skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader 2012

Dit onderwerp bevat 708 reacties, heeft 80 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 10 jaren, 7 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 709)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste bezoekers/volgers,

    Allereerst wens ik u een gezond en voorspoedig 2012 toe. Een nieuw jaar, dus nieuwe rondes en nieuwe kansen. Wij starten daarom met een nieuw draadje en zetten de teller op 0.

    Van de winst van vorig jaar van zijn we uit eten geweest en hebben we veel oliebollen gekocht. De winst over december bedroeg 446 euro oftewel een rendement van 4,5%. De cijfers zijn inclusief bankkosten.

    Het oude draadje kunt u teruglezen op http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/crititrader

    De uitgangspunten blijven hetzelfde.

    De signalen die ik post zijn zeer speculatief. Ik hou een positie enkele uren/dag vast. Ik zal dit jaar proberen om het aantal trades terug te brengen zodat iedereen het kan volgen.

    Doel van de portefeuille

    Ik begin met een startkapitaal van 10.000 euro. Ons streven is om een rendement van 500 euro per maand te halen, dus 5% per maand. De signalen zijn bedoeld voor actieve traders die dagelijks in-en uitstappen.

    Beleggingshorizon

    Wij hebben de posities van enkele uren tot een dag of enkele dagen in portefeuille. De beleggingshorizon is daardoor als zeer kort te beschouwen.

    Voor wie is het geschikt

    Voor mensen die de beurs actief volgen.

    Hoe werkt het

    Wij geven in berichten op dit forum aan wat gaan doen. Ik zal zowel de stoploss als het koersdoel vermelden. Wij gaan beleggen met Speeders van Citigroup. Ik vind het persoonlijk mooie producten. Ik zal daarnaast ook het aantal, het product en de prijs van de speeder noemen. Tussentijds kan ik u berichten dat de stoploss of koersdoel aangepast wordt.

    Een voorbeeld:

    Instappen in Long AEX, short escalatie is volgens mij even voorbij.

    LONG AEX, 291,30, Speeder long DE000CG23T10, prijs speeder: 2,22, 500 stuks

    koersdoel 294,50, stoploss 288

    Volgen

    Wij stappen meestal direct in de positie. U kunt mij volgen door forumlid te zijn u op te geven via het mail adres

    Ook kunt u reageren via ons contactforumulier

    U kunt ons ook volgen via Twitter: http://twitter.com/Beursforum
    Als de positie is gesloten dan maken wij de resultaten daarvan bekend in de resultatentabel.

    Ik heb geen positie in de beleggingen. Wanneer ik een positie inneem zal ik dat expliciet vermelden.

    Disclaimer

    De content is niet bedoeld als beleggingsadviezen. U heeft de vrijheid om het al dan niet op te volgen. Op alle content is onze disclaimer en Algemene voorwaarden van toepassing.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Goedenavond, de beste wensen voor 2012! Ik had gisteren al een openingsberichtje gemaakt.

    Veel particulieren stonden vandaag te popelen om short of long te gaan. Wij hebben ons kruit drooggehouden. Er is sprake van een zeer dunne markt. Daarnaast was de VS dicht en zijn de (edel)metalen gesloten.

    Wij gaan dit jaar meer loeren op kansen. Dat betekent dat we geduldiger zijn. Zodoende kan iedereen het volgen.

    Dus “loeren—>slim zijn—>geduld hebben” is ons voornemen.

    Vragen of reacties? Schroom niet te reageren.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Het klinkt misschien een beetje lui, maar een rechtstreekse Isin link zoals Chel die plaatst b.v.b DE0000…..die je direct bij de juiste speeder brengt zou volgens mij de snelheid van instappen ten goede komen.
    Het is maar een voorstel hoor ,en het moet ook voor U mogelijk zijn.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Derfgnome
    Bijdrager

    Iedereen ook nog de beste wensen en vooral een gezond jaar gewenst. En een succesvol beursjaar, natuurlijk.

    En de insteek van slim loeren op kansen i.p.v. veel trades lijkt mij een prima idee!

    #link naar dit bericht
    Satilmis2
    Satilmis2
    Bijdrager

    bumba, Ik zet de ISIN er altijd bij. Een voorbeeld:

    “Wij gaan Short op de AEX op 302,12. Wij kopen speeder 1000 stuks short 310: AEX CT Lim Speeder Short 310 16-03-2012= DE000CG28U38

    prijs speeder: 0,87

    koersdoel 301. stoploss: 303″

    Is dit niet voldoende?

    bumba schreef:
    Het klinkt misschien een beetje lui, maar een rechtstreekse Isin link zoals Chel die plaatst b.v.b DE0000…..die je direct bij de juiste speeder brengt zou volgens mij de snelheid van instappen ten goede komen.
    Het is maar een voorstel hoor ,en het moet ook voor U mogelijk zijn.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    pim
    Bijdrager

    beste stalimis,een gezond 2012, de rest is eigenlijk zo onbelangrijk.
    vriendelijke groet

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Onze eerste trade van het jaar:

    Wij gaan Short op EUR/USD op 1.3044 Wij kopen 500 stuks EUR/USD Sprinter Short 1.313

    ISIN: NL0009904572

    prijs sprinter: 2,76

    Koersdoel 1,29. stoploss: 1,3070

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan Short op de DAX op 6134. Wij kopen 500 stuks DAX 30 CT BEST Speeder Short 6298.83

    ISIN: DE000CG29C47

    Prijs speeder: 1,84

    Koersdoel 5900. stoploss: 6200

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Oei sorry dat ik de vraag gesteld heb hoor, dat de isin er steeds bij staat zie ik ook wel, de vraag was een “rechtstreekse link” zodat je bij het aanklikken onmiddelijk bij de gewenste speeder terecht komt.
    Maar voor mij is het al voldoende hoor….laat maar zitten.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    bumba, Waarom heb je het nodig, dat kost me extra tijd. Even googlen bijvoorbeeld op DE000CG29C47 of ga naar: http://forum.dekritischebelegger.nl/speeders/

    Heeft iemand anders het ook nodig?

    bumba schreef:
    Oei sorry dat ik de vraag gesteld heb hoor, dat de isin er steeds bij staat zie ik ook wel, de vraag was een “rechtstreekse link” zodat je bij het aanklikken onmiddelijk bij de gewenste speeder terecht komt.
    Maar voor mij is het al voldoende hoor….laat maar zitten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ronald
    Bijdrager

    Bradley in de mail 🙂 succes

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten EUR/USD op 1,3029

    prijs sprinter: 2,86

    Satilmis schreef:
    Onze eerste trade van het jaar:

    Wij gaan Short op EUR/USD op 1.3044 Wij kopen 500 stuks EUR/USD Sprinter Short 1.313

    ISIN: NL0009904572

    prijs sprinter: 2,76

    Koersdoel 1,29. stoploss: 1,3070

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan Short op Goud op 1595,42

    Wij kopen speeder 200 stuks short: Goud CT BEST Speeder Short = DE000CG29J16

    prijs speeder: 4,90

    koersdoel 1650. stoploss: 1615

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Koersdoel is 1550 en stoploss is 1615 natuurlijk.

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Short op Goud op 1595,42

    Wij kopen speeder 200 stuks short: Goud CT BEST Speeder Short = DE000CG29J16

    prijs speeder: 4,90

    koersdoel 1650. stoploss: 1615

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    ik heb de short goud ingenomen.
    Maar ik ben je link(grafiek) kwijt die ik van U had ontvangen over het volgen van de goudprij
    b.v.d. alvast

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij kopen 500 stukken bij op DAX 6101

    prijs speeder: 2,02

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Short op de DAX op 6134. Wij kopen 500 stuks DAX 30 CT BEST Speeder Short 6298.83

    ISIN: DE000CG29C47

    Prijs speeder: 1,84

    Koersdoel 5900. stoploss: 6200

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Meindert
    Bijdrager

    Goed is boven de 1620 geopend. Heb jij je positie al gesloten. Ik helaas wel. ben nl. rest van de dag niet in staat om positie te sluiten…

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de shortpositie in de DAX op 6071 en verkopen alle 1000 stukken.

    prijs speeder: 2,29

    Satilmis schreef:
    Wij gaan Short op de DAX op 6134. Wij kopen 500 stuks DAX 30 CT BEST Speeder Short 6298.83

    ISIN: DE000CG29C47

    Prijs speeder: 1,84

    Koersdoel 5900. stoploss: 6200

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan Short op de DAX op 6134. Wij kopen 500 stuks DAX 30 CT BEST Speeder Short 6072 ISIN: DE000CG29C47 Prijs speeder: 2,38 Koersdoel 5900. stoploss: 6200

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 709)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN