Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens 10 jaren, 8 maanden geleden.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Tags: AEX
Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens 10 jaren, 8 maanden geleden.
De Dmi/Adx vertelt ons dat de AEX in een Tradingrange zit tussen 344 en 353, en de Rsi is Oversold. De koers sloot afgelopen week iets onder 348. Wij verwachten na een wellicht zwakke weekopening dat de AEX de bovenkant van de Tradingrange wil gaan opzoeken en een paar puntjes hoger zal eindigen dan afgelopen week.
Voor langere termijn bevindt de AEX zich in een kritieke zone, zie afbeelding.
Attachments:
CropperCapture[1422].jpg
Heb vandaag even een aantal banken (ben er geen fan van) in mijn model® gedaan;http://goedbeleggen.wordpress.com/
Wikken en wegen;
Ik zat met mijn laatste artikel redelijk goed, de daling kwam, maar net niet genoeg om mijn aandelen portefeuille aan te vullen.
De resultaten en vooruitzichten van het 1st kwartaal zijn ok (verwachtingen zijn gematigd), de bemoedigende resultaten van Citi group werden beloond met 4.4%, let op dat de lichte stijging kwam door een vrijval van voorzieningen en betere resultaten van te koop staande onderdelen.
Rusland hangt als een zwaard van Damocles boven ons hoofd, misschien moet men de schaakcomputer Deep blue die in 1996 van Garri Kasparov won, herkalibreren en Putin’s bewegingen invoeren om de Russen een stap voor te blijven.
Morgen cijfers over de groei in China, wordt het erger dan de lichte afzwakking naar 7.3% (van 7.7% in Q4), zijn de cijfers betrouwbaarder? Tevens Chinese industriele productie en retail sales. Vorige week gaven de chinese auto verkopen al een ‘afzwakking’ aan van +11% naar +7.9% in Maart.
De WTO is iets optimistischer gestemd over de wereldhandel, 2014 +4,7% (eerder 4.4%) tegenover 2.1% in 2013. Meer groei in westerse landen en wat minder in opkomende markten. Voor 2015 gaat men uit van +5.3%.
Ik houd mijn kruit droog, er zijn nog te veel onzekerheden om blind de aandelen markt in te gaan.
Pro’s;
Draghi QE?
China meer stimuleren?
Verdere draai van Obligaties naar Aandelen
Contra’s;
Rusland?
Tegenvallende kwartaal resultaten? (let op bij Westerse bedrijven die veel verkopen in Emerging Markets, zullen negatieve valuta effecten een belangrijke rol spelen)
De lat ligt wel laag…
KASPAROV
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Onafhankelijk, eigenzinnig en deskundig.
Abonneer u op onze nieuwsbrief om tips en updates te ontvangen.
Onafhankelijk, eigenzinnig en deskundig
Abonneer u op onze nieuwsbrief om tips en updates te ontvangen.
Copyright © 2019 De Kritische Belegger. Alle rechten voorbehouden.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.