skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 12 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag geven we geen nieuwe orders op.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    chel,
    moeten we ivm sl aanpassing van de turbo niet doorrollen in de natural gas? Of denk je dat 0,41 ng mogelijk is?
    mvg bernard

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Boerj : Mijn tijd van handelen op papier is gestopt op 1 Augustus,dus het is met centen,al was de handel op papier een stuk beter,maar ja als je alles op voorhand weet doe je ook niets verkeerd,
    De ROC komt een beetje in beweging hopelijk volgt de mac nu ook de goede richting.

    #link naar dit bericht
    Jef
    Jef
    Bijdrager

    Antwoord van RBS op de aanpassing van de stoploss op de TL van natural gas. En zo heeft men altijd gelijk!

    Bedankt voor uw bericht. Bij Turbo’s op grondstoffen kan een wijziging in het stop loss niveau op twee momenten plaatsvinden, namelijk de stop loss reset datum en bij het doorrollen naar een volgende future.
    Bij de Natural Gas Future Turbo’s zijn dinsdagavond de futures doorgerold waardoor de onderliggende waarde van deze Turbo sinds woensdag 12 oktober de december future is. Op basis hiervan zijn het financieringsniveau en het stop loss-niveau aangepast.

    Meer informatie over de gevolgen van het doorrollen verwijs ik u graag naar onze Turbo’s op grondstoffen brochure. Op pagina 6 van deze brochure kunt u een voorbeeld vinden.
    Link naar de brochure: http://markets.rbs.nl/MediaLibrary/Document/PDF/Turbos_op_grondstoffen.pdf

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😯 De AEX staat nu rond de 304 mooie stijging ,maar spijtig kunnen wij daar geen centje van mee pikken, we zijn wel voorzichtig maar verlieslatend ,het is wel beter als je af toe eens wat winst kunt nemen, of niet 💡

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😳 winst is hier niet meer van toepassing ,bijna elke positie die wij hier nemen zitten wij fout kijk die short op olie we zitten dicht bij die stoploss van 8e,weer verlies nemen yoepie! Als een belegger af en toe geen winst kan boeken is dat maar een triest afair.Dit is mijn mening,

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😳 alee 100 of 200 euro om met madam naar het restaurant te gaan ,maar neen , voor de maand augustus ging het om af en toe redelijke winsten te nemen ,waarom gaat het nu niet meer?

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😳 de meeste onder ons zijn met miserie uit die TURBO NAT GAS LONG UIGESTAPT, en nu vliegt die meer dan 5% hoger,ER KLOPT HIER IETS NIET als de markten vool op stijgen zitten wij short en omgekeerd ,

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😳 komt hier nog een einde aan deze verlieslopende trades,RBS maakt mooie winsten met onze verliezen, kunnen wij eventueel volgende week met een of ander winst sluiten dat zou mij nogal plezier doen

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Maandag leggen we een aantal orders in. De één lijkt wat eerder te worden uitgevoerd dan de ander, maar schijn bedriegt weten we allen. We zullen zien. Het gaat om de volgende orders.

    De EUR/USD is na iets onder de 1,33 te zijn gedaald behoorlijk opgeveerd. Ik verwacht dat die rebound stokt rond de 1,40. Daarna kan de koers weer naar de 1,33 of lager. We proberen daardoor in te stappen door middel van de aankoop van 100 turbo’s EUR/USD Short 1,468 tegen een koers van € 7,00.

    De Nasdaq is ook erg snel gestegen van 2000 tot bijna 2400. In die buurt zal de opmars voorlopig stoppen. Wij proberen dan ook in te stappen door de aankoop van 200 stuks NASDAQ 100 Turbo Short 2580 tegen een koers van € 2,40. Dit omdat wij verwachten dat de koers in ieder geval richting 2200 zal dalen.

    Voor Sojabonen geldt hetzelfde. De opmars zal boven de 1300 blijven steken, waarna een daling tot 1200 of lager in het verschiet ligt. Wij proberen hierop in te spelen door de aankoop van 50 stuks Sojabonen Future Turbo Short 1475 tegen een koers van 22,00.

    Tarwe daarentegen lijkt zich wat te kunnen herstellen. Een koers van 680 en hoger is mogelijk. We spelen hierop in door de aankoop van 100 stuks Future Turbo Long 524 tegen een koers van € 9,95. Overigens bevindt Tarwe zich nog in een dalende trend. We anticiperen dus op herstel in deze trend. Voor een uitbraak moet de koers behoorlijk herstellen. Dat kan maar zal waarschijnlijk niet spoedig gebeuren.

    Daarnaast passen we twee stop loss niveaus aan. Op Olie en op de Bund. Beide gaan naar een koers van € 6,15. Olie komt te dicht op ons stop loss niveau en kan zeker nog dalen richting het koersdoel. Om niet voordien te worden uitgestopt passen we de stop loss aan. Voor de Bund geldt het omgekeerde. Die loopt langzaam maar zeker richting koersdoel. De oude stop loss aanhouden heeft dan ook geen enkele zin. Een stop loss aanhouden te kort op de huidige koers is weer te risicovol. Risicovol in die zin dat we dan mogelijk worden uitgestopt terwijl de koers wel onze richting uitgaat. Daarom de keuze voor de stop loss op 6,15. Ik heb de tabel met de aangepaste SL-niveaus bijgevoegd.

    Attachments:
    DKB_15102011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @bente

    Of het bijkopen van Nat gas nog lukt tegen een koers van 41 cent weet ik niet. De kans is klein. Op zich niet erg, want deze actie had als doel de gemiddelde aankoopprijs te laten dalen, waardoor we eerder winst kunnen nemen. Eerder dan de opgegeven 96 cent.

    We kijken even aan hoe de koers zich ontwikkelt. Mogelijk kopen we alsnog bij tegen een andere koers dan de genoemde 41 cent. Dat zal ik hier melden.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De orders op de EUR/USD, de Nasdaq, Sojabonen en Tarwe zijn nog niet uitgevoerd. We laten deze orders doorlopen en geven geen nieuwe orders op.

    Voor de genoemde orders zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/21#post-6476

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    @chel

    De Sinaasappelsap staat inmiddels een stukje boven de 160. Benieuwd naar je visie op deze positie.

    chel schreef:
    @HebHaas

    Ik heb aangegeven de positie op sinaasappelsap zonodig beschouwen.

    Sinaasappelsap heeft een tijdje rond de 160 dollar ‘gehangen’, maar staat nu toch al weer 10 dollar lager. Hierdoor kan de turbo spoedig door zijn stoploss gaan, maar ik zie de turbo eerder richting de 160 dollar koersen. Mogelijk nemen we dan (rond de 160) afscheid van de positie.

    Kortom, we nemen het risico dat de positie door de ingebouwde stoploss gaat, maar de koers kan ook zo maar weer op 160 staan. Dan zullen we opnieuw bekijken wat de kansen/mogelijkheden zijn.

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    @satilmis

    Ik ben benieuwd naar je antwoord op de vraag of abonnees op chel trading voor het komende kwartaal in aanmerking voor een korting komen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    @HebHaas Ik leg de orders niet in tot er een bevredigend antwoord is. Ik heb alleen NG lopen op eigen risico, de rest dus niet. Ik zie wel.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Hier idem,geen inleg meer voor er antwoorden komen,blijkbaar is dit een heikel punt.

    Alle turbo’s zijn weer vertrokken in de aangegeven richting,met soja reeds op +318 ,maar steeds weer de instapkoers niet halen wegens te veraf.

    Ik heb toch liever +500 min de kosten, dan -500 + de kosten hoor.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De orders op de EUR/USD, de Nasdaq, Sojabonen en Tarwe zijn nog niet uitgevoerd.

    De order op Tarwe trekken we in en de overige orders laten we doorlopen. We geven geen nieuwe orders op.

    Voor de genoemde orders zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/21#post-6476

    De order op Tarwe trekken we in omdat de signalen niet meer consistent zijn. Met andere worden, het is niet zeker dat de koers van Tarwe zal stijgen. Vandaar dat we deze order intrekken

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @HebHaas

    Sinaasappelsap zit nu tegen een weerstand die niet direct zal worden doorbroken. Het is echter niet duidelijk hoever de koers zal terugvallen. Dat kan tot circa 150 – 155 zijn, dan verwacht ik dat wij ook weer in kunnen stappen. Ik sluit echter niet uit dat de terugval maar tot de 160 – 163 reikt.

    Al met al is het lastig te bepalen wat je nu moet doen. Hiermee bedoel ik uitstappen rond de 170 en opnieuw instappen rond de 150 -155, maar als die koers niet wordt gehaald en de 160 is de volgende stap, dan kun je beter blijven zitten in de positie.

    Overigens is nu nog niet zeker dat wij bij de volgende koersgolf instappen. De analyse zal doet moeten uitwijzen. Dat neemt niet weg dat het er nu op lijkt dat wij bij de volgende golf meedoen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik zou nog terugkomen op de vraag van @boerj over het gratis lidmaatschap.

    Ook Satilmis vindt dat een goed voorstel. Met andere woorden, iedereen komt in aanmerking voor een gratis verlenging van het lidmaatschap voor de duur die je bent aangegaan (hebt betaald). Dit betekent in de meeste gevallen drie maanden extra.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN