzet.
    Ik teken ze even in voor u.
    Grafiek 8:

    U ziet eind Augustus bodem B1 ontstaan, daarna een topje T1 , gevolgd door een daling welke een hogere bodem B2 neerzet, gevolgd door weer een hoger topje T2 en daarna weer een hogere bodem B3.
    Dit is in deze TA-techniek de perfecte setup voor een beweging omhoog, daar waar EW een beweging omlaag verwacht.
    En dan OEPS !!
    Na hogere bodem 3 een lagere top  met het vraagteken en  een bodem die onder B3 geplaatst lijkt te gaan worden !!
    Ja-ja … wat moeten we daarmee !
    No Panic !
    Wanneer we de grafiek zo iets opschuiven zult u zien dat er slechts een koersbar omlaag komt te staan waarna de koers weer omhoog ging.
    Slechts een kortstondige tegenreactie op de koersstijging die er aan voorafging welke werd weergegeven door dat trappetje omhoog.
    Op een meerdagen -swingchart valt zoiets zelfs gewoon weg zoals u kan zien in onderstaande grafiek.
    Grafiek 9:

    U ziet dat op de tweedagen -swingchart het trappetje van 1-2-3 gewoon keurig in tact bleef bij deze 1-bar-counter-trend.
    Waarom dan toch deze 1-dag-swingchart gebruiken?
    Omdat dan een instap met veel lager risico mogelijk is in dit geval.
    Je kan dan een setup creëren door omhoog in te stappen zodra de koers boven het topje bij het vraagteken uitgaat met als stoploss een niveau 1-2 ticks onder het bodempje van deze  One-Bar-Countertrend ( 1-BCT).
    De 1-BCT is een sterk signaal, deze geeft aan dat er weinig animo is om (in dit geval) te verkopen op dit koersniveau, immers de dalende koers krijgt geen vervolg.
    .
    Hoe ziet het vervolg op deze grafiek eruit?
    Grafiek 10:

    U ziet hoe eenvoudig instappen op eeuw -oude signalen gewoon winst kan brengen.
    Je stapt niet in op de exacte bodem, mar wel op een punt waar meer ‘duidelijkheid’ is voor zover dat kan.
    W.D. Gann werkte ermee, en ook is veel werk op dit gebeid verricht door Robert Krausz.
    Deze methode van koers -weergave is op elk tijdframe toe te passen, en moet zelfs op meerdere tijdframes worden toegepast.
    In mijn werkstukje wat ik erover zal schrijven zal ik dat verder uitleggen, en ook – wat zeer belangrijk is – hoe blijf je met de trend meegaan zodat je winst meeloopt, en waar en wanneer stap je uit.
    Ik zal daarin ook de diverse andere patronen  laten  zien en uitleggen.
    Had u nu ook op een andere manier kunnen instappen in deze Euro/Dollar grafiek ?
    Natuurlijk, en ik stap zelf nooit op alleen maar één methode in, ik zoek altijd bevestiging bij andere methoden.
    Kijk eens naar onderstaande grafiek.
    Grafiek 11

    U ziet onder de grafiek de RSI(14)  en de Composite -Index van Mevrouw Brown weergegeven.
    U ziet dat bij bodem -B1 de koers een lagere bodem maakt, de RSI(14) ook; maar de Composite Index doet dit niet en divergeert met de RSI(14) en de koers.
    Vanuit mijn werkstukjes over de RSI(14) te vinden onder de link: http://www.jstas.com/AEXoed/rsi.htm weet u dat dit een sterk signaal kan zijn voor een koersomkeer.
    Wat u ook ziet in bovenstaande grafiek is dat de RSI in de Bull-range blijft.
    *
    U ziet hoe eenvoudig het kan zijn !
    Albert Einstein vertelde u het al:
    “Simplicity is often the voice of God”.
    U ziet in bovenstaande wel waarom de winst ligt in het volgen van de koersgrafiek en waarom ik weinig andere verhalen lees.
    .
    Ik stop hier met de weekend bijdrage, de lange winteravonden komen er al snel weer aan, wellicht dan wat meer leeswerk voor u vanaf deze kant 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update, af en toe , onder de link
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    Excuses, verder geen tijd, ik duik de bedstee in voor een paar uurtjes slaap.
    Succes voor morgen !
    😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    17-10-2010:
    Ik had nog wat tijd en zin over vanavond, en daarom plaats ik even twee korte termijn Elliott wave scenario’s.
    Grafiek 1:

    Je kan de golfbeweging vanaf Maart-2009 bekijken als onderdeel van een (reactie) golf op de daling vanaf 2007, maar je kan die golfbeweging vanaf Maart-2009 ook op zichzelf staand bekijken.

    Die mogelijkheid ziet u in grafiek 1 hierboven.

    Ingetekend ziet u een dubbele zigzag waarvan golf W en golf X geplaatst zijn.

    De koers is dan gestart met de golfbeweging Y, de (waarschijnlijk) laatste beweging van deze dubbele zigzag.

    Deze Y golf zal een waarde halen ergens tussen de 450 en 489 maar een uitschieter omhoog tot 557 kan mogelijk zijn.

    Ik hoor u al brommen .. 🙂 — golf X is kort in tijd ten opzichte van golf W.

    Ach, EW is flexibel, doen we de telling ietsjes anders.

    Grafiek 2:

    In grafiek twee ziet u een variant wanneer de X nog niet geplaatst is, maar pas de a:X.

    In dat geval zou de koersbeweging nu bezig zijn met de b:X, met koersdoelen tussen de waarden 342-367.

    Binnen de gangbare regels ligt een en ander tot een koersdoel van 426 …

    Na de b:X omlaag voor de c:X en daarmee de complete X.

    Te verwachte koersdoelen liggen in dat geval tussen de waarden 250-319.

    Aan de gangbare regels wordt voldaan bij een koerswaarde tussen 194,99 – 329.

    Daarna omhoog om de Y van deze dubbele zigzag af te maken.

    We gaan het meemaken, volg intussen de grafiek, niet het idee.

    .
    De weekend update leest u hierboven.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder
    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik doe zelf mijn huiswerk …!
    U mag het lezen onder de link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    Ik ga even de bedstee in, succes gewenst !
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Zo zou ik het ook hebben gedaan.Verder publiceer ik mijn werk niet op het internet per slot van rekening werk je meestal indirect juist voor die abboverkopers en breng je ze op ideeen mijn mening

    groet

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    19-10-2010:
    Even snel, ik heb de pyjama al aan 😉
    Het ES contract December-2010, waar veel op gehandeld wordt:
    Grafiek 1:

    De afgelopen tijd is de koers meerdere malen afgeketst op het 6/8 gebied, en vandaag vond de koers perfect steun op het 5/8 gebied.
    Volg de grafiek !
    .
    Tot later deze week !
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    20-10-2010:
    De uitbraak welke eerder plaats vond in diverse indexen heeft nog geen vervolg gekregen.
    Stilte voor de storm omhoog, of … ??
    De DAX is bijvoorbeeld uitgebroken ( zie de update van 15-10-2010 hierboven) maar een echt vervolg op die uitbraak zien we niet.
    De AEX rommelt wat omlaag, lijkt haast geen kracht in te zitten voor een rit omhoog.
    De VS, tja … wat er gister afging .. kwam er vandaag weer bij :-((
    Er viel mij nog wel wat ‘leuks’ op bij het scannen van de grafieken:
    Kijk bijvoorbeeld eens naar de ES grafiek, December contract, met daarin de Cloud en het Murreymath frame op basis van 32 dagen.
    Grafiek 1:

    U ziet dat in het 32 dagen frame de ES de laatste tijd vibreert tussen de 6/8 en de 8/8 lijn tussen ruwweg de waarden 1156-1180.

    laten we daar eens even de Dow Jones tegen over zetten, die op een veel hogere waarde handelt.

    Grafiek 2:

    De DJIA handelt een factor tien hoger dan de ES, maar in het 64 daags frame ziet u dat de koers ‘net als in de ES grafiek’ in het Murrey frame handelt tussen de 6/8 en 8/8 lijn.

    *

    Hier ziet u nu een mooi voorbeeld van het gegeven dat Gann zegt dat het niet uitmaakt waarde komma staat … ziet u het ook ?

    Waar de komma staat is niet belangrijk, alles reageert op de waarde van het getal.

    Hierin ziet u al wel dat getallen een diepere betekenis hebben, onafhankelijk vanwaar de komma staat.

    *

    Bij meer tijd kom ik er wel een keer op terug.

    Ziet u trouwens ook het mooie ritje in de DJIA wat u had mee kunnen maken door die eeuw-oude Japanse regels van de Ichi Moku Kinko Hyo grafiek te volgen ?

    Net als het ritje in de updates hieronder in de S&P500 / Es grafiek ?

    .

    De regels staan op mijn site, een beetje stoffig die eeuw oude methodes, maar wanneer u mij een beetje gevolgd heeft de laatste tijd, weet u toch inmiddels dat daar de winst ligt !!

    De winst ligt niet in het opvolgen van “dat wat u denkt dat er gaat gebeuren”( of wie dan ook ) , maar gewoon in het opvolgen van vaste -soms eeuw oude- regels.

    Wanneer u dat inziet …—> Kassa ! 🙂

    .

    Wordt vervolgd, zodra wat meer tijd.

    .

    Succes voor morgen in de handel, ik ben er ook 🙂

    .

    Vriendelijke groet,

    JanS 😉

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN