skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggerskroeg Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggerskroeg Beleggerskroeg geopend

Dit onderwerp bevat 490 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 491)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik dacht dat ik al een bericht geplaatst had, maar dat is blijkbaar niet het geval. Satilmis, ik had wel problemen met mijn browser vandaag, dus ik zoek daar de oorzaak.

    Iedereen die mijn gokje las, kon met de natte vinger voelen, dat ik niet echt in een stijging geloofde, maar dat ik enkel de grafiek volgde. De grafiek zit nu al zes maanden in een horizontale beweging, met de nodige ups en downs (bijna zoals het in een goed huwelijk moet zijn) dus echt geld inzetten is naar mijn idee voorlopig niet verstandig voor iemand die het relatief langzaam aan doet, ik bedoel een horizon van enkele weken tot maanden heeft ipv uren tot dagen.

    Nu vind op dagbasis de lagging line mooi weerstand van de MA20. De laging line is identiek aan de koers, maar dan 26 dagen achteruit geplaatst. De koers en de lagging line zitten boven de wolk. De bovenste Bollinger band bevind zich nu op 334.68. De koers zit ruim boven de MA20. De OBV staat op “buy”, er is een stijgingskans van 68%. Op weekbasis krijg je een gelijkaardig beeld. Daar zie je zichtbaar een versmalling van de Bollingerbands zich aftekenen, wat dikwijls de voorbode is van een beweging in deze of gene richting.

    Mijn gokje is terug stijgend en ik kies een eindstand van 333.91

    Als het toch daalt zou ik gokken op een eindstand van 328.95. Dit laatste getal telt niet mee voor dit kroegenvertier.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Mijn strategie lijkt meer op de “ooit krijg ik gelijk methode”. Ik ga weer voor een daling en wel tot 327,81.

    Nu maar zien of dat goed uitpakt!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Alle bezoekers van deze beleggerskroeg mogen meedoen aan de KB Guru van de dag competitie.

    Je mag evenals Luc of Satilmis jouw gok goed onderbouwen, maar de “schiet maar” strategie van BillBull en Chel kan evengoed effectief zijn. Overigens kan BillBull er een goed systeem op de achtergrond op na houden. Mijn gok is meestal gebaseerd op gevoel.

    Dat is mooie van deze kroeg. Je kunt jouw systeem of jouw marktgevoel testen zonder dat het geld kost. Het kan wel wat opleveren en dat is de titel KB Guru van de dag.

    Daar komt bij dat je in deze kroeg kunt genieten van een hapje en een drankje en wie wil dat niet?

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    332.75
    met de verontschuldigingen voor het late bericht.
    Moest eerst effe de kelder leeg pompen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Luc pakt voor de tweede achtereenvolgende keer de dagprijs. Gefeliciteerd met deze topprestatie!

    De deelnemers van vandaag:
    Chel 327,81
    BillBull 332,75
    Luc lcdnlf 333,91

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    De eer komt aan mijn systeem dat ik opgezet heb en dat ik in deze kroeg strikt respecteer. Eigenlijk ben ik noch de slimste, noch de mooiste thuis of in de kroeg.

    De koers nadert de bovenste Bollinger band die op 336.36 staat. Op dagbasis verwijderen de BB grenzen zich van elkaar. Er is nu een 70% kans op stijgen. De OBV staat op “buy” en de ADX staat op 13. De lagging line en de koers zitten beiden mooie boven de wolk en behalve de 336.6 is er geen echte weerstand in zicht.

    Op weekbasis is de kans op stijgen 68% en is de eerste weerstand de MMlijn op ongeveer 343. De ADX staat op zes en de OBV op “sell”. Ook wordt de Bollinger band smaller. Of dit alles de voorbode van naderend onheid is, weet ik niet.

    Ik ga andermaal kiezen voor een stijging en gok er op de koers zal eindigen op 337.14

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik hou nog vast aan mijn “ooit krijg ik gelijk methode”. Ik ga weer voor een daling en wel tot dezelfde eindstand als gisteren 327,81.

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    337 round.
    Het vraagt wel het uiterste van mijn slecht karakter om zo met drie toogzeikers alle dagen tegen elkaar te staan lullen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @luc-lcdnlf ik kijk uit naar je update 🙂 Ik verwacht aanbod en daarom een slot van 332,03.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hoewel BillBull tot de bodem gaat aan de bar pakt hij wel de laatste titel van deze week. Gefeliciteerd!

    De deelnemers vandaag:
    Chel 327,81
    Satilmis 332,03
    BillBull 337,00
    Luc lcdnlf 337,14

    Oké, allemaal de glazen bol oppoetsen dit weekend zodat deze maandag ‘in vorm’ is.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    BillBull,

    Proficiat, ge ziet wat een beetje zin voor moed en zelfopoffering je aan voordeel kan opleveren …

    Alle signalen in de daggrafiek staan op stijgen, stijgen en nog eens stijgen. De koers nadert wel op het gemak de bovengrens van de Bollinger band die zich situeert op 337.55. Mijn trendmatrix geeft aan dat de kans dat de koers onder de 337.29 blijft ongeveer 50% is.

    De weekgrafiek geeft een 66% stijgingskans aan. Wat mij niet zint is dat de OBV op weekbasis op “sell” staat, dat de ADX bijna niet lager meer kan gaan en dat de Bollinger band aan het versmallen is. Zou het volgende week gaan dalen of niet?

    Laat mij het maandag toch maar op stijgen houden, zoals de daggrafiek aangeeft. Mijn gok is 337.29

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik meen ooit te hebben gelezen dat de beurzen op de maandagen veelal in het groen eindigen. Toch hou ik het op een bijna gelijke stand en wel op 334,53.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Nog steeds doormodderen. Ik denk een stand van 335,94.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Pats, Luc ‘schoot vandaag met scherp’. Dat is eigenlijk een dubbele titel waard. Gefeliciteerd Luc, zeer knap gedaan!

    De deelnemers vandaag:
    Chel 334,53
    Satilmis 335,94
    Luc lcdnlf 337,29

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Morgen mag iedereen meedoen hoor!

    Dan kunnen de kroeggangers laten zien of zij net zo trefzeker zijn als Luc. Een uitdaging lijkt mij.

    Het gaat om de eindstand van de AEX van 14/9. Inzenden kan tot 14/9 11.00 uur.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Vandaag heb ik gans de dag op mijn computer bezig geweest om in mijn bestand objectieve in- en uitstappunten te krijgen. Ik weet nog niet of ik er in geslaagd ben, ja of neen. Daarvoor is het nog te vroeg. In elk geval ben ik nog klaar met het excel technische deel van het werk. Het is niet op basis van Thomas DeMark, maar op basis van “Multiple Timeframe Trend van Robert Krausz” voor hen die willen zoeken op internet. Een ingewikkelde naam voor iets dat in de grond heel erg simpel is. In elk geval wordt meer en meer duidelijk dat mijn trendmatrix een nuttig instrument is.

    Zelf ben ik noch slimmer, noch mooier dan de gemiddelde kroegbezoeker hier, alleen durf ik wedden, dat ik harder werk dan de gemiddelde belegger en dat zal gebeuren tot dat ik een systeem heb dat werkt voor mij. Alle “groten” van Gann tot weet ik veel wie, net als JanS geven de raad hard te werken en te zorgen dat je systeem op punt staat alvorens te traden. Er zijn er weinigen die echt luisteren en het doen.

    Mijn gokje voor morgen: 339,68.

    O ja, zodra de koers goesting heeft om naar beneden te gaan, zit ik er glad naast. Geen enkel systeem is feilloos. Maar meer juist dan fout zitten en meer winst per trade dan verlies per trade is voldoende om geld te verdienen in de beurs.

    Nu moet ik zien dat ik overeen kom met mijn “opperhoofd” die al zuchtend en stomend door het huis loopt.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Dat klinkt ernstig Luc “die al zuchtend en stomend door het huis loopt”. Misschien iets te druk geweest met de ontwikkeling van jouw systeem?

    De impliciete boodschap in jouw verhaal onderschrijf ik. Gratis geld bestaat niet. Als je iets wilt verdienen op de beurs dan moet je er wel wat voor doen. Het is gewoon hard werken.

    Ik ga morgen weer voor mijn langverwachte daling. Volgens mij zit ik er al ruim een week naast en daardoor wordt de kans groter dat ik morgen gelijk krijg. Ik denk dat de AEX morgen op 333,42 sluit.

    Het kan zijn dat ik ten aanzien van de voorspelde daling gelijk heb, maar geen gelijk krijg. Met andere woorden, wel een daling maar een voorspelling die kant noch wal raakt. We zullen zien.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De AEX zette gisteren de hoogste punt op 339,40. Dat is nagenoeg gelijk aan 7/8 Murrey Math (339,84). Echter is 8/8 (343,75) een belangrijke weerstand. Desalniettemin verwacht ik een stap terug naar 335,94.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De deelnemers 14/9:
    Chel 333,42
    Satilmis 335,94
    Luc lcdnlf 339,68

    Meedoen kan tot 11.00 uur!

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 491)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN