skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader

Dit onderwerp bevat 463 reacties, heeft 40 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 12 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 381 tot 400 (van in totaal 464)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan Short op de AEX op 296,44. Wij kopen speeder 1000 stuks short 310: AEX CT Lim Speeder Short 310 16-03-2012= DE000CG28U38

    prijs speeder: 1,45

    koersdoel 294. stoploss: 296

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de AEX short op 295,38

    prijs speeder: 1,55

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Short op de AEX op 296,44. Wij kopen speeder 1000 stuks short 310: AEX CT Lim Speeder Short 310 16-03-2012= DE000CG28U38

    prijs speeder: 1,45

    koersdoel 294. stoploss: 296

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Knarf, niet bedoeld als shake out, als je nog in de boom hangt 🙂

    Een fout die particulieren veelal maken is het doortrekken van een trend. Dus als het stijgt, moet het meer stijgen en als het daalt moet het meer dalen. Daarom verliezen particulieren zoveel geld: Ze stappen op de top in en verkopen op de bodem

    Veel van mijn signalen gaan in tegen je gevoel.

    Knarf schreef:
    Of is het bedoeld als shake out …
    Met nog ruim 1 dag voor deze week ben ik niet bepaald gerust t.a.v. resultaat onder de streep. Mijn trade-pot is flink gehavend.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Zoals je het opgevat had bedoelde ik het niet, (dacht meer aan al die volgers die nooit of weinig van zich laten horen)
    Vandaag gevolgd en zat bij 1e trade iets beter en 2e trade iets minder scherp, maar allebei in de +
    Kortom, nog wel in de boom, maar had ook op wat meer respons op forum gehoopt.
    Simpelweg om samen met andere te zien of de tijdsfactor al dan niet tot relatief grote verschillen in totaal heeft geleid. Voorbeeld, wie mobiel, wie vaste pc, wie zit er daadwerkelijk achter of wie doet het op je signalen “onderweg” enz.
    Kortom, voorlopig blijf ik zeker volgen omdat je niet op een korte tijd conclusies kan trekken.
    Wel heb je gelijk t.a.v. gevoel. In een paar transacties teveel eigen emotie gevolgd.
    Deze zijn wisselend goed / slecht uitgepakt (goud).
    Voorlopig tracht ik nu even geen eigen(gereide) ritjes te doen maar inderdaad eens (zoals bedoeld in draadje) te volgen.
    En ik weet het echt, geen garanties e.d.
    Tja de combinatie met Kritische Belegger heeft nu eenmaal geen “cowboy – gevoel” opgeroepen bij de start.
    Misschien daardoor ook mijn verwachting iets te hoog is geweest.
    Succes (dan hebben wij / ik het ook :lol:)
    gr
    Knarf

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Satilmis schreef:
    Knarf, niet bedoeld als shake out, als je nog in de boom hangt 🙂

    Een fout die particulieren veelal maken is het doortrekken van een trend. Dus als het stijgt, moet het meer stijgen en als het daalt moet het meer dalen. Daarom verliezen particulieren zoveel geld: Ze stappen op de top in en verkopen op de bodem

    Veel van mijn signalen gaan in tegen je gevoel.

    Hier geld dus niet de Trend is your friend
    Maar waar kanteld de trend ?
    Zou U dat wat kunnen toelichten?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De Trend is niet altijd je vriend. Vooral als je op de top instapt. Je komt dan in de hapjespan.

    Aan de andere kant: alleen aan de trend kun je geld verdienen. Dat is de basis van handelen: laag kopen, hoog verkopen.

    Ik heb op de chat uitgelegd dat trend wordt bepaald door menselijk gedrag. Te weten: hebzucht en angst. Deze twee drijfveren zijn wederzijds existentieel afhankelijk. Met andere woorden: zonder hebzucht heb je geen angst en zonder angst geen hebzucht. Ze leiden tot een escalatie van Long en escalatie van Short. Naarmate de hebzucht toeneemt, creëert het zijn eigen voorwaarde voor vernietiging (radicale vervanging)

    Daxen schreef:
    Hier geld dus niet de Trend is your friend
    Maar waar kanteld de trend ?
    Zou U dat wat kunnen toelichten?

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    @satilmis

    Je gebruikt met enige regelmaat de term “escalatie”. Wat versta je daar precies onder?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dat een stijging leidt tot meer stijging en vervolgens meer stijging en een daling leidt tot meer daling en meer daling, dat wil zeggen “het loopt uit de hand”.

    Vervolgvragen en reacties zal ik om jullie inbox niet te overvoeren met mijn andere account beantwoorden: Satilmis2

    HebHaas schreef:
    @satilmis

    Je gebruikt met enige regelmaat de term “escalatie”. Wat versta je daar precies onder?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    waar vind ik Satilmis2 ?

    #link naar dit bericht
    Satilmis2
    Satilmis2
    Bijdrager

    Die is hier 🙂 In dit draadje.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    In hetzelfde draadje. Ik heb al gereageerd.

    Knarf schreef:
    waar vind ik Satilmis2 ?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hierbij de resulaten van CritiTrader. Het nettoresultaat (inclusief bankkosten) is gekelderd en omgeslagen in een verlies.

    Deze week waren de valutamarkten en de grondstoffen flink in beweging. Zo heeft goud in een paar dagen meer dan 100 dollar verloren en is de EUR/USD fors gezakt.

    Het verlies werd vooral veroorzaakt door Goud waar we sterk op hebben verloren. Het nettoresultaat bedraagt nu: -800 euro ofetwel -8%.

    Op de AEX hebben we per saldo winst kunnen boeken. Vorige week stond de winst in AEX-punten op 11 en deze week is het opgelopen naar 17,5 punten.

    De komende weken zal de markt meer de speelbal worden van particulieren, nu de profs de boeken sluiten.

    Vragen of opmerkingen zal ik beantwoorden in het draadje met mijn andere gebruikersnaam: Satilmis2.

    Attachments:
    Crititrader_verbeterde_versie_week_3.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan Long op de AEX op 292,66. Wij kopen speeder 1000 stuks long 275: AEX CT Lim Speeder Long 280 20-01-2012= DE000CG27P69

    prijs speeder: 1,98

    koersdoel 295. stoploss: 290

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Pardon, het gaat om de AEX CT Lim Speeder Long 274 20-01-2012

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Long op de AEX op 292,66. Wij kopen speeder 1000 stuks long 275: AEX CT Lim Speeder Long 280 20-01-2012= DE000CG27P69

    prijs speeder: 1,98

    koersdoel 295. stoploss: 290

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten AEX Long op 294,19

    prijs speeder: 2,10

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Long op de AEX op 292,66. Wij kopen speeder 1000 stuks long 274: AEX CT Lim Speeder Long 274 20-01-2012= DE000CG27P69

    prijs speeder: 1,98

    koersdoel 295. stoploss: 290

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan Short op de AEX op 295,10. Wij kopen speeder 1000 stuks short 310: AEX CT Lim Speeder Short 310 16-03-2012= DE000CG28U38

    prijs speeder: 1,59

    koersdoel 294. stoploss: 296

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We kopen 1000 stuks bij op 294,59

    prijs speeder: 1,43

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Short op de AEX op 295,10. Wij kopen speeder 1000 stuks short 310: AEX CT Lim Speeder Short 310 16-03-2012= DE000CG28U38

    prijs speeder: 1,59

    koersdoel 294. stoploss: 296

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Koers AEX is 296,59 in plaats van 294,59

    Satilmis schreef:
    We kopen 1000 stuks bij op 294,59

    prijs speeder: 1,43

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten AEX short op 295,28 en verkopen alle 2000 stukken.

    prijs speeder: 1,56

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Short op de AEX op 295,10. Wij kopen speeder 1000 stuks short 310: AEX CT Lim Speeder Short 310 16-03-2012= DE000CG28U38

    prijs speeder: 1,59

    koersdoel 294. stoploss: 296

20 berichten aan het bekijken - 381 tot 400 (van in totaal 464)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN