skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Als we nu niet…

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door chel chel 13 jaren, 8 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    TurboTrading
    TurboTrading
    Bijdrager

    Het moet komende week snel gaan gebeuren. Als er nu geen opvering omhoog komt, zie ik het somber in. Ik blijf door voornamelijk de goede bedrijfsresultaten die we bij de tweede kwartaalcijfers hebben gezien positief ingesteld. De indices staan echter om en nabij de laatste steunzones, die ons weerhouden van verdere afzakking naar de bodems van afgelopen maand juli.

    Ik plaats mijn wekelijkse columns op verschillende websites, waaronder mijn eigen op Turbo-Trading.nl. Ik zal de komende tijd de columns ook hier op het forum plaatsen, om meer beleggers te bereiken en meer feedback/kritiek op mijn analyses te krijgen.

    Ik acht een opvering volgende week het meest voor de hand liggend. Wall Street sloot de week niet zo donkerrood af, als wij in Europa en de steunzones van de grote aandelenmarkten hebben hun werk voldoende gedaan. Toch blijft de markt gevaarlijk en onderneem ik enkel uiterst voorzichtig acties met bovendien een zeer strakke stoploss. Mochten de steunzones komende week namelijk wel doorgebroken worden, ligt de weg open voor een ware afstort richting de bodems van juli. Plaatjes zeggen meer dan woorden.

    Bovenstaand de grafiek van de Dow Jones. Er ligt het meeste steun op de voornamelijk psychologische grens van 10.000 punten. De indicatoren geven een gemengd beeld af, maar zolang de index boven de steunzone blijft is er geen reden voor grote paniek.

    De DAX heeft afgelopen vrijdag de steunzone al aangetikt en is afgeketst op de grens bij de 6.000 punten. Ook hier speelt de psychologie rondom een mooi rond getal een belangrijke rol voor veel particuliere beleggers. Opvallend is dat de Bull-Bear indicator als het ware openklapt en hiermee een dubieus signaal afgeeft. Het is vaak een teken dat er een grote beweging aan zit te komen.

    Op “onze eigen index” zien we de Bull-Bear indicator eenzelfde signaal geven. Niet zo gek met de huidige koersen. We zijn feitelijk al even door de steunzone heen gebroken, maar hielden het nog net op tijd droog. Ik verwacht een sterke opvering, of een enorme daling. Ook moet ik opmerken dat de TurboTradingTrend al voorzichtig oploopt.

    Vooralsnog lijkt mij dus een opvering het meest voor de hand liggend. Ik ga er namelijk vanuit dat de steunzones hun werk blijven doen. Een impuls van de macro-economische data is daarvoor wel nodig. Aangezien maandag een lege agenda heeft, zullen we daarom in mijn ogen pas dinsdag na het huizencijfer kiezen welk verdere verloop we krijgen. Tot die tijd blijf ik positief, maar wel met een tamelijk lege portefeuille. Het oogt allemaal toch erg zwak, en ik ga pas over tot actie als er wat meer zekerheid is.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hallo TurboTrading,

    Je vraagt om “meer feedback/kritiek op mijn analyses te krijgen”.

    Ik vind dat je jouw analyse goed onderbouwt met duidelijke grafieken. Nu lijkt de index toch richting het zuiden te vertrekken, terwijl jij dacht dat we zouden gaan stijgen. Dat kan gebeuren. Welke analist heeft het altijd bij het rechte eind?

    Maar wat nu? Toch nog en stijging en tot welk richtpunt. Of dalen we gewoon en blijft dat nog wel even voortduren?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN