skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX stijgt weer?

Dit onderwerp bevat 264 reacties, heeft 25 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 11 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 265)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Heb het even niet bij de hand maar er stond een artikel in Stocks & Comm over de cycli in aandelenland. De schrijver kwam er achter dat er elke keer 2 cycli van 75 dagen waren. Binnen de cyclus van 72 (75) heb je dan weer 4 cycli.

    Volg de grafiek maar en je zal zien dat er elke keer 2 majeure bewegingen zijn binnen de cyclus.

    Met een kleine CCI reageer je dan op de grote bewegingen en dat voorkomt dat je in een false beweging stapt.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Nou Noach,

    dit bevestigt toch maar weer eens dat dit een hardstikke leerzame site is waar je echt wat aan hebt.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Woodies is een van de mooiste systemen. Zitten echt mooie en vooral duidelijke patronen in. Als je beperkt tot de belangrijkste 5 en daar op handelt dan heb je verder niks meer nodig.

    Is ook een van de best beschreven systemen en nog betrouwbaar ook.

    http://vadercapital.collective2.com/cgi-perl/system44326680

    http://www.fxfred.com/archive/index.php/t-5790.html

    http://bit.ly/mhB6qC

    #link naar dit bericht
    Avatar
    geranimo
    Bijdrager

    Wat is die Woodies juist? ik vind daar niet direct info over.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Noach,

    met die cycli hebik het sowieso niet makkelijk maar dat zal ook komen omdat ik me daar nog nooit 100% in heb verdiept.
    Wel heb ik het idee, en wellicht trap ik een open deur in,
    dat je niet zomaar iedere cyclus in bijvoorbeeld minuten grafiek of maandgrafiek kunt gebruiken.
    Toch gebeurt dit gewoon.
    Ik bedoel dat als je op de daggrafiek iets hebt ingesteld en je gaat naar een minuten grafiek dan blijven dezelfde instellingen van kracht.

    Kan dit eigenlijk zomaar.

    Even vlot gedacht zou je denken dat je op een minutengrafiek heel andere cycli zou moeten loslaten dan op een maandgrafiek

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Geranimo,

    ik ben begonnen met het kijken op de site http://www.woodiescciclub.com
    Met een beetje spitten komt u vanzelf aan de nodige uitleg over deze Indicator.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @Mar

    Dat klopt je kan de instellingen aanpassen maar er zijn ook hele groepen die het niet doen. Is een soort stammenstrijd de een probeert de ander te overtuigen dat je wel of niet moet aanpassen.

    Je zou ook de computer het kunnen laten uitrekenen.

    Maar gewoon op op 14 of 11 houden dat is het beste. Zelf gebruik ik de 9 of de 11 om duidelijker en eerder de divergentie te zien. Het nadeel is weer dat je dan soms en dat is dan meestal te snel bent en dat is ook weer pijn lijden.

    Nou gevonden is een heel verhaal maar je moet het combineren met de Bollinger Bands. Zou hele mooie instapmomenten geven.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Even snel het systeem uitgewerkt op de uur.

    Bollinger Bands en dan de CCI daar weer een MA van

    Attachments:
    F1.jpg

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Top Noach,

    tjonge tjonge wat bent u snel met de informatie.
    Ik ben de nodige links aan het opzoeken.

    Wat ik wel weet is dat je inderdaad ook veel uit die Bolingerbands kunt lezen. Vaak zie ik aan de vorm die ontstaat al wat er te gebeuren staat
    mooi is dat.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De theorie is dat als de koers uit de Bollinger Bands valt er een trendwijziging komt. De volgende beweging gebruik je dan om positie af te bouwen en tegengestelde posties aan de trend in te nemen.

    Attachments:
    F1.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De theorie is dat als de koers uit de Bollinger Bands valt er een trendwijziging komt. De volgende beweging gebruik je dan om positie af te bouwen en tegengestelde posties aan de trend in te nemen.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/07/1307427216-090.jpg

    Attachments:
    F1.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Heb daar meer gehoord van die Bol en dan dat mensen kunnen zeggen wat de volgende beweging is.

    Maar van die 72 en dan gebruiken om te controleren of de beweging binnen de trend is vond ik behoorlijk opzienbarend.

    Is ook heel simpel te berekenen. En werkt bijna op alles dus valuata en grondstoffen. Heb overigens nooit gecontroleerd.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Even een beetje gekliederd met Gann daar zie je die 75 ook weer terug. Vandaar dat ik redelijk kon zeggen dat de 15e een bodem of een top zal gaan worden.

    Bedoel is geen toveren of zo ik tel gewoon het aantal dagen.

    Dus 1 juli zal de volgende draai worden.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/07/1307427932-310.jpg

    Vorige keer klopte het precies en de keer daarvoor ook weer een cycli duurt gewoon 150 dagen.
    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/07/1307428237-440.jpg

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Noach,

    dit doet me denken aan het moment dat er bij ons naast een leraar kwam te wonen die op het conservatorium Guitaarles en les in het bespelen van de Luit gaf.
    Op dat moment dacht ik dat ik een beetje guitaar kon spelen maar toen ik hem hoorde en zag spelen heb ik mijn guitaar direct voor een hele tijd in de hoek gezet.

    Datzelfde gevoel bekruipt me nu ook weer een beetje als ik u zo zie toveren zal ik toch maar zeggen.
    Maar dat laat ik nu niet weer gebeuren

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Als dat klopt van die Bollinger Bands en de koers die eruit valt dan zou je heel gemakkelijk een scan kunnen maken met alle fondsen die uit de trend zijn gevallen en waarop je opties kan schrijven of kopen. Stel dat je in 60% van de gevallen goed zit dan kan je behoorlijk verdienen.

    Maar als indicator is die al goed die CCI 72 en daar weer een Ma 5 van.

    Attachments:
    F1.jpg

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Hoi Noach,

    zo weer tijd gevonden om me weer wat in het beleggen te verdiepen.
    De CCI(72) en CCI(11) en MA(5) heb ik nu ook in een grafiek voormekaar.
    zie toevoeging

    Attachments:
    CCI_(72)_en(11)_en_MA5.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @Mar,

    Zo te zien is het ProRealtime dus zou je de volgende code kunnen gebruiken:

    Versie 1 is de CCI helemaal uitgeschreven als een indicator

    Versie 2 is de code zoals je kan gebruiken en dan maak je een Oscilator van. Je refereert dan gewoon naar de standaard CCI

    Code 1:

    N= 72

    aa = TypicalPrice
    aa1=Average[n](aa)

    sum=0
    for i=0 to n-1
    sum=sum + abs(typicalprice – aa1)
    next

    bb= sum / n

    if bb<> 0 then
    cc=(0.015*bb)
    else
    cc=undefined
    endif

    cci2= (aa -aa1)/ cc

    Return CI2 as “cci”

    Versie 2:

    C72= CCI[72](typicalPrice)
    C5= Average[5](C72)

    Return C72 as “CCI Quick”, C5 As “CCI Slow”

    Attachments:
    F1.jpg

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Noach,

    hoe is bij u de instelling van de Bolinger bands want die is bij mij duidelijk anders.
    De vorm van de Bol waar bij iemand ahw op zijn knieen zit is voor mij tijdens het ontstaan ook een belangrijk signaal dat er na de stijging een bijna net zo grote daling ontstaat.
    Het omgekeerde patroon bestaat natuurlijk ook waarbij de Bol ahw wijdbeens op zijn rug komt te liggen. Nou Ja.
    Hoe vind je `m 😐

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Kijk een Bol is niets anders dan een Moving Average met een standard Deviatie. Als je uitgaat van die 72 (die weer een afgeleide was van die 150) dan kan je het beste met 18 periode werken.

    De standard Deviatie zet je dan op 1.8 tot 2.0

    Profs gebruiken meestal deze instelling op dag basis

    Nu krijg je de Mulder variant is belangrijk dat je deze leert herkennen.

    Als een koers buiten de band geraakt dan wacht je tot deze weer naar binnen kruist.

    Pas als dit gebeurt stap je in of sluit je aan.

    Dit laatste is heel belangrijk omdat je anders te snel instapt.

    Een Mulder variant is eigenlijk een Hook of een Joe Ross

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN