skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Als ik bankdirecteur zou zijn.

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Luc lcdnlf Luc lcdnlf 12 jaren, 10 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Gisteren las ik op de chat de vraag van Jan-Euro over mijn “programmeren” van Noach systeempje. Ook drie bedenking van JanS zijn blijven hangen. De eerste ging over mensen die maar één keer in de week naar hun beurspositie kijken en winst realiseren. De tweede gaat er over dat iedereen op zijn eigen winst uit is en als je (als kleine belegger) niet oplet, je gepluimd wordt langs alle kanten. De derde ging over services die allemaal, zonder uitzondering, na een zekere winstperiode, beginnen verlies te maken.

    Ook werd er op de chat uitgebreid gesproken over het programmeren van beleggingssystemen in internettoepassingen die banken ter beschikking stellen.

    Dat alles deed mij nadenken deze morgen op de trein van Brugge naar Brussel. Dat op zich is al een bijzondere gebeurtenis, dat het vermelden waard is. Niet de treinreis, wel het nadenken, bedoel ik. Is nu elke persoon die een service start te kwader trouw? Waarom stellen die banken dergelijke systemen zo bereidwillig ter beschikking? Waarom kan je winst maken op een week-timeframe?

    O ja, eerst even dit. Als ik het heb over programmeren, heb ik, eerlijk gezegd, schromelijk overdreven. Jan-Euro’s zoon, die programmeur van beroep is, zou volgende bedenking maken: “Programmeren? Prutsen bedoel je.” Ik kan één en ander in Excel verwezenlijken, maar of ik dit programmeren mag noemen, is zeer de vraag. Maar nu terug naar ons onderwerp.

    Als ik een bank zou runnen, zou ik de mogelijkheid strategieën in mijn internet toepassing te programmeren, gebruiken precies zoals de mogelijkheid belastingen gratis on line uit te rekenen. Dat zou ik in de eerste plaats bedoelen om informatie in te winnen en die informatie te gebruiken. Ik zou ook bij de verschillende services abonnementen nemen, vooral als die service voldoende groot en succesvol is geworden.
    En dan zou ik mijn voorsprong in kennis en werkingsmiddelen gebruiken om strategieën te bedenken om zoveel mogelijk geld te verdienen. Dat geld moet van de kleine belegger komen. Ik zou dus het liefst zo veel mogelijk kleine beleggers in één keer een relatief kleine som armer maken. Kwestie van veel geld binnen te halen en toch mijn bron van inkomsten voor de toekomst veilig te stellen. Als ik alle kleine beleggers in één keer van al hun centjes ontdoe, heb ik volgende maand geen inkomen meer. Dat moet ik ten alle prijze vermijden.

    Dus zou ik dit jaar vooral de strategie van service A bestuderen en de zijn klanten pluimen, maar volgend jaar is het de beurt aan service B. Zij hebben dit jaar van mij de “toelating” gekregen hun reputatie en klantenbestand op te bouwen.

    Maar dat is niet voldoende. Er zijn kleine beleggers die een eigen strategie hebben. Als het er maar één of twee zijn, is dat de moeite niet waard. Als het er velen zijn, dan zou ik er wel een euro willen aan verdienen door hen armer te maken. Ik zou maar één vooraf gemaakt computerprogramma moeten laten lopen en ik zou weten welke strategieën, in welks timeframes en voor welke onderliggende waarden ik het best zou bespelen om er mijn voordeel mee te doen, ten koste van de kleine belegger. Die is zo gemakzuchtig geweest dat hij mijn internettoepassingen gebruikt, zonder er bij na te denken. Domme naïeve kleine belegger toch, zou ik in mijn vuistje lachen.

    Dat is uiteraard handig voor mij. Natuurlijk zou ik het bestaan van zo’n programma en pluimstrategieën in alle toonaarden ontkennen. Kwestie van mijn toekomstige oogst veilig te stellen. Dat moet je verstaan, hé? Om te maskeren en om extra inkomsten te genereren, zou ik zelfs een goedkoop abonnement aanbieden om aan mijn zo gegeerde informatie te geraken.

    Die mensen die op ongewone timeframes werken, met weinig populaire onderliggende waarden en die in onbruik geraakte of onbekende strategieën gebruiken en kleine services, zouden mij als bankdirecteur nauwelijks interesseren. Het sop is de kolen niet waard. Als bankdirecteur moet je toch een beetje letten op de kosten. Bovendien zou dat mijn kweekvijver voor toekomstige inkomsten zijn.

    Maar dit is allemaal hypothetisch. Ik ben geen bankdirecteur en het risico voor u, kleine belegger, dat ik het ooit zal worden, is onbestaande. Bovendien mag je aannemen dat banken instellingen die enkel op een eerlijke wijze hun brood willen verdienen en zeker niet gebruik maken van dergelijke louche praktijken. De enige reden dat ik enkel een eigen gemaakt excelbestand gebruik om beleggingsbeslissingen te nemen, is omdat ik geen abonnementsgeld wil betalen voor internettoepassingen en voor services (met uitzondering van die van Marc Haagen die wel mijn vertrouwen geniet).

    Er zijn drie dingen die je geheim kunt houden: je strategie, je timeframe en je onderliggende waarden. Houd aub minstens één van de drie geheim. Aan jou om te oordelen in hoeverre internettoepassingen, jou in staat stellen minstens één van die informaties geheim te houden.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mijn laatste versie van mijn bestand.

    Met het tradingsysteem van Noach, de cloud, of Ichimoku of wolkgrafiek, de bollingerbands en de pivot points. Ik heb heel veel ballast verwijderd.

    Attachments:
    AEX.xlsx

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Noachs tradingsysteem in een versie om in kortere timeframes te werken, voor wie goesting heeft.

    Attachments:
    AEX_Ichimoku.xlsx

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN