skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Gann Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Gann Gann-forum

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 152 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    In dit forum kunt u alle reacties aangaande Gann-analyse kwijt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Kramer
    Bijdrager

    Nou druk maar eens af dan.
    28 december is een belangrijk kantelpunt niet zo moeilijk Mercurius draait vanaf deze datum retrograde. Gann hecht aan de kleinere planeten grotere waarde dan de langzaam draaiende. Er is een andere manier van tellen en wel op de manier van Tom deMark morgen zal op de grafiek een volledige setup worden gemaakt en wel een 13 of op de oude manier geteld volgens Thomas deMark een 9. Op de TD Rei dat is een andere manier van tellen wordt een top verondersteld. Op een draai van Mercurius neem ik geen actie maar ik hou het altijd wel in gedachten dat die retrograde aanwezig is.
    Op de grafiek is een Gann Angle geplaatst zolang de koers boven deze lijn beweegt is de trend omhoog.
    321 is een belangrijk draaipunt en wel de 120 graden vanaf de bodem gemeten correctie welke verder gaan betekenen dus een ommekeer in de trend.



    Attachments:
    AEX.jpg
    IncludeChart.png
    A1.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Kramer
    Bijdrager

    Gann vindt week grafieken belangrijker dan dag grafieken met dag grafieken wordt geen rekening gehouden voor het vaststellen van de trend. De trend is omhoog indien op de week grafiek een hogere high wordt gemaakt de trend is negatief indien er een lagere High wordt gemaakt en een lagere Low. Op de grafiek zijn er bars gekleurd groen positief(Gann noemt dit een GreenTrend Line) en rood indien negatief (Gann noemt dit een Red Trend Line). Een klein detail maar Gann munt uit in de details voor een Red Bar zijn twee condities aanwezig voor de Green maar een.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Kramer
    Bijdrager

    Zoals altijd laten we de Natural Time Vibration meelopen deze heeft voor 23 december een uitzonderlijk waarde van 6 op een schaal van 5. Niet echt bijzonder dus omdat Mercurius Retrograde gaat lopen.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Kramer
    Bijdrager

    In Minor en Major is de trend is positief correcties naar beneden zijn koopmomenten zolang Cardinal 309 (120 graden) niet wordt opgegeven.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Kramer
    Bijdrager

    Opnieuw dan maar alle begin is moeilijk.

    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Kramer
    Bijdrager

    When Time meets Price: Pyrapoint by Don Hall

    http://print.chartnet.nl/A7D48F46F3B75FF791DE41DE0A60849C.gif

    Attachments:
    IncludeChart.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    BrunoB
    Bijdrager

    Ha Frederic,

    Prachtige uiteenzetting, waarvoor dank!
    De gemiddelde grafieklezer kan hier nog wat moeite mee hebben, dus wellicht dat je e.e.a. nog tekstueel kunt uitdiepen.

    Qua Prijs zat je afgelopen week fantastisch met de 180° op 335 en (al mag ik zo onbescheiden zijn) qua tijd zien we slotkoersen zo rond 333,33 21 december + of –

    Mooi man, en wat nu…

    Laat ik een zetje geven:

    563,98 (13-7-2007) over 194,99 (9-3-2009) laat bij huidige koers een 37,5% retracement zien … ofwel 3/8e….

    Gann mocht grafieken graag in derden, 6den en 8sten opdelen, dus die 333(plus of min een paar punten) in prijs was en is serieus te nemen.
    Maar nu de tijd….
    Mijnheer Gann (en in zijn kielzog ook mijnheer Wellis Wilder) had ook zo zijn ideeën over tijd….
    dat is mooie materie om komend jaar stukje bij beetje hier uiteen te zetten….net als volume gewogen steun en weerstanden.

    JanS heeft geweldige tools daarvoor geschreven en de oplettende lezer kan daar sinds enige tijd ook zijn/haar voordeel mee doen. (neem maar eens een kijkje op zijn Site = http://www.jstas.com )

    Ik zou het leuk vinden om komend jaar samen vooraf kruispunten in prijs en tijd te pinpointen en te zien of visies door de markt gevolgd worden al de Ja dan Nee.

    Ik heb iig het gevoel dat hier kennis aanwezig is en nodig graag IEDEREEN uit mee te discusiëren over de ins en outs…

    Tot slot:

    Iedereen heel fijne dagen toegewenst en alle voorspoed in 2010.
    Nog belangrijker: vergeet in 2010 de 70+er in uw buurt niet…hij/zij was “kromwerker” voor onze vrijheid….en vaak vergeten door 🙁 … de eigen familie.

    vrgr, Bruno

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Frederic, mooie uiteenzetting maakte je. Ga zo door. En net als Bruno hoop ik dat dit voer is voor meer kwalitatieve discussie opdat we hier alleen van leren.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    @ Frederic: Een korte vraag over huidige Gann-status van de AEX
    Waarom is 341 (minimale afwijking toegestaan) op of rond 11 januari (minimale afwijking van paar dagen toegestaan) zo belangrijk? Of zie jij dat niet in Gann’s ogen?

    #link naar dit bericht

    Als ik in mijn programma een Square 144 selecteer en dan de laatste bodem opzoek op 2 november dan zou de volgende draaidatum op 19 november komen te liggen.

    Als ik weer een square selecteer dan krijg ik de Cardinals te zien 342 is een belangrijke 324 ligt daaronder.

    Je zou dus een scenario kunnen maken hetgeen dom is maar goed het kan. We ketsen af op de de 342 terug naar 324 en dan weer omhoog naar 361. Op 361 begint een belangrijke correctie tot onder de 300

    Probleem is en dat is de valkuil waarin we zijn terecht gekomen dit is golf 4 en na een correctie volgt dan een golf 5 Op golven 4 en 5 gaan alle t.a. altijd stuk omdat er geen logica meer is bodems bestaan niet meer en toppen ook niet. Vervelende is dat na de golven 4 en 5 er een correctie start die opgaande beweging voor de helft gaat corrigeren.
    Het laatste is maar theorie natuurlijk en geen wet van Meden en Perzen daarvoor zitten de golven tellers te vaak verkeerd.

    Frederic


    Attachments:
    AEX.jpg
    AEXX.jpg

    #link naar dit bericht

    Bij het gebruik van de Squares laat ik alles weg de minors en horizontalen ik gebruik alleen de majors en de 8ths zoals je kan zien volgt de AEX precies het pad van de square
    Nog een keer maar dan met de square 90 Vandaag/morgen moet een beslissing vallen n.l. de major diagonals kruisen elkaar. Een AEX onder de 338 (Gann Hi Lo activator) is het begin van de correctie.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Beste Cees,

    Als ik zo vrij mag zijn om de vraag te beantwoorden, dan denk ik het volgende.

    Ik zie 241 in de Square of 9 staan en 180 graden verder 343

    Bodem AEX 13-juli. 6 maanden later (180 graden) is 13-jan.

    Volgens de Square of 9 gaat het om groeifactor 3, ofwel 1,5 keer rond (540 graden in astrologische termen).

    Kijken we naar de bodem van 9-mrt. 195 + 90 graden, dan kom ik uit op 271. Top 3-juni was 271,12.

    De top in juni, viel 6 dagen eerder dan 90-graden. 13 – 6 = 7. Dus er is een kans dat we eerder een top zetten dan 13-jan. Alhouwel er astrologisch gezien meer te verwachten is rond 14-jan. houd ik de mogelijkheid open dat we vanaf hier omlaag kunnen.

    AEX bodem 13-juli € 241,36.

    Indien ik de wortel daarvan neem = 15,53576518875

    Daar tel ik er 3 bij op en vermenigvuldig het met elkaar = 343,57

    De top was op 5-jan. € 343,59.

    We zijn er! 343 kan de top voor 2010 zijn.

    De trend wordt in januari gezet, dus indien 2010 slecht wordt is de kans groot dat januari ook slecht zal zijn. Ofwel omlaag tot einde jan/begin febr. is zeer zeker mogelijk.

    Daarnaast zitten we aan de bovenkant van het trendkanaal. Dus ruitme voor een correctie?

    Wat denken jullie?

    Attachments:
    AEX_7-jan.jpg

    #link naar dit bericht

    Er is nog een reden om te kunnen vermoeden dat er een kanteling komt n.l. het One Finger Pattern dit is een fratal wat uit 5 tot 8 bars bestaat hierbij wordt een hoogste of een laagste koers vooraf gegaan door 2 lagere/hogere en gevolgd door 2 lagere/hogere koersen. Een bijzonder top- of bodempatroon gelukkig selecteert de computer de fractals.
    Fractals en EWP gaan goed samen net als Gann met Fractals.
    De Fractal van 31 december heeft me op het idee gebracht van een a.s. daling maar het werd gevolgd door een stijging en dat geeft weer aan dat je altijd open minded moet blijven staan want wellicht is toch anders dan je veronderstelt.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht

    Op de grafiek heb ik de fractals voorzien van een 1 bij het optreden van een fractal krijg je binnen 2 dagen een PPD (Potential Profitable Day) hetgeen wil zeggen een koersdag met een verschil van meer dan 4.5 tussen opening en slot. Vandaag dus weer een Doji dus morgen kans op een PPD
    http://www.tradingfives.com/articles/elliott-wave-fractals.html

    De meeste mensen herkennen onbewust fractals de goede traders tenminste die handelen zonder dat ze weten op de patronen die ze in de grafieken onbewust zien. Je kan het je aanleren maar dan ben je geen trader van nature.

    #link naar dit bericht

    Nog maar een keer de Fractals maar dan volgens de bedenker Bill Williams de diamonds zijn de kantelpunten.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Bedankt Frederic. Zeer interessant om dat eens verder te onderzoeken. Met Fractals en One Finger Pattern ben ik nog onbekend. Zo te zien heeft het wat weg van de DeMark theorie, maar die telt verder dan 8 bars.

    #link naar dit bericht

    Gann, Elliott of deMark komt denk ik op het zelfde neer. Maar rode negens middels deMark geteld stellen zelden teleur alleen we hebben nu die vervelende 4e golf waardoor niets meer werkt. Perry Kaufmann zegt ook dat je moet uitkijken bij dit soort golven daarom was eind december zo’n valkuil voor putters en shorters er waren duidelijke signalen voor een top en dan komt er nog een beweging omhoog.
    Die fractals zijn de moeite waard als je er goed oplet dan zie je ze overal uur, kwartier en dag.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    tjonge heren, dit gaat de goede kant op.
    Is Frederic Kramer dezelfde als Frederic Slingerlandt? Ik denk het wel toch?

    Idd was december een valkuil, maar goed, zulke dingen gebeuren. Andere markten konden de AEX niet volgen, wat me deed besluiten (tegen mijn gewoonte in) de posities vast te houden. Deze non-confirmaties zijn vaak aanwijzingen voor een op handen zijnde correctie. Volumes waren droevig laag en onderstreepten dit.

    Ik vind het oprecht leuk dat jullie tijd en energie steken in het delen van jullie kennis. Ik moet ook zeggen dat een aantal zaken erg interessant zijn, waar ik niet eens mee reken. Maar goed, dat is ook de valkuil, je kunt altijd wel zo rekenen dat het ergens wel een keer klopt.
    Mijn aanpak is in eerste aanleg wezenlijk anders . Is het daarom geen Gann? Zolang de gehele Gann-community in de wereld naarstig op zoek is naar de holy grail, kunnen we niet eenduidig zeggen of iets wel of niet werkt. Of dat de een het wel of niet goed doet.

    Ik zal in mijn weekeindebijdrage een stukje van mijn werkwijze laten zien. Dit doe ik bij wijze van uitzondering, opdat jullie daar misschien ook wat aan hebben. In ieder geval wordt de mystiek rond mijn Gann-wijze deels verklaard.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 153)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN