skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Belangrijk draaipunt II

Tags: 

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Geert 13 jaren, 6 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    In deel I van vorige week schreef ik aan het slot: Met andere woorden, rond 30 september plus of min 1 dag verwacht ik een top op de beurzen. De Amerikaanse beurzen lieten op 30 september een top zien in de vorm van een ‘spike’. Deze week deel II.

    Hier nog even de grafiek van de S&P500:

    Zie de piek die gemaakt werd op 30 september. Sindsdien dalen de beurzen lager. Waar gaan de beurzen naar toe en waar ligt volgens de tides en de Spiral Calendar de bodem? Laten we beginnen met de Spiral Calendar.

    In het artikel van vorige week liet ik zien dat we draaipunten kunnen vinden wanneer we wortel trekken uit een Fibonacci-getal en dat vervolgens vermenigvuldigen met het aantal dagen dat de maan erover doet om zich om de aarde heen te wentelen. Vorige week betrof het het 14e en het 16e Fibonacci-getal. Deze week is er een draaipunt op komst waarbij het 26e en het 28e Fibonacci-getal betrokken zijn. Oude draaipunten derhalve. Zie hier het overzicht.

    De datum van 9 december 1974 is gerelateerd aan het 28ste Fibonacci-getal en 9 augustus 1982 aan het 26ste Fibonacci-getal. En deze data zijn niet zomaar wat draaipunten op de beurs. Het zijn twee hele belangrijke bodems vanwaaruit grote stijgingen begonnen.

    De Spiral Calendar laat naast deze twee belangrijke bodems nog 3 data zien die in de bovenste grafiek niet goed uit de verf komen: de top van 16 juli 2007, de bodem van 10 oktober 2008 en de bodem van 13 juli 2009. Zie de volgende grafiek hieronder.

    De draaipunten wijzen naar de tijdzone donderdag 7 oktober tot zondag 10 oktober. Laten we eens kijken of we dit bevestigd kunnen krijgen door middel van de tides en of we een top dan wel een bodem mogen verwachten.

    De lage waterstanden met de laagste waarde geven een bodem aan in de markt. Op vrijdag 8 oktober is de laagste waarde -21 cm. Dit bevestigt daarmee bodemvorming op of rond vrijdag 8 oktober. Voor de zekerheid kijk ik nog even naar de Tidal Sum:

    De Tidal Sum zegt een bodem op donderdag 7 oktober (725 cm). Wanneer ik doorklik naar de achterliggende cijfers geeft 7 oktober een waarde van 723 cm en 8 oktober van 722 cm. Met andere woorden: de Tidal Sum geeft een nipte voorkeur aan donderdag 7 oktober voor een bodem. Samenvattend verwacht ik op 7 à 8 oktober een hele belangrijke bodem. De kans is m.i. vrij groot dat vanuit deze bodem een fikse stijging gaat beginnen.

    Elmer Hogervorst

    http://www.goudtekoop.nl
    http://www.hogervorstadvies.nl
    http://weblog.goudtekoop.nl
    http://www.twitter.com/goudtekoop

    Elmer Hogervorst is auteur van de tweewekelijkse publicatie ‘de Zon, de Maan en uw Beleggingen’.
    U kunt gratis het exemplaar van 20 september 2010 hier downloaden. Stuur Elmer een email om zonder verdere verplichtingen een gratis exemplaar te ontvangen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Het blijft interessant Elmer,

    Ik vind het vaak erg moeilijk om vooraf te weten of het een bodem of top zal worden. Ik kijk daarom naar datums en laat de markt tot die tijd spreken. Ik reageer op de beweging. Wanneer ik een top of bodem verwacht, dan heb ik een vooroordeel. Net zoals wanneer ik short zit en de markt stijgt. Iemand die een positie heeft zal die proberen te verdedigen.

    Zoals het er nu naar uitziet staan er hogere toppen in de US, dat zou kunnen inhouden dat 8-okt. een top kan zijn. Tenzij die datum een uitbraak markeert. Mijn volgende tijd komt uit op 22-okt. Dat is ongeveer 2 weken, dus een mooie tijd voor een correctie en daarna eens verder kijken.

    Maar ik denk wel dat we op korte termijn uit de range zullen breken. Welke kant is mij nog niet helemaal duidelijk, mede vanwege het vage patroon, maar ik verwacht eerder een daling dan stijging.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN