skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Cursus/ de basis

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 9 jaren, 11 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    actor
    Bijdrager

    Welke cursussen hebben jullie gebruikt om inzicht te krijgen op het hele gebeuren? Is dit bijv. wat: http://www.mboot.com/basiscursus-beleggen.html

    Of gewoon weggegooid geld? Wat raden jullie aan? Wie erkennen jullie als werkelijke guru’s in de beleggerswereld (die ook cursussen aanbieden)?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Beste Actor,

    Er is veel gratis info te vinden op het internet en ik denk dat je daar nog veel van kan leren. Ik weet niet hoe goed de cursus is en of je er iets aan hebt. Dat ligt mogelijk volledig aan je wensen. Waarin wil je beleggen, welk termijn, hoeveel rendement, hoeveel tijd heb je per week, enz.

    Dus eerst dien je te onderzoeken wat voor soort belegger je bent en daarna kun je het beste opzoek gaan naar belangrijke informatie.

    Je kan jezelf inschrijven op gratis nieuwsbrieven, zodat je kan leren waar andere opletten en of je dat interessant vindt. Volg hier de analisten en stel vragen indien het niet duidelijk is. Dan leer je het vanzelf.

    Je begint dus met orrienteren. Wat is er en wat wil jij.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    actor
    Bijdrager

    (alsnog) Bedankt voor je reactie! Had hem al gelezen alleen toen geen tijd om te reageren. Tijdsbestek waarin ik hiervoor over heb per week komt neer op 3-4 u., ik heb niet de gelegenheid om hier constant mee bezig te zijn.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Danny
    Bijdrager

    Ik ben ook een beginnende belegger en heb een maandje geleden een cursus gevolgd bij Monest.net (basiscursus beleggen). Was voor mij een echter eye-opener. Ik moet wel zeggen dat ik er in het begin nogal kritisch tegenover stond maar nu ben ik zeer tevreden dat ik de cursus gevolgd heb. De cursus werd gegeven in samenwerking met de Hogeschool Brugge.

    Op het net zijn er ook wel basiszaken te vinden maar het probleem is dat er ook héél veel ‘crap’ bij zit waardoor je op den duur het bos door de bomen niet meer ziet.

    Ik was al wat vetrouwd met technische analyse maar wat ik op de cursus vooral geleerd heb is dat zaken zoals het beheersen van risico en position sizing minstens even belangrijk zijn om constante resultaten te boeken. Ik had een beetje een ‘aha-erlebnis’ als je begrijpt wat ik bedoel.

    #link naar dit bericht

    Ik kwam deze cursus tegen: http://www.leerzelfbeleggen.com/gratis-cursus-beleggen
    Het is alleen erg basic (maar gratis) dus zou wel graag een cursus willen volgen zoals waar jullie het over hebben. Alleen hoeveel waren jullie qua kosten kwijt? Zodat ik een inschatting kan maken.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De genoemde cursus is vooral gericht op CFD beleggen. Als u een beginner bent, kan ik iets organiseren in de vorm van een seminar. Ik hoor graag of dat een mogelijkheid is.

    Startende belegger schreef:
    Ik kwam deze cursus tegen: http://www.leerzelfbeleggen.com/gratis-cursus-beleggen
    Het is alleen erg basic (maar gratis) dus zou wel graag een cursus willen volgen zoals waar jullie het over hebben. Alleen hoeveel waren jullie qua kosten kwijt? Zodat ik een inschatting kan maken.

    #link naar dit bericht

    Satilmis schreef:
    De genoemde cursus is vooral gericht op CFD beleggen. Als u een beginner bent, kan ik iets organiseren in de vorm van een seminar. Ik hoor graag of dat een mogelijkheid is.

    Wat houdt dat precies in?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik kan uitleg geven wat beleggen inhoudt, waar je op moet letten, zeg maar de basis.

    Startende belegger schreef:
    Wat houdt dat precies in?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN