skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Beginnen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door ForcefielD ForcefielD 8 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    GlennHolland
    Bijdrager

    Beste allen,

    Beleggen heeft mij vanaf mijn tiener jaren altijd geintresseerd, helaas had ik toen nog niet de financiële middelen om te kunnen gaan beleggen. Sinds kort heb ik een kleine promotie gemaakt binnen mijn huidige werkgever hierdoor ben ik meer gaan verdienen en hou ik dan ook meer over waar ik graag mee zou willen gaan beleggen. Echter, zit ik nu wel met de vraag: Waar moet ik beginnen? Ik hoef niet een uitgebreid stappenpakket met alles wat ik moet doen. Maar wat is een goeie stap in de richting? Gewoon proberen of eerst goed inlezen in bijvoorbeeld boeken?
    Wat zijn de DO’s en Dont’s.

    Met vriendelijke groet,

    Glenn (19j)

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Glenn,
    De beurs is een ‘zero sum game’ wanneer je het tenminste als een ‘game’ wilt zien 😉
    Wat de een verliest wint de ander en vice versa.
    Je ‘speelt’ met je geld tegenover een ‘ander’.
    En die ‘ander’ hoeft niet direct een persoon te zijn …
    Wat meestal wel opgaat is dat die ‘ander’ zeer bedreven is in het spelletje.
    Om die ander te kunnen verslaan moet je ‘an edge’ hebben, ofwel ‘an advantage’
    Dat kun je alleen verkrijgen door kennis.
    Welke kennis?
    Als eerste de basis!
    Wanneer je de basis kent, heb je een platform(pje) om vanaf te starten.
    Op dat moment moet je zien dat je met iets komt waardoor je net slimmer bent dan je tegenspeler, en er zodoende wat geld aan overhoudt.
    Zonder basiskennis en ‘an edge’ ben je een speelbal in de golven.
    Soms zal je wat verdienen, waarna je dat in meervoud weer wordt ‘afgenomen’.
    Mooi, waar start je dan? zul je zeggen.
    Kijk, ik heb ook niet de wijsheid in pacht, maar gezien hetgeen je schrijft zou ik je willen aanraden om van je eerste spaarcenten het boek: ‘Beleggen voor dummies’ te kopen.
    Dummies boeken zijn vaak kort en krachtig en ‘to the point’.
    ISBN 978 90 453 5028 8 is geschreven door het koppel Hans Oudshoorn en Peter Siks (beleggingstrainers bij Alex vermogensbank).
    De eerste druk was in 2012 en inmiddels zijn ze al toe aan de zesde druk (Augustus 2015).
    Ik denk dat dit boek de beste start voor je is.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Wat ik al vaker heb gezegd is bepaal of je zelf wilt beleggen (1) of dat een ander het voor je doet (2) of een combinatie dat je zelf handeld op andermans advies (3). Dat is eigenlijk waar je begint. Dan ben ik ook nieuwsgierig naar welke keuze je maakt! Om je op dat specifieke pad op weg te helpen.

    Deze website heeft bijvoorbeeld verschillende systemen, maar je kan ook professionele beleggers en hun portefeuille simpelweg ‘volgen’ bijvoorbeeld via probeleggen.nl of bekijk eens een paar fondsen van bijvoorbeeld Robeco.nl

    Maak niet dezelfde fouten die ik maakte toen ik 19 was. Kies eerst een richting voordat je dadelijk midden in het bos zit en niet meer weet in welke boom je eigenlijk zou klimmen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN