skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader besloten

Dit onderwerp bevat 2,169 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1,941 tot 1,960 (van in totaal 2,170)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Sat weet je zeker dat het 10 contracten zijn ?? ik zie namelijk een dikke 3000 euro verlies als je nu in die positie zit op 1272 en uitgestopt zou worden.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    En dan heb ik het nog over mini contracten

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Volgens mij is 10 punten, 100 euro. Het minimum is 10 contracten.

    De positie is ingenomen op 1268,59.

    Minimumgrootte: 10 contracten
    Contractgrootte: GOL1
    Waarde van een pip: 1
    Waarde van een pip: EUR 1
    Margin: 0,7%

    gpekaar schreef:
    Sat weet je zeker dat het 10 contracten zijn ?? ik zie namelijk een dikke 3000 euro verlies als je nu in die positie zit op 1272 en uitgestopt zou worden.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    gpekaar, het risico bedraagt ongeveer 470 bij een goudprijs van 1260 euro en de mogelijke winst/limiet is 800 euro.
    Vergeet niet dat je moet ‘verkopen’ dus ‘short’ dient te gaan! Misschien heb je dat over het hoofd gezien?
    Helemaal onderaan staat ‘grondstoffen, metalen, energien, (mini)’ bij IG daar vind je die E1 voor goud onder.

    Anyway, ik doe mee met 2 contracten bij de +500, 1 pip is voor mij geen 10 euro maar de SL is 74 euro en Limiet is 150 euro, ongeveer 1/6 dus.

    Ik ben met goud erin gegaan op 1265 afgerond en sta al op winst!
    De EUR/USD is gelukkig in verlies ook gedaald!

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Hoi Forcefield

    Het long en short gaan geen punt, maar ik ben er achter je kan uit 2 contract soorten kiezen nl, Spot goud E1 contract en Spot goud Mini 10 oz dus daar zat het verschil, in ieder geval bedankt voor de reactie.

    Gerard

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Short heeft de steun van 1235 op dagbasisgrafiek gehaald vandaag! Keurig Sat, nu even afwachten of hier weer herstel van optreedt…

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Steun denk ik rond $1222.

    Met goud staan we in de plus maar met euro-dollar in de min. Per saldo toch winst.

    We houden de posities aan.

    Edo schreef:
    Short heeft de steun van 1235 op dagbasisgrafiek gehaald vandaag! Keurig Sat, nu even afwachten of hier weer herstel van optreedt…

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Werkt de EUR/USD tegen de daling van de goudprijs? Of is het puur toevallig dat de EUR/USD trade verlies draait terwijl de goud trade nu op een winst staat?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Die correlatie is clandestien. Soms bewegen ze dezelfde richting op: een sterkere dollar betekent een zwakkere euro en ook een dalende goudprijs.

    Het aantal banen in de VS was sterk en dat veroorzaakte dus een sterkere dollar en een zwakkere euro.

    Goud is net als de euro en de dollar een valuta. Het reageert op de rente.

    Soms heb je ook dat ondanks een sterkere dollar de goudprijs toch stijgt. Dat betekent dan een mogelijke bodem voor de prijs van het edelmetaal.

    Merk op dat de goudprijs sterker daalde dan de euro-dollar. Dat betekent volgens mij dat de euro-dollar weinig neerwaarts potentieel heeft. Ik verwacht dan ook een herstel.

    De daling stopte ook bij de lows van de afgelopen dagen.

    Voor de goudprijs is een verdere daling niet uitgesloten. Vrijdag werd een dubbele bodem gebroken.

    Boven alles kijken we naar de grafieken en handelen we daarop en schakelen we onze emoties uit. Het kan natuurlijk een paar keer mis gaan maar dat hoort bij het spel.

    ForcefielD schreef:
    Werkt de EUR/USD tegen de daling van de goudprijs? Of is het puur toevallig dat de EUR/USD trade verlies draait terwijl de goud trade nu op een winst staat?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We openen een derde positie:

    We gaan short op de AEX morgen om 09:00 uur.

    Het koersdoel is 400. De stoploss is 458.

    IG CFD
    We verkopen dan 2 contracten: Nederland 25 (EUR40 Mini Contract).
    Waarde van een pip: 1 index punt
    Waarde van een pip: 40 euro

    Dus 1 AEX punt is 80 euro waard. Bij 10 punten is dat 800 euro.

    We laten de openstaande posities ongemoeid.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Deze positie is ingenomen op 451,95.

    Satilmis schreef:
    We openen een derde positie:

    We gaan short op de AEX morgen om 09:00 uur.

    Het koersdoel is 400. De stoploss is 458.

    IG CFD
    We verkopen dan 2 contracten: Nederland 25 (EUR40 Mini Contract).
    Waarde van een pip: 1 index punt
    Waarde van een pip: 40 euro

    Dus 1 AEX punt is 80 euro waard. Bij 10 punten is dat 800 euro.

    We laten de openstaande posities ongemoeid.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Europa lijkt Amerika wel na de QE aankondiging. Elke daling wordt meteen opgepakt, waardoor we na een daling nog sneller stijgen……..

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Terug van weggeweest. Met een dag vertraging heb ik nu ook een bescheiden AEX CFD positie ingenomen (25x) op 455. 🙂

    Satilmis schreef:
    Deze positie is ingenomen op 451,95.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Dat klinkt goed Harry! Ik vermoed alleen dat de VS nieuwe records gaat vestigen en de AEX gewoon meetrekt. Elke dag is er ook wel een aandeel dat goed presteert, waardoor de beurs omhoog gaat. Een AEX van 500 lijkt allemaal niet zover weg meer….

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Wel mee eens Edo, en nu is het al opgelopen tot 456 … maar Griekenland kan hier misschien helpen?

    En vanaf 455 is het verliesrisico beperkt, hier kan ik me geen buil aan vallen (afgezien van een crash OMHOOG natuurlijk, maar dat is bijjna onmogelijk)! 8)

    Edo schreef:
    Dat klinkt goed Harry! Ik vermoed alleen dat de VS nieuwe records gaat vestigen en de AEX gewoon meetrekt. Elke dag is er ook wel een aandeel dat goed presteert, waardoor de beurs omhoog gaat. Een AEX van 500 lijkt allemaal niet zover weg meer….

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Jammer – AEX alweer uitgestopt… 🙁

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Na een aantal jaren volgen ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

    ga om 8.00 uur altijd short en draai om 11.00 uur naar long. 9 van de 10x werkt dit. Het zijn m.i. gewoon computers die dezelfde dag hetzelfde doen. De 1 op de 10x keer dat het mis gaat calculeer ik in in mijn winst.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De short positie op de AEX is vandaag uitgestopt op 358,00. We laten de overige 2 posities ongemoeid.

    Satilmis schreef:
    We openen een derde positie:

    We gaan short op de AEX morgen om 09:00 uur.

    Het koersdoel is 400. De stoploss is 458.

    IG CFD
    We verkopen dan 2 contracten: Nederland 25 (EUR40 Mini Contract).
    Waarde van een pip: 1 index punt
    Waarde van een pip: 40 euro

    Dus 1 AEX punt is 80 euro waard. Bij 10 punten is dat 800 euro.

    We laten de openstaande posities ongemoeid.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Zo te zien drijven we langer zijwaarts dan we dachten.
    Ik stapte ook hoger in dus mijn verlies is beperkt, maar wel bijna 5 punten!

    Met goud en de EUR/USD zitten we nog steeds rond de 50%/50% verhouding, alleen is het verlies en de winst toegenomen.

    Goud neutraliseert de verliezen van de laatste AEX&EUR/USD trade.

    Ik word op deze manier wel gedwongen om het binnen een bepaalde tijd te verkopen vanwege premiekosten!

20 berichten aan het bekijken - 1,941 tot 1,960 (van in totaal 2,170)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN