skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Beginnende, jonge starter

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door ForcefielD ForcefielD 8 jaren, 9 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Rbaete
    Bijdrager

    Hallo,

    mijn naam is Robin, ik ben 15 jaar en ik ben al sinds een paar maanden heel geïnteresseerd in het beleggen en alles er rond.

    Ik verwacht niet de nieuwe Warren Buffet te worden ofzo, ik vind het beleggen gewoon een leuk concept om iets bij te verdienen. Maar ik ken momenteel nog niets over het beleggen en daarom zou ik graag wat hulp vragen op dit forum. Ofwel kan iemand me misschien een link geven van een website met alle nodige informatie voor startende beleggers.

    Bedankt voor het lezen,
    Robin

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Hoi Robin,

    Ik ben zelf ook beginnende al 10 jaar lang met alleen nog een negatief resultaat!
    En begon ook rond jouw leeftijd!

    Voordat ik een heleboel pointers ga geven, kun je jezelf de vraag stellen: wil ik zelf beleggen door het zelf te doen of wil ik beleggen en laat een ander het werk doen tegen een prijs?

    Als je het allemaal zelf wilt doen kan ik pagina’s vol schrijven over pointers..

    Maar als ik zelf terug kijk he… denk ik… had ik het beter zelf kunnen doen op advies van een ander die die ervaring al heeft en daarnaast mijzelf ontwikkelen of gewoon iets heel anders doen!
    Door je initiatief kan je al geld verdienen maar ook verliezen natuurlijk. Dus zorg dat je een keuze maakt!

    Ik zit er nu in en ga er niet meer uit, maar het wereldje is frustrerend en niet echt op de normen en waarden gebaseerd waar wij mee zijn opgegroeid. Wij zijn namelijk een stuk eerlijker, geven onszelf sneller bloot, zijn loyaler en hebben absoluut niet de ego’s van de meeste traders.
    Sterker nog de meeste hopen dat je nat gaat in de zin van ‘het is een vak’ ‘ik ben nat gegaan’ DUS jij ook! Ook al kunnen ze je er voor behoeden, niets is gratis merk ik! Of het is zo, van ‘doe ermee wat jij wilt’…
    Het is niet als van je gaat naar het basketbalveldje of voetbalveldje en je kan zo meedoen, je bent ‘one of the guys’ … zo werkt het niet.

    Anyway als je pointers wilt door te gaan beleggen door het ook echt zelf te doen stel dan nog maar is een vraag.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Roy Rietjens
    Bijdrager

    Hoi ForceFie,

    Ik merk dat je geen prettige ervaringen hebt met beleggen tot nu toe? erg vervelend om te lezen. Je schrijft dat mensen er op uit zijn om jou te doen falen o.i.d. dat kan ik me bijna niet voorstellen. brokers, handelaren etc verdienen namelijk geld als jij handelt. Als jij dus blut bent, dan verdienen zij ook niks.

    Weet dat bij beleggen winnen en verliezen hoort. Ik hoop dat je voor jezelf een duidelijk plan/visie hebt.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Een visie is gebonden aan kennis dus kan ik niet stellen dat mijn visie duidelijk is of niet. Tenzij ik een werkend systeem had waarmee ik de kansen versloeg.
    Tevens zijn utopische gedachten slecht in deze wereld, je zou juist bij de feiten moeten blijven.

    Ik bedoel ook niet keihard te zeggen, dat zij uit zijn om mijn falen, meer dat je wordt geconfronteerd met informatie waar je niets aan hebt. (psychische kwalen komen er dan om de hoek bij kijken)

    Mijn ervaringen met brokers zijn ook slechts, dan over informatie voorziening dan over afhandeling en transacties. Ya name it. Die ervaringen horen gewoonlijk wel dan weer bij een ‘belegger’, maar het is niet fijn. Jij als belegger weet dadelijk nog meer van een broker dan je eigen broker! Bedoel ik met name de Nederlandse takken van brokers.

    In een bedrijfseconomische wereld gaat jouw stelling op, jij geen geld, zij geen winst, echter heb ik wel gemerkt dat er ook sociale vaardigheden aan te pas komen, zoals jalouzie, het niet beantwoorden van een vraag maar er proberen om heen te draaien, vragen om uitleg en die niet krijgen etc. Nogmaals, het is leuk en aardig, zolang je alles zelf doet. Voor vragen of sociale aspecten in dit vakgebied komen mensen maar ook brokers soms te kort, dat is mijn ervaring.

    Ik kan voorbeelden opnoemen waarbij menig mens zal zeggen ‘Say what?’ dat komt gewoon omdat soms mensen er met hun hoofd niet bij zijn, soms zien ze een kans voor de statistieken en willen ze jou ermee gebruiken, ya name it, I’ve seen it, experienced it first hand. While I initially thought, such a thing would never happen to me, because I am me.

    Anyway het gaat in dit topic over Rbaete, ik hoop dat die hard aan het nadenken is over zelf beleggen, met eigen know-how, of toch in het begin vertrouwen op iemands anders know-how. Een wezenlijk verschil, als beginner.
    Nogmaals gebaseerd op mijn ervaring, outsource it while you insource the data and test your own theories in the mean time. Tevens zijn er genoeg curcussen online die ook veel geld kosten. Die ik zelf niet heb gevolgd, omdat ik dus mijn geld al heb verloren. Ya have the cash, sit safe on it, while making yar decision, I have got some links etc. en hier valt ook veel te leren, spreekt voor zichzelf.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN